خانهاخبار
ردمی A4 5G معرفی شد؛ نخستین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 4s نسل دو

ردمی A4 5G معرفی شد؛ نخستین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 4s نسل دو

شیائومی به تازگی از گوشی اقتصادی جدیدی رونمایی کرده که از شبکه 5G و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

۲۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

در کنگره موبایل هند، شیائومی با همکاری کوالکام از یک گوشی اقتصادی جدید به نام Redmi A4 5G رونمایی کرد که نخستین دستگاه مجهز به تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون 4s نسل دو محسوب می‌شود. به لطف این سخت‌افزار، محصول غول فناوری از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام رسمی، مدل A4 5G به نمایشگر ال‌سی‌دی ۶٫۷ اینچی مجهز شده که از رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد این گوشی در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی و آبی عرضه خواهد شد. 

ردمی A4

متاسفانه شیائومی لیست کامل مشخصات فنی این دستگاه را فاش نکرده، ولی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند محصول ردمی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۸ واتی بهره می‌برد که به نسبت توان شارژ ۱۰ واتی مدل قبلی، بهبود مهمی محسوب می‌شود.

در مقایسه با تراشه هلیو G36 به‌کاررفته در ردمی A3، پردازنده نسل جدید سری A قدرت پردازشی به مراتب بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ، این سخت‌افزار به ترتیب امتیازهای ۸۰۰ و ۱۹۰۰ را به خود اختصاص داده است.

اسنپدراگون 4s نسل دو از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی می‌شود. این تراشه در زمینه مصرف انرژی عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهد گذاشت. 

شیائومی ردمی A4

در پنل پشتی ردمی A4 دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه دیده می‌شوند که در ماژول دایره‌ای‌شکل قرار گرفته‌اند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی است. 

در نهایت باید اشاره کرد که طبق تایید شیائومی، گوشی جدید این برند با قیمت کمتر از ۱۰٬۰۰۰ روپیه (۱۱۸ دلار) روانه بازار خواهد شد. 

برچسب‌ها: