خانهاخبار
سامسونگ خانواده XCover را مجددا پروموت کرد!

سامسونگ خانواده XCover را مجددا پروموت کرد!

خانواده اکس‌کاور از محصولات سامسونگ، همیشه جان سخت‌های این برند بودند که حالا سامسونگ به یک باره تصمیم گرفته مجددا این سری و تاریخچه آن را تبلیغ کند.
۲۹ آذر ۱۴۰۱

سامسونگ در فصل تابستان سال جاری میلادی از گلکسی ایکس کاور ۶ پرو رونمایی کرد و چند هفته بعد نیز شاهد معرفی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو بودیم. حالا مسئولان این شرکت کره‌ای سعی کرده‌اند که تا محصولات خانواده XCover را مجددا پروموت کرده و یک تاریخچه از آن‌ها را به نمایش بگذارند.

محصولات این خانواده با گوشی گلکسی ایکس کاور استارت خورد. اولین گوشی هوشمند مقاوم سامسونگ در ماه آگوست سال ۲۰۱۱ معرفی شد که از وای فای، شتاب سنج و نمایشگر لمسی با پوشش محافظ گوریلا گلس برخوردار بود و کمتر گوشی هوشمندی در آن زمان از چنین مشخصاتی بهره می‌برد. نسخه شماره دوم این گوشی هوشمند با نام Galaxy XCover 2 شناخته می‌شد که در ماه مارچ سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی رونمایی شد. این محصول از دوربین سلفی، کیفیت فیلمبرداری HD برخوردار بود و به صورت پیش فرض به نسخه Jelly Bean اندروید به همراه رابط کاربری تاچ ویز UI 5 سامسونگ مجهز بود.

image

تصویری از گوشی Galaxy XCover 2

اولین تبلت سامسونگ که از مقاومت بالایی برخوردار بود، گلکسی تب اکتیو است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این دیوایس به تراشه اسنپدراگون ۴۰۰ و گواهی IP67 مجهز بود که در آن زمان، از مشخصات سخت افزاری قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود.

خانواده محصولات مقاوم سامسونگ در سال ۲۰۱۴ با گوشی هوشمند Galaxy XCover 3 ادامه پیدا کرد. این دیوایس از نمایشگر بزرگ‌تر و تکنولوژی ارتباطی LTE برخوردار بود و از سوی دیگر، دکمه‌هایی برای آن تعبیه شده بود که از طریق فشردن آن‌ها می‌توانستید اپلیکیشن‌های دلخواه خود را به سرعت اجرا کنید. در این محصول همچنین شاهد ارائه سرویس امنیتی Knox سامسونگ بودیم که پس از آن، به شدت مورد استقبال صاحبان کسب و کارها قرار گرفت.

دو سال بعد، در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از گوشی هوشمند Galaxy XCover 4 بودیم. این محصول از تراشه، رم و حافظه داخلی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود برخوردار بود که از جمله اقدام‌های انقلابی سامسونگ در حوزه تولید و توسعه گوشی‌های هوشمند به حساب آمد. کاورهای استاندارد طراحی شده برای این محصول در تست‌های انجام شده، نتایج قابل قبولی در مقابل ضربات به بار آورد.

گالری تصاویر گلکسی XCover 4S

نمایشگرهای بزرگ همواره مورد توجه بوده‌اند و همین موضوع باعث شد در پاییز سال ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از تبلت Galaxy Tab Active 2 باشیم. این محصول با صفحه نمایش ۸ اینچی، ۳ گیگابایت رم و امکان پشتیبانی از قلم S Penهمراه بود و همچنین گواهی IP68 برای مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار نیز برای آن دریافت شده است. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از گوشی هوشمند Galaxy XCover 4S بودیم که حافظه جانبی آن دو برابر شد و از سوی دیگر، امکان استفاده از دو سیم کارت برای کاربران فراهم شد.

در پاییز سال ۲۰۱۹، سامسونگ عملکرد پردازشی محصولات خود را وارد مسیر تازه‌ای کرد. در این زمان شاهد رونمایی از تبلت Galaxy Tab Active Pro با تراشه ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۶۷۰، ۴ گیگابایت رم و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی بودیم که از Samsung DeX نیز پشتیبانی می‌کرد و از سوی دیگر، با بهبود عملکرد لمسی، حتی با وجود دستکش‌های ضخیم نیز می‌توانستید با آن کار کنید.

گالری تصاویر Galaxy Tab Active Pro

سامسونگ سال ۲۰۲۰ را با معرفی گوشی هوشمند Galaxy Xcover Pro شروع کرد. این محصول با نمایشگر ۶.۳ اینچی، در صورت سقوط از فاصله ۱.۵ متری می‌توانست مقاومت خوبی در مقابل ضربات احتمالی از خود نشان دهد. شرکت Walmart در آن زمان، ۷۴۰ هزار عدد از این گوشی هوشمند را برای پرسنل خود خریداری کرد.

در پاییز همین سال، تبلت گلکسی تب اکتیو ۳ به صورت رسمی رونمایی شد که در مقایسه با محصولات نسل‌های پیشین، بسیار پیشرفته‌تر بود. سامسونگ در این محصول از قابلیت جدیدی با نام No Battery Mode پرده برداری کرد که هنگام اتصال به شارژ، به دستگاه کمک می‌کرد تا از باتری استفاده نکرده و به صورت مستقیم از برق شهری استفاده کند. این دستگاه همچنین به وای فای ۶ برای ارتباط پرسرعت و گواهی MIL-STD-810H برای مقاومت در مقابل ضربات مجهز بود.

image

تصویری از تبلت Galaxy Tab Active 3

نوبت به گوشی هوشمند Galaxy XCover 5 می رسد که با تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ و نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۳ اینچی همراه بود. این محصول اولین گوشی هوشمند مقاوم سامسونگ به حساب می‌آمد که از صفحه کلید فیزیکی برخوردار نبود، اقدامی که روی گوشی‌های معمولی از سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم.

تور خانواده ایکس کاور سامسونگ با اسمارت فون Xcoder 6 Pro و یک دیوایس دیگر پایان می‌پذیرد؛ محصولی که از فناوری ارتباطی 5G برخوردار بود و در کنار آن، ۶ گیگابایت رم و امکان پشتیبانیا از Samsung DeX را هم به همراه داشت. به عنوان آخرین محصول، باید به تبلت Galaxy Tab Active 4 Pro اشاره کنیم که به لطف تراشه اسنپدراگون 778G، تکنولوژی روز دنیا را با خود به همراه داشت. قابلیت‌های دیگر مانند بهبود تکنولوژی‌های لمسی، قابلیت No Battery Mode و یک کلید فعال‌سازی روی این محصول نیز قرار گرفته است.

image

 

انقلاب محصولات سری XCover بدون شک قابل ملاحظه است و زمانی که صحبت از افزایش مقاومت بدون از دست دادن تجربه کاربری به میان می‌آید، اشاره نکردن به آن‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست. کسی نمی‌داند شاید در آینده نزدیک و از آن جا که مقاومت گوشی‌های هوشمند معمول در بازار رفته رفته افزایش پیدا می‌کند، شاهد کنار رفتن این محصولات باشیم.