خانهبررسی‌ها
نقد و بررسی گوشی هواوی Pura 70 Ultra؛ دوربین هوشمند

نقد و بررسی گوشی هواوی Pura 70 Ultra؛ دوربین هوشمند

شرکت هواوی همیشه یکی از برندهای پیشرو در زمینه دوربین و عکاسی با موبایل محسوب می‌شود و در بسیاری از مواقع باعث ارتقای استانداردها در این زمینه شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
product-image

هوآوی پیورا 70 اولترا ظرفیت 512GB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

با وجود فراز و نشیب‌های متعدد بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که هواوی قادر به بازگشت نخواهد بود. با این حال، چینی‌ها توانستند با وجود مشکلات تولید متعدد جدیدترین پرچمدار خود را با نام Pura 70 Ultra روانه بازار کنند.

این دستگاه از نظر دوربین با نسل قبلی خود دستخوش تغییرات گسترده شده و توانسته لقب بهترین دوربین گوشی موبایل را بدست آورد. با این حال، با وجود عدم واردات مستقیم و قیمت بالا، پیورا ۷۰ اولترا ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سوال با نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی پیورا ۷۰ اولترا همراه جی‌اس‌ام باشید.

نقد و بررسی Huawei Pura 70 Ultra

نکات مثبت

  • صفحه نمایش باکیفیت با حاشیه‌های بسیار باریک
    کیفیت ساخت بالا و مرغوب
    عملکرد بی‌نقص دوربین‌ها
    عملکرد مطلوب لرزشگیر دوربین
    سیستم‌خنک‌کننده عملکرد خوبی دارد.
    اسپیکرها حجم صدای مناسبی به همراه بیس کافی تولید می‌کنند.
    رابط‌کاربری EMUI 14.2
    ماندگاری مناسب باتری به همراه شارژ سریع ۱۰۰ واتی

نکات منفی

  • عکاسی در شب با دوربین اولتراواید گاهی دچار مشکل می‌شود.
    تراشه کایرین ۹۰۱۰ در مقایسه با رقبا از قدرت کمتری برخوردار است.
    عملکرد نامناسب هواوی در ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای نسخه‌های گلوبال

طراحی؛ قدم زدن بر لبه تیغ

هواوی برخلاف برخی از شرکت‌ها همچنان سعی دارد تا محصولی را روانه بازار کند که از نظر طراحی و ظاهر مدرن و جدید باشد و می‌توان گفت هواوی Pura 70 Ultra هم از این روند پیروی می‌کند.

طراحی گوشی موبایل پیورا ۷۰ اولترا

پرچمدار هواوی با ظاهری سنت‌شکنانه و مدرن روانه بازار شده که طراحی آن کاملا به سلیقه و نگاه کاربر بستگی دارد. غول فناوری چینی پرچمدار خود را در ابعاد ۱۶۲.۶ در ۷۵.۱ میلی‌متر با ضخامت ۸.۴ میلی‌متر تولید کرده و وزن آن هم به ۲۲۶ گرم می‌رسد.

با این حال، باید بگوییم که پیورا ۷۰ اولترا از تقسیم وزن مناسبی برخوردار است و حس سنگینی را به کاربر منتقل نمی‌کند. اکنون به سراغ پنل پشتی این دستگاه می‌رویم، جایی که ماژول دوربین بزرگ آن خودنمایی می‌کند.

متریال به‌کار رفته در این بخش چرم مصنوعی است که کیفیت ساخت بالایی دارد و کاملا احساس متفاوتی با مدل‌های به‌کار رفته در میان‌رده دارد. همچنین این پنل پشتی دارای طرح X مانند است که به زیبایی بخش پشتی کمک شایانی می‌کند.

پنل پشتی هواوی پیورا ۷۰ اولترا

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ماژول دوربین فضای زیادی از پنل پشتی را به خود اختصاص داده، ولی محل قرارگیری مناسبی دارد و کار کردن با گوشی را مختل نمی‌کند.

البته بد نیست بگوییم که بیرون‌زدگی لنز دوربین در این پرچمدار زیاد است و پیشنهاد می‌کنیم حتما از کاور قرار گرفته در جعبه استفاده کنید تا لنزها آسیب جدی نبینند. مانند اکثر پرچمدارها این گوشی هم به بدنه آلومینیومی مجهز شده که کیفیت بالایی دارد، ولی این بدنه به علت برخورداری از روکش شفاف مستعد جذب اثر انگشت است.

در بخش جلویی با یک پنل شیشه‌ای ۶.۸ اینچ مواجه می‌شویم که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و کاربران به تقریبا ۹۰ درصد از این فضا دسترسی پیدا می‌کنند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که پنل جلویی انحنای کمی دارد و همین موضوع باعث افزایش زیبایی آن شده است.

در نهایت باید اشاره کنیم که هواوی پیورا ۷۰ اولترا از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا عمق ۲ متر به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب دوام بیاورد.

نمایشگر؛ باکیفیت مثل همیشه

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، هواوی برای پرچمدار خود نمایشگری ۶.۸ اینچ در نظر گرفته که محتوا را روی پنل OLED نمایش می‌دهد.

پیورا ۷۰ اولترا از وضوح تصویر ۱۲۶۰ در ۲۸۴۴ پیکسل بهره می‌برد و به لطف تراکم ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ جزئیات بالایی را به نمایش می‌گذارد؛ دقیقا همانطور که از یک پرچمدار انتظار می‌رود.

روشنایی گوشی موبایل پیورا ۷۰ اولترا

میزان روشنایی اعلام شده از سوی چینی‌ها ۲۵۰۰ نیت است که این مقدار هنگام نمایش محتوا HDR در دسترس قرار می‌گیرد و هنگام استفاده‌های معمولی حداکثر روشنایی تولید شده از این پنل به ۱۲۳۱ نیت در حالت خودکار می‌رسد؛ چنین روشنایی برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است و همچنان آیفون ۱۵ پرومکس بهترین عملکرد را در این زمینه دارد.

هواوی برای نمایشگر Pura 70 Ultra فناوری LTPO هم در نظر گرفته که منجر می‌شود نرخ نوسازی دستگاه در موقعیت‌های مختلف بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. البته این ادعای هواوی در واقعیت فرق می‌کند؛ چرا که با تست‌های انجام شده متوجه شدیم که این این پنل فقط قادر به تغییر نرخ صفحه در سه حالت ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز است.

از نظر دقت رنگ گوشی Huawei Pura 70 Ultra عملکرد بسیار خوبی دارد و باید بگوییم که پنل می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. در بخش تنظیمات مربوط به نمایشگر شما امکان تغییر دما و حالت رنگ‌ها به همراه تغییر وضوح صفحه نمایش را خواهید داشت تا تصویری مطابق با سلیقه‌تان داشته باشید.

هواوی برای محافظت هرچه بهتر از این نمایشگر از محافظ کانلان گلس مخصوصی استفاده کرده که به علت برخورداری از ساختار الماس تا ۳۰۰ برابر مقاومت بیشتری در برابر خط‌وخش و ضربه به نسبت سایر محافظ‌ها دارد.

نرم‌افزار و حسگرها؛ تحریم فایده نداشت

گوشی هواوی پیورا ۷۰ اولترا با دو سیستم‌عامل متفاوت برای بازار جهانی و چین عرضه می‌شود؛ هارمونی اواس ۴.۲ برای چین و اندروید ۱۲ با رابط‌کاربری EMUI 14.2 برای سایر جهان. دستگاهی که برای بررسی هم در اختیار تیم جی‌اس‌ام قرار گرفته نسخه گلوبال است که امکانات محدودتری در مقایسه با نسخه هارمونی دارد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از اندروید ۱۲ در ظاهر شاید نکته منفی محسوب شود، ولی این شرکت قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری را به‌صورت به‌روزرسانی‌های رابط‌کاربری به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند.

طراحی پشت گوشی

از نظر امکانات شخصی‌سازی باید بگوییم که رابط‌کاربری EMUI امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند نیازهای کاربران به راحتی برطرف کند. خوشبختانه با پیشرفت اکوسیستم هواوی، تحریم‌ها و نبود سرویس‌های گوگل پلی چندان کاربران را محدود نمی‌کند.

برای استفاده از برنامه‌هایی نظیر جیمیل، کروم یا موارد دیگر می‌توانید نرم‌افزار Gbox را از طریق اپ گالری نصب کنید که سرویس‌های گوگل را شبیه‌سازی می‌کند. رابط‌کاربری هواوی یعنی EMUI از نظر سرعت و بهینگی، بدون شک یکی از بهترین پوسته‌های اندروید به حساب می‌آید و کار کردن با آن هم پیچیدگی ندارد و کار کردن با آن ساده است.

در نهایت گوشی موبایل Pura 70 Ultra هواوی از دو روش امنیتی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره بهره می‌برد که در هر دو زمینه عملکرد بی‌نقصی از خود به‌جای گذاشت. البته بهتر بود که چینی‌ها از حسگر اولتراسونیک به جای اپتیکال در پرچمدار تمام عیار خود استفاده کنند.

سخت افزار؛ پاشنه آشیل پیورا

شرکت هواوی در کنار استفاده از سیلیکون‌های کوالکام از تراشه‌های اختصاصی خود به نام کایرین هم استفاده می‌کرد که متاسفانه بعد از تحریم‌ها امکان تولید آن‌ها را نداشت؛ تراشه‌هایی که از نظر قدرت و پایداری عملکرد خوبی داشتند.

با این حال، غول فناوری چینی برای پرچمدار جدید خود ریسک بزرگی به جان خرید و دوباره به سراغ تولید تراشه‌های اختصاصی خود رفت. پیورا ۷۰ اولترا هواوی به تراشه کایرین ۹۰۱۰ مجهز شده که از لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت SMIC بهره می‌برد.

بنچمارک‌های پیورا ۷۰ اولترا

پردازنده مرکزی این این تراشه دارای هشت هسته است که شامل یک هسته بزرگ Taishan Big با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز، سه هسته میان قدرت Taishan Mid با فرکانس ۲.۱۸ گیگاهرتز و چهار هسته کوچک Cortex-A510 با فرکانس ۱.۵۵ گیگاهرتز می‌شود. مجموعه سخت افزاری این تراشه هم با پردازنده گرافیکی Maleoon 910 MP4 تکمیل می‌شود که پیش‌تر هم در گوشی Mate 60 قرار گرفته بود.

همچین بد نیست اشاره کنیم که Pura 70 Ultra با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود که البته برای بازار چین ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایتی و یک ترابایتی هم قابل سفارش است.

در نگاه اول شاید از نظر برخی کاربران نبود تراشه‌های اسنپدراگون یا مدیاتک نکته منفی باشد؛ بنابراین برای بررسی دقیق‌تر این تراشه سراغ بنچمارک‌های معتبر رفتیم.

طراحی دوربین Pura 70 Ultra

همانطور که می‌بینید، امتیازهایی که این پرچمدار در بخش‌های مختلف دریافت کرد، نشان می‌دهد که این دستگاه امتیازهای نزدیک به تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک و مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا دریافت کرده است.

عملکرد پردازنده مرکزی پایدار و مناسب بود و حرارت زیادی هم تولید نکرد. همچنین پردازنده گرافیکی در تست ۲۰ دقیقه‌ای 3DMark توانست پایداری ۹۹ درصدی بدست آورد.

گوشی‌های پرچمدار به طبع برخورداری از سخت افزار قدرتمند همیشه یکی از گزینه‌های محبوب برای گیمرهای موبایلی به حساب می‌آیند و باید بگوییم که هواوی پیورا ۷۰ اولترا نمی‌تواند انتظارات این کاربران را برآورده کند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که تراشه کایرین ۹۰۱۰ از قدرت کافی برای اجرای بازی‌های سنگین برخوردار است، ولی از اجرای عناوین منتشر شده با بالاترین تنظیمات گرافیکی و فریم ریت عاجز می‌ماند.

برای مثال این گوشی تنها قادر است که بازی Call Of Duty:Mobile را با گرافیک Very High و فریم ریت ۶۰ اجرا کند و اگر گرافیک را روی Low قرار دهید، امکان دسترسی به نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه هم خواهید داشت.

با این حال، با تنظیمات در دسترس گیم‌پلی روان و مطلوبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و طی مدت تست گیمینگ هم با افت فریم و لگ مواجه نشدیم.

در مجموع باید بگوییم که گوشی Pura 70 Ultra شاید از نظر قدرت پردازشی همسان رقبای کره‌ای، آمریکایی و چینی خود نباشد؛ ولی باز هم می‌تواند به راحتی از پس امور روزانه یا سنگین برآید که با وجود تحریم‌ها و مشکلات تولید جای تقدیر دارد.

دوربین؛ هواوی همچنان پیشرو در زمینه عکاسی

پرچمدارهای هواوی همیشه در زمینه دوربین عملکرد بی‌نظیری دارند و توانسته‌اند طی سال‌های اخیر به سنگ محکی برای سایر رقبا بدل شوند. ابتدا پیش از بررسی دوربین به معرفی مشخصات دوربین گوشی Pura 70 Ultra هواوی می‌پردازیم.

قیمت گوشی موبایل هواوی Pura 70 Ultra

دوربین‌های این پرچمدار متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری و دیافراگم متغیر، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو مجهز به لرزشگیر اپتیکال با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی اولتراواید با قابلیت فوکوس خودکار.

همچنین باید اشاره کنیم که دوربین سلفی قرار گرفته در پنل جلویی هم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و فوکوس خودکار استفاده می‌کند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که پرچمدار هواوی برای تغییر فاصله کانونی به مکانیزم لنزهای جمع‌شونده مجهز شده که هنگام باز شدن نرم‌افزار دوربین فعال می‌شود. به‌گفته چینی‌ها این مکانیزم تا ۳۰۰ هزار دفعه امتحان شده تا مشکلات مونتاژی گریبان‌گیر کاربران نشود.

تصاویر گرفته شده با این گوشی در طول روز همانطور که از یک پرچمدار انتظار می‌رود، با جزئیات بالایی ثبت می‌شود، عکس‌های فاقد نویز هستند و رنگ‌ها نیز حالت طبیعی دارند و خبری از پردازش زیاد از حد در آن‌ها نیست.

main-camera.jpg

با زوم دو برابر هم می‌توان عکس‌هایی مانند دوربین اصلی ثبت کرد که کاملا مطابق انتظار بود. با افزایش زوم تا ۵ برابر هم جزئیات بالایی مشاهده می‌شود، مقدار کنتراست مناسب است و گستره دینامیکی هم عریض به نظر می‌رسد.

telephoto-zoom-10.jpg

در زوم اپتیکال ۱۰ برابر هم شرایط مانند آنچه گفته شد است. البته با افزایش زوم به مرحله‌های ۳۰ و بالاتر شاهد کاهش کیفیت و جزئیات هستیم، ولی الگوریتم پردازش دوربین با عملکرد خوب خود می‌تواند تا حدودی بافت‌های از دست رفته را بازگرداند.

با کمک لنز تله‌فوتو این امکان را خواهید داشت تا عکس‌های پرتره ثبت کنید که در این بخش هم به لطف الگوریتم پردازش، برش سوژه از پس‌زمینه به خوبی انجام می‌شود و رنگ‌ها نیز نزدیک به حالت طبیعی هستند.

portrait.jpg

دوربین اولتراواید هم در مقایسه با رقبای خود عملکرد بسیار خیره‌کننده‌ای دارد. سطح جزئیات بالا هستند، نویز به خوبی مدیریت می‌شود، رنگ‌ها مانند نمونه‌های دوربین اصلی به‌نظر می‌رسد و از نظر گستره دینامیکی هم عریض است.

ultrawide-day.jpg

عکاسی در شب جایی است هواوی به‌لطف الگوریتم پردازش تصویر خود توانسته مچ بسیاری از رقبای خود را بخواباند. در تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی در طول شب عکس‌ها از نظر کیفیت بالا هستند و نویز هم به خوبی مدیریت می‌شود. طیف رنگ‌ها مطلوب است و خبری از اشباع بیش از اندازه نیست.

main-camera-night-mode.jpg

دوربین تله‌فوتو هم عملکرد مطلوبی دارد و از نکات مثبت آن می‌توان به گستره دینامیکی عریض اشاره کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این دوربین به‌خوبی نتوانست از پس نویز اطراف منابع نوری برآید؛ ولی با این اوصاف عملکرد مناسبی از خود به‌جای گذاشت.

دوربین اولتراواید در شرایط نوری بسیار سخت عملکرد متوسطی داشت؛ ولی با قرار گرفتن در محیط روشن‌تر توانست تصویر بسیار با کیفیتی به ثبت برساند.

ultrawide-night.jpg

پرتره‌های گرفته شده در شب هم مانند نمونه‌های روز است و فرایند جداسازی سوژه از پس‌زمینه به خوبی انجام می‌شود. دوربین سلفی هم به‌لطف لنز اولتراواید خود می‌تواند گزینه مناسبی برای عکس‌های گروهی باشد. تصاویر گرفته شده با این دوربین در طول روز از کیفیت و وضوح بالایی برخوردارند و گستره دینامیکی هم در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد.

در شرایط نوری سخت هم این دوربین عملکرد مناسبی دارد و اگر سطح نور پایین باشد، به صورت خودکار از روشنایی صفحه نمایش به عنوان فلش استفاده می‌کند.

selfie-night-mode.jpg

از نظر دوربین فیلمبرداری باید اشاره کنیم که Pura 70 Ultra هواوی توانایی ضبط ویدیوهایی با حداکثر وضوح 4K دارد که برای رفع لرزش‌های دست کاربر هم از لرزشگیر اپتیکال و مبتنی بر ژیروسکوپ استفاده می‌کند.

ویدیوهایی گرفته شده با دوربین اصلی از نظر عملکرد لرزشگیر قابل قبول است و بخش نرم افزار وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ ولی خروجی از نظر رنگ و گسترده دینامیکی چندان خوب نبودند.

باتری و شارژر

هواوی برای پرچمدار تمام عیار خود به سراغ باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رفته که با تست‌های انجام شده متوجه شدیم که می‌تواند تا یک روز کامل کاربران را همراهی کند.

برای هرچه سریع‌تر شارژ کردن پیورا ۷۰ اولترا، فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی در نظر گرفته شده و از شارژ سریع بی‌سیم ۸۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. همچین باید اشاره کنیم که آداپتوری که برای این پرچمدار در نظر گرفته قابلیت شارژ لپ‌تاپ هم دارد.

آیا گوشی هواوی پیورا ۷۰ اولترا ارزش خرید دارد؟

هواوی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند پرچمداری بی‌نقص روانه بازار کند. با این حال، تاکید بیش از اندازه روی خودکفایی و استفاده از تولیدات خود، مانند یک پاشنه آشیل در این دستگاه عمل کرده است؛ تراشه کایرین ۹۰۱۰. با وجود اینکه قدرت پردازشی این تراشه در حد رقبایی مانند سری اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرو نیست، اما می‌تواند به‌خوبی به نیازهای کاربران پاسخ دهد؛ البته مادامی که انتظارات بسیار بالایی از آن نداشته باشید.

همچنین با توجه به عملکردی که در زمینه دوربین مشاهده کردیم، باید بگوییم که پیورا ۷۰ اولترا بیشتر برای افراد علاقه‌مند به عکاسی مناسب است و شاید قیمت آن توجیه منطقی برای سایر کاربران نداشته باشد.

کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش باکیفیت، نرم‌افزار روان و سریع و باتری با ماندگاری بالا هم از دیگر نکات مثبت این پرچمدار محسوب می‌شوند.

در نهایت هم باید بگوییم هواوی توانسته با وجود مشکلات زیادی که در راه داشت، توانست گوشی با چنین مشخصاتی تولید کند که قابل تقدیر است.

با تشکر از فروشگاه آراد سیستم که این پرچمدار جذاب را برای بررسی در اختیارمان قرار داد.

برچسب‌ها:


محصولات مشابه

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 1TB رم 16GB

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 1TB رم 16GBناموجودمشاهده

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 512GB رم 16GB

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 512GB رم 16GBناموجودمشاهده

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 256GB رم 16GB

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 256GB رم 16GBناموجودمشاهده

هوآوی P60 پرو ظرفیت 512GB رم 12GB

هوآوی P60 پرو ظرفیت 512GB رم 12GBناموجودمشاهده



نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

mohammadsamrh1387@gmail.com

۱۴۰۳/۵/۱۴
متنو اصلاح کنید بهترین عملکرد در روشنایی واسه آنر هستش نه ایفون 15 پرو مکس بعدشم زیر نور خورشید از همه بهتر اس 24 اولترا با گلس ضد بازتاب نور و روشنایی 2500