خانهبررسی‌ها
نقد و بررسی تخصصی گوشی آنر مجیک ۶ پرو؛ رستگاری آنر

نقد و بررسی تخصصی گوشی آنر مجیک ۶ پرو؛ رستگاری آنر

اگر به دنبال خرید پرچمداری هستید که از نظر دوربین کاملا نیازهایتان را پاسخ دهد، آنر مجیک ۶ پرو یکی از گزینه‌هایی است که به لطف تبلیغات گسترده و بدست آوردن جایگاه اول بهترین دوربین گوشی‌های موبایل توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۲ تیر ۱۴۰۳

اگر قصد خرید گوشی پرچمدار با محوریت دوربین دارید، پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی آنر مجیک ۶ پرو را مطالعه کنید تا از نقاط ضعف و مثبت مطلع شوید.

نقد و بررسی گوشی Honor Magic 6 Pro

پیش از بررسی کامل مجیک ۶ پرو آنر به‌طور خلاصه نکات مثبت و منفی این دستگاه را بازگو خواهیم کرد.

نکات مثبت

  • گوشی باکیفیت و پرمیوم
    اسنپدراگون هشت نسل سه از قدرت کافی برخوردار است
    عملکرد بسیار خوب دوربین سلفی در طول روز و شب
    عملکرد بسیار خوب دوربین اصلی، اولتراواید در طول روز
    باتری با ماندگاری بالا
    سرعت شارژ بالا

نکات منفی

  • عملکرد متوسط تله‌فوتو در زوم‌های ۱۰ برابر و بالاتر
    وزن زیاد
    صفحه نمایش خمیده شاید باب میل برخی از کاربران نباشد

طراحی گوشی موبایل آنر مجیک ۶ پرو

شاید شرکت‌های چینی در زمینه‌های پشتیبانی نرم‌افزاری و سایر زمینه‌ها عملکرد چندان مطلوبی نداشته باشند، ولی در بخش طراحی کاملا موفق ظاهر می‌شوند؛ آنر مجیک ۶ پرو هم از این رویه پیروی می‌کند.

طراحی گوشی موبایل مجیک ۶ پرو

طراحی پرچمدار جدید آنر از نسل قبلی خود مطابقت می‌کند و شاید طراحی آن باب میل برخی از کاربران نباشد. اولین موردی که هنگام بدست گرفتن Magic 6 Pro احساس خواهید کرد، وزن بالای آن است؛ در واقع این پرچمدار با برخورداری از وزن ۲۲۵ گرمی چندان برای استفاده‌های طولانی مدت پیشنهاد نمی‌شود.

یکی از دلایلی که شده وزن این دستگاه در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس (۲۲۱ گرم) بسیار مشهودتر است، تقسیم وزن نامناسب آن است. البته می‌توان گفت که بزرگ بودن ماژول دوربین این گوشی هم در این امر چندان بی‌تاثیر نبود. خوشبختانه مجیک ۶ پرو از دو پنل خمیده بهره می‌برد که توانسته به ارگونومی دستگاه کمک شایانی کند.

با مشاهده قیمت پرچمدار آنر متوجه می‌شویم که با گوشی پرچمدار و پرمیوم سروکار داریم و این دستگاه به هیچ‌عنوان شما را در بخش کیفیت ساخت ناامید نمی‌کند؛ چرا که از متریال شیشه و آلومینیوم تولید شده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در نسخه سبز رنگ این گوشی از چرم مصنوعی بهره می‌برد.

نمای جلوی گوشی موبایل آنر مجیک ۶ پرو

در پنل پشتی مجیک ۶ پرو می‌توان به ماژول دوربین بزرگی اشاره کرد که از بیرون‌زدگی زیادی برخوردار شده که به علت میزبانی از سه حسگر دوربین بزرگ است. اطراف جزیره دوربین نوار آلومینیومی مشاهده می‌شود که از رنگ بدنه دستگاه پیروی می‌کند.

پنل پشتی در نمونه‌ای که به دستمان رسیده، هنگام برخورد نور با آن طرح خاصی را نمایش می‌دهد و جلوه خاصی را به دستگاه داده است. همچنین باید بگوییم که این پنل بافت مات دارد و اثرات لک و چربی را نمایش نمی‌دهد که نکته مثبتی محسوب می‌شود.

در بخش جلویی دستگاه می‌توان به پنلی ۶.۸ اینچ اشاره کرد که تقریبا ۹۲ درصد از این فضا را اشغال کرده است. همچنین برای محافظت هرچه بهتر از این پنل لایه نانوکریستالی در نظر گرفته شده که دوام و مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد.

دو حسگر دوربین داخل یک ماژول کپسولی شکل قرار گرفته که حاشیه‌های زیادی ندارد و فضای زیادی اشغال نمی‌کند. در لبه بالایی دستگاه خروجی صدا، درگاه اینفرارد و میکروفن ثانویه که هنگام برقراری تماس وظیفه حذف صدای پس‌زمینه یا همان نویز را برعهده دارد.

لبه پایین گوشی آنر مجیک ۶ پرو

در نهایت در بخش پایینی دستگاه می‌توان به درگاه شارژ تایپ‌سی، اسلات سیم‌کارت، میکروفن مکالمه و خروجی صدا اشاره کرد. در لبه سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته که از نظر ما محل قرارگیری بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و مورد دیگری در لبه سمت چپ مشاهده نمی‌شود.

در مجموع باید بگوییم که گوشی آنر مجیک ۶ پرو از نظر کیفیت ساخت امتیاز کامل دریافت می‌کند و جای ایراد گرفتن ندارد. از نظر طراحی و ظاهر باید بگوییم که این بخش کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد و نمی‌توان به آن دستگاهی با طراحی بد یا خوب گفت.

صفحه نمایش مجیک ۶ پرو

همانطور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، مجیک ۶ پرو آنر از صفحه نمایشی بزرگ استفاده می‌کند که نسبت آن به بدنه ۱۹.۵ به ۹ است؛ در واقع در اینجا با پنلی تقریبا کشیده و پهن سروکار داریم

نمایشگر روشن honor Magic 6 Pro

صفحه نمایش اولد این گوشی محتوا را با حداکثر وضوح ۱۲۸۰ در ۲۸۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد که با برخورداری از تراکم ۴۵۳ پیکسل در هر اینچ کیفیت و خوانایی بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این صفحه نمایش به فناوری LTPO مجهز شده است؛ بنابراین این قابلیت را دارد که نرخ‌نوسازی را با توجه به محتوای در حال نمایش بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

از مشخصه‌های این نمایشگر هم می‌توان به نمایش یک میلیارد رنگ و پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و HDR اشاره کرد که اجازه می‌دهد کاربران ویدیوهای خود را از طریق سرویس‌های پخش آنلاین با بالاترین کیفیت تماشا کنند. از نظر کیفیت باید بگوییم که این پنل عملکرد بسیار مطلوبی دارد و گزینه بی‌نقصی برای تماشای فیلم و سریال به حساب می‌آید.

نمایشگر مجیک ۶ پرو زیر نور خورشید

میزان روشنایی اعلام شده از سوی آنر برای صفحه نمایش پرچمدار جدید خود ۵۰۰۰ نیت است که باید بگوییم این عدد فقط هنگام تماشای محتوا HDR در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در حالت روشنایی خودکار این مقدار به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد؛ این مقدار برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است.

نرم‌افزار و حسگرهای ‌Honor Magic 6 Pro

آنر به عنوان زیر مجموعه شرکت هواوی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۲۰ برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده از شرکت اصلی جدا شد و فعالیت خود را به‌صورت مستقل دنبال کرد؛ بنابراین گوشی‌های آنر در استفاده از خدمات گوگل و نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید مشکلی ندارند.

پیروی این صحبت، آنر Magic 6 Pro با سیستم‌عامل اندروید و رابط‌کاربری MagicOS 8 روانه بازار شده است که دستگاه جدیدی به حساب می‌آید.

رابط‌کاربری MagicOS تقریبا یک نسخه‌برداری کامل از EMUI هواوی است و در بسیاری از زمینه‌ها مشابه هم هستند. از سرعت و روانی باید بگوییم که هنگام جابه‌جایی بین منوهای دستگاه هیچ اختلال و کندی مشاهده نمی‌شود.

اندروید ۱۴ گوشی مجیک ۶ پرو

از نظر امکانات شخصی‌سازی این پوسته امکانات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند تقریبا اکثر بخش‌های گوشی را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

همچنین بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که کار کردن با مجیک او اس تقریبا ساده است و هر کاربری با هر دانشی می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

مجیک کپسول (Magic Capsule) یکی از قابلیت‌هایی است که شاید در نگاه اول ذهن کاربران را به سمت داینامیک آیلند می‌برد. با این حال، مجیک کپسول امکانات نرم‌افزاری محدودی دارد و در حال هنگام پخش موزیک، ضبط صدا یا فعال کردن تایمر انیمیشن‌های خود را نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از مواردی که آنر از اپل الگوبرداری کرده، حالت صفحه نمایش همیشه روشن است که امکان شخصی‌سازی آن را هم خواهید داشت. در نهایت باید به قابلیت اتصال به ماهواره اشاره کنیم که به سیم‌کارت چین نیاز دارد و در ایران فعال نخواهد شد.

آنر مجیک ۶ پرو

پرچمدار آنر به علت برخورداری از نمایشگری اولد از حسگر اثر انگشت زیر صفحه بهره می‌برد و باید اشاره کنیم عملکرد و دقت این حسگر بالا است. همچنین در بخش جلویی شما امکان اسکن سه بعدی چهره خود را خواهید داشت که عملکرد مشابه با فیس‌آیدی گوشی‌های آیفون دارد.

برای جمع‌بندی این بخش هم باید بگوییم که آنر مجیک ۶ پرو شاید در مقایسه با شیائومی ۱۴ اولترا در بخش نرم‌افزار امکانات شخصی‌سازی کمتری داشته باشد، اما همچنان قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند به راحتی از پس انتظارات کاربران برآید.

سخت افزار و عملکرد Magic 6 Pro آنر

یکی از مولفه‌های گوشی‌های پرچمدار برخورداری از تراشه‌های قدرتمند است و مجیک ۶ پرو هم از مسئله پیروی می‌کند. چینی‌ها برای Magic 6 Pro به سراغ جدیدترین چیپ کوالکام یعنی اسنپدراگون هشت نسل سه رفته‌اند که از فرایند ۴ نانومتری تولید شده است.

Magic 6 Pro در اجرای کال آو دیوتی

قدرت پردازش این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای تامین می‌شود که از یک هسته قدرتمند ۳.۳ گیگاهرتزی از نوع Cortex-X4، سه هسته میان‌قدرت ۳.۲ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A720، دو هسته میان‌قدرت ۳.۰ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A720 و دو هسته کوچک ۲.۳ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A520 بهره می‌برد. چنین مشخصاتی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون مشکل تمام کارهای روزمره یا سنگین خود را انجام دهند.

مجموعه سخت افزاری این تراشه با پردازنده گرافیکی Adreno 750 تکمیل می‌شود تا این امکان را داشته باشد بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا کند.

با این حال، برای محک سخت افزار مجیک ۶ پرو به سراغ بنچمارک‌ها رفتیم که نتایج آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. پایداری این تراشه تقریبا متوسط است و در استرس تست ۱۵ دقیقه‌ای دمای آن بعد از ۷ دقیقه به محدوده ۴۵ درجه رسید که در طولانی مدت به قطعات دستگاه آسیب می‌رساند.

بنچمارک‌ها مجیک ۶ پرو

در مجموع باید بگوییم که آنر مجیک ۶ پرو هم عملکرد مشابهی با هم‌رده‌های خود دارد، ولی از نظر مدیریت دما و پایداری بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند.

دوربین گوشی Honor Magic 6 Pro

دوربین‌های گوشی آنر مجیک ۶ پرو یکی از نکات برجسته این دستگاه محسوب می‌شود و تا مدت طولانی از سمت بسیاری از رسانه‌های معتبر به عنوان بهترین دوربین گوشی موبایل شناخته می‌شد.

5.jpg

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت تغییر گشودگی دریچه دیافراگم بین f/1.4 تا f/2.0، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۱۸۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲.۵ برابر و دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار این ماژول را تکمیل می‌کند. با این حال، هیچگاه نباید فریب اعداد و ارقام را خورد؛ بنابراین به بررسی دقیق‌تر هر کدام از این دوربین‌ها می‌پردازیم.

17.jpg

دوربین اصلی این گوشی در طول روز عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت می‌کند و از مولفه‌های آن می‌توان به گستره دینامیکی عریض، کنتراست مطلوب و مدیریت نویز عالی اشاره کرد.

22.jpg

دوربین دوم به علت برخورداری از میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای در دسته حسگرهای اولتراواید قرار می‌گیرد و باید بگوییم که این حسگر در مقایسه با رقبای خود کاملا برتری دارد. جزئیات سطح بالایی دارند، کنتراست مطلوب و داینامیک رنج هم قابل قبول است. البته باید اشاره کنیم که در سایه‌ها می‌توان کمی نویز مشاهده کرد که چندان مسئله بزرگی نیست.

21.jpg

سومین دوربین به لنز تله‌فوتو پریسکوپی مجهز شده که طبق گفته آنر می‌تواند تا ۲.۵ برابر به‌صورت اپتیکال زوم ارائه می‌دهد. عملکرد دوربین در زوم ۲.۵ برابر بی‌نقص است، سطح جزئیات بالا است، نویز به خوبی مدیریت می‌شود، گسترده دینامیکی مناسب و مطلوب از نکات مثبت دیگر این دوربین هستند.

15.jpg

عملکرد دوربین در زوم ۵ برابر هم تقریبا مناسب است، ولی با افزایش زوم از ۱۰ و بالاتر جزئیات و وضوح عکس‌ها بشدت کاهش پیدا می‌کنند و در زوم ۱۰۰ تصاویر کاملا آبرنگی هستند و این موضوع کاملا ناامید کننده است.

19.jpg

پرتره‌ها گرفته شده با این گوشی که از طریق دوربین تله‌فوتو انجام شده که تصاویر آن بسیار باکیفیت و با جزئیات هستند و برش سوژه از پس‌زمینه هم به‌خوبی انجام می شود.

16.jpg

همچنین شما این امکان را خواهید داشت که از حالت عکاسی ماکرو هم استفاده کنید که در این حالت عکس‌های گرفته شده با این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌شوند و میشه گفت نقد منفی به آن وارد نیست.

دوربین سلفی مجیک ۶ پرو تصاویر بسیار واضح و شفافی ثبت می‌کند و به‌لطف حسگر تشخیص عمق سه بعدی هم می‌تواند در حالت پرتره عکاسی کنید.

18.jpg

در طول شب دوربین اصلی این پرچمدار عملکرد خوب خود را ادامه می‌دهد و تصاویر گرفته شده با آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. از نکات مثبت آن هم می‌توان به گسترده دینامیکی قابل قبول، نویز کم و جزئیات بالا اشاره کرد. دوربین اولتراواید از طرفی دیگر عملکرد چندان مطلوبی ندارد، نویز در آن مشاهده می‌شود و سطح جزئیات پایین است.

14.jpg

دوربین تله‌فوتو در شب در حالت ۲.۵ برابر کاملا راضی کننده است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی بگیرد، ولی مطابق انتظار با افزایش مقدار بزرگنمایی شاهد افت کیفیت تصاویر بودیم و عملا در شب زوم ۱۰۰ برابری کاربردی ندارد.

در مجموع باید بگوییم که گوشی موبایل آنر مجیک ۶ پرو عملکرد متفاوت‌تری در مقایسه با تبلیغات از خود نشان می‌دهد و اگر زوم‌های بالا برایتان اهمیت دارد، باید به سراغ مدل‌های دیگر بازار بروید.

باتری و شارژر Magic 6 Pro آنر

آنر برای مجیک ۶ پرو به سراغ باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رفته که در مقایسه با نسل قبلی (۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت) افزایش چشمگیری داشته است.

این گوشی ماندگاری باتری بسیار خوبی دارد و می‌تواند با کارهای معمولی تا یک روز و نیم دوام بیاورد که عدد بسیار خوبی برای یک پرچمدار محسوب می‌شود. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که جنس این باتری سیلیکون کربن است که شرایط آب و هوایی روی آن اثر نمی‌گذارد.

پرچمدار جدید آنر از قابلیت شارژ با حداکثر توان ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ ولی شرکت چینی آداپتور ۱۰۰ واتی داخل جعبه این دستگاه قرار داده است که جای تعجب دارد، چرا که تفاوتی در زمان شارژ شدن ایجاد نمی‌کند. همچنین باید اشاره کنیم که این کاربران می‌توانند با استفاده پد شارژ بی‌سیم مخصوص با حداکثر توان ۶۶ وات این دستگاه را شارژ کنند.

آیا گوشی موبایل آنر مجیک ۶ پرو ارزش خرید دارد؟

آنر مجیک ۶ پرو یکی از دستگاه‌های خوش ساخت و باکیفیت بازار به حساب می‌آید که قیمت آن هم دست کمی از رقبای خود ندارد. همانطور که می‌دانید هیچ گوشی بدون مشکل نیست و Magic 6 Pro هم از مسئله پیروی می‌کند.

برخلاف تبلیغات گسترده روی دوربین این گوشی، شاهد عملکرد خارق‌العاده‌ای نبودیم؛ دقیقا همان موردی که در سایر پرچمداران است، در این دستگاه هم دیده می‌شود.

با این تفاوت که در بخش زوم عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با وان‌پلاس ۱۲ و گلکسی اس ۲۴ اولترا دارد. سخت افزار این دستگاه هم به‌خوبی می‌تواند از پس سنگین‌ترین کارها هم برآید و دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری تا چهار سال هم منجر می‌شود تا گزینه مناسبی برای استفاده‌های طولانی مدت باشد.

در نگاه اول شاید اعداد و مشخصات نمایشگر مجیک ۶ پرو آنر چندان مطلوب به‌نظر نرسید، اما می‌توانیم بگوییم که از نظر وضوح و کیفیت با پنلی باکیفیت سروکار داریم.

ماندگاری بالای باتری هم از نکات مثبت دیگری بود که باعث شده ارزش خرید این دستگاه افزایش پیدا کند. در صورتی که به دنبال گوشی پرچمداری هستید که طراحی خاص، نرم‌افزار بسیار روان، سخت افزار قدرتمند، باتری با دوام و دوربین‌های توانمند داشته باشد، گوشی Honor Magic 6 Pro گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. فقط در صورتی که زوم‌های بالا یا به عکاسی در طبیعت علاقه‌مندید گزینه‌های دیگر می‌توانند انتخاب مناسب‌تری باشند.

در نهایت باید از فروشگاه آراد سیستم تشکر کنیم که این دستگاه جذاب و پرچمدار را در اختیارمان قرار داد.

برچسب‌ها: