خانهبررسی‌ها
نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55؛ لوکس ولی تکراری

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55؛ لوکس ولی تکراری

با توجه به روند افزایش قیمت گوشی موبایل در بازار ایران، استقبال از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی افزایش یافته است. گوشی‌هایی که با قیمت مناسب‌تری می‌توانند به اکثر نیازهای کاربران پاسخ دهند و سامسونگ هم یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه به حساب می‌آید.

بیشتر

به روز رسانی در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاید اگر به ابتدای مسیر سامسونگ نگاه کنیم، کمتر کسی باورش می‌شد که این برند بتواند با وجود رقبای قدرتمندی مانند اپل، هواوی و اچ تی سی به چنین موفقیتی برسد.

استعلام قیمت گوشی امروز سامسونگ از جی‌اس‌ام

میان‌رده‌های سامسونگ همیشه از جذابیت خاصی میان کاربران گوشی‌های موبایل برخوردارند و به‌طور قطع می‌توان گفت سری A5x محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار به حساب می‌آیند.

نقد و بررسی گوشی موبایل Samsung Galaxy A55

سامسونگ گلکسی A55 جدیدترین گوشی معرفی شده در این سری است که با ارتقا در بخش کیفیت ساخت توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند.

در این مطلب قصد داریم میان‌رده جدید سامسونگ یعنی Galaxy A55 را به زیر ذره‌بین ببریم و ارزش خرید آن را مشخص کنیم.

طراحی گوشی گلکسی A55؛ با کیفیت اما تکراری

سامسونگ طی سال‌های اخیر از زمان اوج خود بسیار فاصله گرفته و شاهد حضور محصولاتی با طراحی‌های تکراری از برند هستیم؛ در واقع اگر نگاهی به محصولات گذشته این شرکت داشته باشیم می‌توان دستگاه‌هایی را پیدا کنیم که از نظر طراحی کاملا زیبا و منحصربه‌فرد هستند.

طراحی پنل پشتی A55

طراحی گلکسی A55 تقریبا در میانه این مسیر قرار می‌گیرد؛ گوشی که با وجود طراحی تکراری، همچنان هم از زیبایی بصری خاصی برخوردار است.

البته نمی‌توان به شرکت کره‌ای خرده گرفت؛ چرا که امروزه بسیاری از شرکت‌ها خلاقیت، ریسک و نوآوری را فدای حاشیه سود بالا و ریسک کم می‌کنند و بی‌گدار به آب نمی‌زنند.

سامسونگ A55 مانند نسل گذشته خود از طراحی مینیمال و مشابه پرچمدارهای این شرکت بهره می‌برد که هنوز هم چهره مدرنی از خود ارائه می‌دهد.

با این حال، میان‌رده جدید این شرکت کره‌ای هم چندان بدون تغییر نیست و کیفیت ساخت اولین تغییر اصلی آن محسوب می‌شود.

سامسونگ برای Galaxy A55 از متریال شیشه و آلومینیوم استفاده کرده که برای اولین بار شاهد قرارگیری آن در سری A هستیم. باید بگوییم که این گوشی کیفیت ساخت بالایی دارد و به راحتی حس یک گوشی پرچمدار را به کاربر منتقل می‌کند.

قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55

پنل پشتی گلکسی A55 مانند نسل قبلی جنس شیشه‌ای دارد و برای محافظت از آن در برابر ضربه و خط‌وخش از لایه گوریلا گلس استفاده شده؛ ولی سامسونگ نسخه و میزان مقاومت آن را بیان نکرده است.

همچنین باید اشاره کنیم که پنل پشتی این دستگاه اثرات لک و چربی را به خوبی نمایش می‌دهد؛ موضوعی زیبایی گوشی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

محل قرارگیری لنزهای دوربین دست نخورده باقی مانده، اما بیرون‌زدگی آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی افزایش یافته و با قرار گرفتن روی سطوح صاف مانند میز تکان می‌خورد و کار کردن با آن سخت می‌شود.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که نوار قرار گرفته اطراف لنز‌های دوربین توانسته جذابیت خاصی را به پنل پشتی ای ۵۵ سامسونگ اضافه کند.

دوربین‌های گلکسی A55

در بخش جلویی A55 با پنلی ۶.۶ اینچ مواجه می‌شویم که در مقایسه با A54 حدود ۰.۲ میلی‌متر افزایش یافته است تا فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

وظیفه محافظت این پنل هم بر عهده لایه جدید گوریلا گلس ویکتوس پلاس است که مقاوم قابل قبولی در برابر ضربه و خط‌وخش دارد.

غول فناوری کره‌ای به‌جای کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش، ابعاد پنل را افزایش داده که به‌نظر می‌رسد این حرکت بیشتر برای پاک کردن صورت مسئله باشد.

با این حال، چنین اقدامی به نفع کاربران؛ چرا که به نمایشگری دسترسی دارد که حدود ۸۹ درصد از بخش جلویی را به خود اختصاص داده است.

فریم گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55 از جنس آلومینیوم است که روکش مات آن اثر چربی را به خود جذب نمی‌کند.

لبه کناری گوشی A55

در لبه سمت چپ دو نوار پلاستیکی قرار گرفته و به غیر از این مورد دیگری مشاهده نمی‌شود؛ چرا که کلید پاور و راکرهای صدا به لبه سمت راست منتقل شده‌اند.

کلیدهای تنظیم صدا و پاور روی برآمدگی قرار گرفته که سامسونگ به آن جزیره کلید یا Key Island می‌گوید.

باید به این موضوع اشاره کنیم که کلید پاور در محل مناسبی تعبیه شده، ولی دسترسی به راکرهای صدا حتی برای افرادی که دست‌های بزرگی دارند هم سخت است.

در لبه بالا می‌توان به اسلات سیم‌کارت و میکروفن ثانویه اشاره کرد که هنگام مکالمه وظیفه حذف صداهای پس‌زمینه و نویز را برعهده دارد.

قیمت امروز گوشی‌های سامسونگ

گلکسی A55 در ابعاد ۱۶۱.۱ میلی‌متر در ۷۷.۴ میلی‌متر با ضخامت ۸.۲ میلی‌متر تولید می‌شود و از وزن ۲۱۳ گرمی برخوردار است. همچنین باید بگوییم که گلکسی A55 به‌خوبی در دست قرار نمی‌گیرد و هنگام استفاده‌های طولانی مدت دست کاربر را اذیت خواهد کرد.

در مجموع باید بگوییم که گلکسی A55 کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و قطعا در مقایسه با رقبای میان‌رده خود چند پله بالاتر قرار می‌گیرد. شاید اگر پهنای آن کمتر بود یا لبه‌های کمی انحنا داشت می‌توانستیم با وجود طراحی تکراری آن را محصول تقریبا بی‌نقصی بدانیم.

صفحه نمایش A55 سامسونگ؛ حاشیه‌های زیاد اما با کیفیت

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های اولد در جهان به حساب می‌آید و همیشه هم عملکرد خوب آن را در سری S دیده‌ایم. با این حال، در محصولات میان‌رده چطور؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برخلاف سری S که از پنل‌های Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برند، شرکت کره‌ای برای میان‌رده‌های خود از پنل‌های Super AMOLED خود استفاده می‌کند.

پنل‌هایی که به علت اشباع رنگ بالا و کنتراست مطلوب توانسته‌اند محبوبیت بالایی میان کاربران پیدا کنند که این مسئله برای گلکسی A55 هم صدق می‌کند.

صفحه نمایش گوشی Galaxy A55

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، سامسونگ Galaxy A55 به صفحه نمایشی ۶.۶ اینچ از نوع Super AMOLED مجهز شده که از نظر مشخصات روی کاغذ به نسل قبلی خود شباهت دارد.

ارائه وضوح +Full HD به همراه تراکم ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ این تضمین را به کاربر می‌دهد تا محتوا با شفافیت و جزئیات بالایی به نمایش درآید.

رنگ‌های به نمایش آمده تقریبا در حالت طبیعی هستند و برای اکثر افراد خوشایند است. با این حال، می‌توان از منوی تنظیمات پروفایل نمایش رنگ‌ها را تغییر داد.

از دیگر امکانات این صفحه نمایش می‌توانیم به پشتیبانی از استاندارد +HDR10، نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیت اشاره کنیم؛ مواردی که پیش‌تر نیز در گلکسی A54 هم مشاهده کرده‌ایم. 

از نظر مدیریت نرخ‌نوسازی باید بگوییم که به دو حالت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز دسترسی دارید؛ در واقع نرخ‌نوسازی متغیر مختص به پرچمدارهای این سری است. در حالتی که با صفحه نمایش تعامل ندارید، این نرخ روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

a55-display-under-sun.jpg

در اکثر برنامه‌های به ۱۲۰ هرتز دسترسی دارید و هنگامی که ویدیوهای یوتیوب یا عکس‌ها مشاهده می‌کنید، روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود.

برای جمع‌بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که سامسونگ در کار خود یعنی ساخت پنل‌های اولد کاملا بی‌نقص عمل می‌کند و میزان روشنایی تولید شده هم برای کار کردن زیر نور خورشید هم کافی است.

نرم افزار Galaxy A55؛ بهترین میان رقبا

رابط‌کاربری گوشی‌های سامسونگ از سال ۲۰۱۹ به One UI تغییر کرده است. گوشی سامسونگ گلکسی A55 به رابط‌کاربری One UI 6.1 مبتنی بر اندروید ۱۴ مجهز شده تا از نظر نرم افزار با دستگاه کاملا به‌روز سروکار داشته باشیم.

سامسونگ برای Galaxy A55 تا پنج‌سال آپدیت‌های نرم‌افزاری ارسال می‌کند که شامل ۴ نسخه از سیستم‌عامل اندروید و تا پنج سال پچ‌های امنیتی می‌شود. نکته‌ای که باعث برتری میان‌رده‌های این شرکت کره‌ای در مقابل رقبای چینی شده است.

نرم‌افزار گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55

از نظر امکانات باید بگوییم که سامسونگ سعی کرده تمام آنچه را کاربران به آن نیاز پیدا می‌کنند، در رابط‌کاربری خود قرار دهد. یکی از قابلیت‌های جالبی که در One UI 6.1 به گوشی‌های سامسونگ اضافه شده، امکان تغییر و شخصی‌سازی لاک اسکرین است.

به این صورت که می‌توانید با نگه‌داشتن انگشت خود روی لاک اسکرین، میان‌برهای روی صفحه، فونت و حالت ساعت را تغییر دهید؛ دقیقا همانطور که در iOS وجود دارد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که Galaxy AI در این گوشی تعبیه نشده است، ولی امکان دارد در آینده با آپدیت نرم‌افزاری به آن اضافه شود.

اکنون که صحبت از هوش مصنوعی شد، بد نیست بگوییم که داخل نرم‌افزار گالری قابلیت Object Eraser به چشم می‌خورد که می‌توانید برخی از موارد مزاحم در تصاویر خود را حذف کنید. عملکرد این قابلیت قابل قبول است؛ ولی نباید از آن انتظار گوشی پیکسل داشته باشید.

گوشی Samsung Galaxy A55 به‌لطف برخورداری از پنل اولد به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است.

همچنین این دستگاه با استفاده از دوربین سلفی از قابلیت باز کردن قفل با تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند تا کاربران به تمامی روش‌های امنیتی دسترسی داشته باشند.

اسکنر اثر انگشت عملکرد تقریبا سریع و بی‌نقصی دارد؛ ولی به علت نمایش انیمیشن، باز شدن قفل دستگاه با کمی تاخیر همراه است.

تشخیص چهره که بر عهده نرم‌افزار این گوشی است، کاملا سریع و بدون ایراد عمل می‌کند. البته توجه داشته باشید که این روش چندان امنیت بالایی ندارد و هر شخصی با استفاده از تصویر شما می‌تواند به محتوای گوشی دسترسی پیدا کند.

در مجموع باید بگوییم که جابه‌جایی بین منوهای گوشی کاملا روان و بدون مکث است و فرایند نصب برنامه‌ها هم با سرعت بالاتری در مقایسه با قبل صورت می‌گیرد.

سخت افزار و عملکرد گلکسی A55؛ هنوز جای کار دارد

گوشی سامسونگ گلکسی A55 با توجه به برچسب قیمتی خود در دسته میان‌رده‌های پرمیوم قرار می‌گیرد.

سال گذشته سامسونگ از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرد؛ سیستم‌روی‌چیپی که با وجود تغییرات عمده همچنان عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و در رقابت با چینی‌ها عقب ماند.

سامسونگ برای جبران این فاصله به سراغ توسعه اگزینوس ۱۴۸۰ رفت. تراشه‌ای میان‌رده که از نیروی محاسباتی خود را از یک پردازنده هشت هسته‌ای تامین می‌کند. چینش پردازنده مرکزی این چیپ مانند گذشته چهار هسته قدرتمند و چهار هسته کم‌قدرت است.

با این حال، سامسونگ برای افزایش توان پردازش، اجازه دستیابی هسته‌های Cortex-A78 به فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز میسر کرده است؛ تقریبا ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با نسل قبلی. هسته‌های کم قدرت همچنان فعالیت خود را روی فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز انجام می‌دهند.

پردازنده گرافیکی هم به‌نظر می‌رسد مبتنی بر پردازنده ۵ هسته‌ای شرکت آرم Mali-G68 MP5 باشد که سامسونگ با اعمال تغییراتی آن را با نام Xclipse 530 روی میان‌رده خود قرار داده و قدرت بیشتری دارد.

بنچمارک‌های گلکسی A55

همچنین باید بگوییم که بخش پردازنده گرافیکی مجتمع این تراشه با همکاری سامسونگ و AMD مبنی بر معماری RDNA2 توسعه یافته است.همچنین شرکت کره‌ای گفته که Galaxy A55 با سیستم خنک‌کننده ارتقا یافته روانه بازار شده که در مقایسه با نسل قبلی ۷۰ درصد فضای بیشتری را پوشش می‌دهد.

در نهایت باید بگوییم که گوشی سامسونگ Galaxy A55 با دو حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به همراه ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم در بازار عرضه شده که حافظه ۱۲ گیگابایتی در بازار ایران چندان زیاد نیست و موجودی محدودی دارد.

اکنون از مشخصات رو کاغذ فاصله بگیریم و به سراغ عملکرد A55 در دنیای واقعی و استفاده‌های روزمره بریم.

گوشی سامسونگ A55 با توجه به ارتقاهای انجام شده در بخش پردازنده، کاملا تجربه روان و سریعی را برای کاربر رقم می‌زند؛ دقیقا همانطور که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رود.

با این حال، طبق رسم همیشگی برای به چالش کشیدن و سنجش عملکرد این سخت افزار جدید به سراغ بنچمارک‌ها رفتیم که در تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

پیشرفت گلکسی A55 سامسونگ را می‌توانیم با نتایج بدست آمده در بنچمارک آنتوتو مشاهده کنیم؛ البته مادامی که آن را رقبای هم قیمت و هم‌رده خود مقایسه نکنیم. اصلی‌ترین رقیب این دستگاه، شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو است که با برخورداری از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا به راحتی در تمامی تست‌ها میان‌رده سامسونگ را با اختلاف شکست می‌دهد.

برای تست پایداری پردازنده‌ها هم با انجام استرس تست‌های پی‌درپی A55 را تحت فشارهای سنگینی قرار دادیم و به‌نظر می‌رسد که ادعای سامسونگ در رابطه با بهبود سیستم خنک‌کننده درست است.

این گوشی در زیر فشارها توانست با حفظ دمای خود عملکرد تقریبا مناسبی ارائه دهد که این یعنی در بازی‌ها می‌توانیم انتظار گیم‌پلی روان و بدون لگ داشته باشیم.

احتمالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که Galaxy A55 در بازی‌ها چگونه عمل می‌کند. خب تست گیمینگ به سراغ بازی Call of Duty رفتیم.

تست گیمینگ گوشی A55 سامسونگ

اول از همه باید بگوییم که این گوشی می‌تواند بازی کال آو دیوتی را با تنظیمات گرافیکی Very High و فریم ریت Max اجرا کند؛‌ اما نکته ناامیدکننده ای ۵۵ مشاهده لگ و کندی در منوی بازی بود که با رفتن به بازی این مشکل برطرف می‌شد و گیم‌پلی تقریبا بی‌نقصی ارائه می‌داد.

در مجموع سامسونگ گلکسی A55 در بخش سخت افزار یک میان‌رده کامل است که از پس تمامی کارها و دستورات کاربران برمی‌آید؛ نه کمتر و نه بیشتر.

مدیریت مناسب حرارت توسط تراشه و منتقل نکردن گرما به دست در فشارهای سنگین هم از دیگر نکات مثبت این گوشی به حساب می‌آیند.

دوربین گوشی Samsung Galaxy A55؛ دوربین تکراری و ناامیدکننده

بعد از موفقیتی که گلکسی A54 برای این برند کره‌ای به ارمغان آورد، انتظارات از نسل جدید یعنی A55 بالا رفته است. با این حال، کره‌ای‌ها ریسک نکردند و همان سنسورهای نسل قبل را به نسل جدید منتقل کرده‌اند. 

دوربین‌های آ ۵۵ سامسونگ متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو.

a55-design.jpg

غول فناوری کره‌ای برای دوربین اصلی از حسگر IMX906 سونی با سایز ۱/۱.۵۶ اینچ استفاده کرده و از فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.

داخل حفره پنل جلویی حسگر ۳۲ مگاپیکسلی سونی IMX616 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

با توجه به یکسان بودن حسگرهای به‌کار رفته، سامسونگ برای بهبود عکس‌های خود از الگوریتم پردازش تصویر جدید و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) بهتری استفاده کرده است که در ادامه نمونه عکس‌های گرفته شده با آن می‌پردازیم.

2.jpg

همانطور که از تصاویر گرفته شده می‌توان متوجه شد که سامسونگ روی آورده به عکس‌های طبیعی و پردازش‌های سنگینی را که پیش‌تر مشاهده می‌کردیم، حذف کرده است.

عکس‌های روز گرفته شده با دوربین اصلی، از جزئیات کافی برخوردارند و اشباع رنگ نیز کمتر به‌نظر می‌رسد.

1.jpg

البته نکته منفی که باید به آن اشاره کنیم، هنگام عکاسی از درختان و گیاهان تصاویر بسیار به آبرنگی بودن میل می‌کنند و جزئیات خود را دست می‌دهند. احتمال دارد که این مشکل یک باگ نرم‌افزاری باشد و با آپدیت‌های آینده برطرف شود.

10.jpg

با استفاده از پردازش‌های نرم‌افزاری می‌توانید عکس‌های پرتره هم بگیرید که در این بخش می‌توانیم بگوییم عکس‌های کاملا مطلوبی ثبت می‌شود و حذف سوژه از پس‌زمینه به خوبی صورت می‌گیرد.

3.jpg

دوربین اولتراواید برخلاف دوربین اصلی عکس‌های به مراتب اشباع شده‌ای ثبت می‌کند که شاید باب میل برخی از کاربران باشد.

5.jpg

دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم عملکرد مناسبی دارد، ولی به علت عدم برخورداری از فوکوس خودکار باید به‌صورت دستی فاصله خود را با سوژه تنظیم کنید.

در بخش جلویی دستگاه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مواجه می‌شویم که در نسل‌های قبلی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

4.jpg

تصاویر گرفته شده با این حسگر از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، ولی نرم‌افزار دوربین در کنترل نویز کاملا تقلا می‌کند. بی‌انصافی است که نگوییم رنگ پوست بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسد و خبری از شارپنس بیش از حد هم نیست.

همچنین باید بگوییم که روشن کردن حالت Night Mode هم تاثیری در عکس‌های خروجی ندارد و حتی در برخی از مواقع با افت کیفیت تصاویر همراه است.

6.jpg

عملکرد دوربین‌ها در شرایط نوری سخت و تاریک کاملا متوسط هستند و نمی‌توان انتظار تصاویری با کیفیت بالا داشت. دوربین اصلی در ثبت جزئیات تقریبا خوب عمل می‌کند، ولی کنترل نویز و کنتراست همچنان جای کار دارد.

8.jpg

بدیهی است که دوربین اولتراواید در شب عملکرد به مراتب ضعیف‌تری داشته باشد. با این حال، عکس‌های گرفته شده کیفیت مطلوبی دارند و در مقایسه با رقبای چینی بهتر هستند.

9.jpg

دوربین سلفی در شب عملکرد کاملا ناامیدکننده‌ای دارد و نمی‌تواند عکس‌های باکیفیتی بگیرد. با این حال، با روشن کردن حالت پرتره‌ تصاویر گرفته شده با افزایش کیفیت و وضوح همراه هستند.

7.jpg

از نظر فیلمبرداری سامسونگ گلکسی A55 قادر است ویدیوهایی با حداکثر کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه هم با دوربین اصلی و هم با دوربین اولتراواید ضبط کند.

فیلم‌های گرفته شده با دوربین‌های اصلی و اولتراواید کیفیت بسیار خوبی دارند و سطح جزئیات هم بالا است.

دوربین سلفی هم قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را به کاربران ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که برای تولیدکنندگان محتوا و افراد علاقه‌مند به تولید ولاگ کاربردی و مهم است.

باتری و شارژر Galaxy A55 سامسونگ

سامسونگ برای گلکسی A55 همچنان از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است؛ باتری لیتیوم یونی که قابلیت شارژ با حداکثر توان ۲۵ وات دارد.

از آنجایی که ماندگاری باتری A54 مطلوب و راضی کننده بود و با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده در بخش سخت افزار و نرم افزار انتظار می‌رود آ ۵۵ سامسونگ هم ماندگاری باتری بالایی ارائه دهد.

طبق تست‌ها و آزمایش‌ها متوجه شدیم که این دستگاه با استفاده‌های روزمره و نیمه سنگین می‌تواند تا یک روز کاربران را همراهی کند.

متاسفانه سامسونگ قصد ندارد که سرعت شارژ میان‌رده‌های خود را افزایش دهد و گلکسی A55 هم با استفاده از آداپتور اصلی برای اینکه ۵۰ درصد شارژ شود تقریبا به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین شارژ کامل دستگاه نیز حدود یک ساعت و پنج دقیقه انجام می‌شود.

البته شاید برایتان جالب باشد که در صورت عدم استفاده از آداپتورهای سامسونگ، امکان دسترسی به توان خروجی ۲۵ وات را نخواهید داشت و گوشی فقط ۱۵ وات توان دریافت خواهد کرد.

آیا گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A55 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ Galaxy A55 در مقایسه از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و به‌نظر می‌رسد بخش میان‌رده‌های این شرکت کره‌ای هم به تکامل نسبی سوق پیدا کرده‌اند. با این حال، «درجا زدن» واژه‌ای است که می‌توان به A55 نسبت داد؛ مشکلی که سامسونگ در سه سال اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

گوشی A55 در بازار رقابتی که شرکت‌هایی نظیر شیائومی، اوپو، ریلمی و آنر به‌وجود آورده‌اند تقریبا می‌تواند هم‌پای آنان حرکت کند. با این حال قیمت بالای این محصول شاید پاشنه آشیل آن باشد.

در حال حاضر این میان‌رده در بازار در محدوده ۱۸ تا ۲۲ میلیون تومان معامله می‌شود و در کنار آن نسل قبلی نیز حدود ۱۵ میلیون تومان برچسب قیمتی خورده است.

در چنین شرایطی اگر کاربر گلکسی A54 و به دنبال گوشی جدیدی از برند سامسونگ هستید، خرید Galaxy A55 را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که پیشرفت چندانی را به غیر از فریم فلزی تجربه نخواهید کرد.

شیائومی پوکو X6 پرو دستگاه دیگری است که از نظر نمایشگر و سخت افزار چندین پله بهتر از میان‌رده سامسونگ عمل می‌کند و می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای موبایل گیمرها باشد.

همچنین گلکسی A54 با توجه به این موضوع که از نظر عملکرد با A55 تفاوت چندانی ندارد، ارزش خرید بالایی دارد.

در حال حاضر باید بگوییم که میان‌رده جدید سامسونگ با توجه به برچسب قیمتی خود یک رقیب جدی دیگری به‌نام گلکسی S23 FE دارد که هم از نظر دوربین بهتر عمل می‌کند و هم از نظر سخت افزار.

از نکات مثبت گلکسی A55 می‌توان به کیفیت ساخت بالا، نمایشگر بزرگ و روشن، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت، تراشه نسبتا توانمند و ماندگاری بالای باتری اشاره کرد.

اگر قصد خرید گلکسی A55 دارید باید به نکات منفی مانند حاشیه‌های زیاد نمایشگر، عملکرد متوسط دوربین‌ها در شب به‌خصوص سلفی و سرعت شارژ پایین توجه داشته باشید.