خانهبررسی‌ها
مقایسه تخصصی سامسونگ گلکسی A34 5G و موتورولا موتو G84 5G

مقایسه تخصصی سامسونگ گلکسی A34 5G و موتورولا موتو G84 5G

سامسونگ گلکسی A34 5G و موتورولا موتو G84 5G دو گوشی میان‌رده‌ای هستند که در بین کاربران طرفداران بسیاری دارند و بدون هیچ تعریف اضافی باید قبول کرد که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات فنی مناسب و بسیار قابل قبولی بهره برده‌اند. مشخصاتی که حتی توانایی ارائه عملکردی فراتر به نسبت گوشی‌های میان‌رده در این بازه قیمتی دارند. در این بررسی قصد داریم این دو گوشی پرطرفدار را در بخش‌‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک عملکرد بهتری خواهند داشت. میان‌رده‌های سامسونگ که همواره توانسته‌اند با تنوع بالا و البته عملکرد خوب، کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کنند، اما در این میان موتورولا با معرفی محصولات با‌کیفیت، می‌تواند رقیب بسیار جدی برای سامسونگ باشد. در ادامه خواهیم دید که آیا موتو G84 5G می‌تواند تهدید جدی برای سامسونگ گلکسی A34 5G باشد یا خیر. 

بیشتر

به روز رسانی در ۱۴۰۳/۲/۸
product-image

سامسونگ گلکسی A34

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

موتورولا موتو G84

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

موتورولا موتو G84 5G همچنان زیبا و گلکسی A34 5G با طراحی آشنا 

موتو G84 5G و گلکسی A34 5G  از دو زبان طراحی متفاوت در طراحی بهره برده‌اند که پیش از این نیز در برخی از گوشی‌های میان‌رده این شرکت دیده بودیم. ابتدا با طراحی موتورولا شروع می‌کنیم، جایی که تنوع رنگی بالا و متریال چرمی برای برخی از رنگ‌ها، سبب شده‌اند تات در حین استفاده، حس و حال یک گوشی میان‌رده باکیفیت به شما منتقل شود. این در حالی است که گلکسی ای 34 از طراحی ساده و البته کاربر‌پسندی بهره برده است. در قسمت پشتی سه سنسور دوربین را مشاهده می‌کنید که بدون معماری خاصی با چیدمان ستونی ساده، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. 

2.jpg

در بخش صفحه‌نمایش اما موتورولا به مراتب طراحی بهتری دارد. طراحی اینفینیتی O که به نسبت طراحی واتردراپ یا همان اینفینیتی V، فضای کمتری را اشغال می‌کند و همین امر سبب شده تا موتو G84 5G حاشیه‌ کمتری در نمای رو‌به‌رویی به نسبت سامسونگ گلکسی A34 5G داشته باشد. یکی‌دیگر از دلایل برتری موتورولا به نسبت سامسونگ در بخش طراحی، بدون شک وزن کمتر آن است. موتورولا با وزن 166 گرمی، در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌همراه نخواهد داشت اما سامسونگ با وزن 199 گرم، بدون شک در استفاده طولانی مدت دستتان را خسته خواهد کرد. اما در بخش طراحس از نظر مقاومت در برابر آب، سامسونگ با  توجه به پشتیبانی از استاندارد IP67 در برابر آب مقاوم است اما موتورولا در برابر پاشش آب مقاوم است. در مجموع می‌توانیم بگوییم که موتو جی 54 به نسبت گلکسی ای 34، گوشی خوشدست‌تری است و حس و حال یک گوشی با‌کیفیت را بهتر منتقل می‌کند. 

4.jpg

شکست عجیب صفحه‌‌نمایش گلکسی A34 5G در برابر موتو G84 5G

همیشه سامسونگ در بخش صفحه‌نمایش عملکرد بسیار خوبی داشت اما این بار موتورولا موتو  G84 5G تبدیل به رقیب جدی برای گلکسی A34 5G‌ شده است. موتو جی 54 به صفحه‌‌نمایش با ابعاد 6.5 اینچ، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، تراکم پیکسل 405، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1300 نیت و در طرف مقابل سامسونگ گلکسی ای 34 5G به صفحه‌نمایش با ابعاد 6.6 اینچ، رزولوشن 1080 در2340 پیکسل، تراکم پیکسل 390، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت مجهز شده است. 

5.jpg

با نگاهی به مشخصات در نظر گرفته شده، باید بگوییم که با دو صفحه‌نمایش باکیفیت در بین گوشی‌های هوشمند میان‌رده رو‌به‌رو هستیم. صفحات‌نمایشی که کیفیت، وضوح تصویر و دقت تصویر بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اولین دلیل برتری موتورولا در این بخش، تراکم پیکسل بالاتری است که به نسبت سامسونگ دارد. همین امر سبب شده تا رنگ‌ها صفحه‌نمایش موتورولا دقیق‌تر، جذاب‌تر و البته تفکیک بسیار بهتری به نسبت سامسونگ داشته باشد. میزان روشنایی بالاتر موتورولا هم سبب شده تا برای مثال زیر تابش مستقیم نور خورشید، وضوح تصویر بسیار و خوانایی آيکون با‌کیفیت‌تر داشته باشد. در مجموع با توجه به مشخصات و تجربه کاربری که داشتیم، در بخش صفحه‌‌نمایش در کمال ناباوری، موتورولا موتو G84 5G عملکرد بهتری به نسبت سامسونگ گلکسی A34 5G داشت.

رقابت نزدیک گلکسی A34 5G و موتو G84 5G در عکاسی 

در بخش سنسور‌های دوربین گلکسی A34 5G و موتو G84 5G از مشخصات بسیار نزدیک به هم بهره برده‌اند. در بررسی‌های تخصصی که انجام دادیم هم عملکردی بسیار نزدیک به‌هم داشتند. در ادامه خواهیم دید که که کدامیک عملکرد بهتری داشتند. سامسونگ به سنسور دوربین اصلی 48 و موتورولا به دوربین اصلی 50 مگاپیکسل مجهز شده‌اند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، عملکرد بسیار نزدیک بهم داشتند. هر دو گوشی توانستند خروجی تصویر با روشنایی مناسب و کاملا قابل قبولی را در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده ارائه کنند. از نظر تفکیک رنگ موتورولا عملکرد بهتری به نسبت سامسونگ داشت اما از نظر نمایش جزئیات اگر کمی روی تصاویر زوم کنید می‌بینید که سامسونگ در این بخش عملکرد بهتری داشته است. اما از نظر کنترل نور و وایت بالانس اگر نگاهی به آسمان داشته باشید، متوجه می‌شوید که موتورولا توانست عملکرد بهتری داشته باشد اما سامسونگ در این بخش کاملا آسمان را روشن نشان داده که اصلا عملکرد خوبی نبود. 

دقیقا در زوم دو برابری هم عملکرد تقریبا مشابهی با حالت زوم یک برابری داشت. همانطور که می‌بینید باز هم موتورولا توانست از نظر رنگ و تفکیک رنگی، عملکرد بهتری داشته باشد و در نهایت خروحی تصاویر جذاب‌تری را ارائه کرد. اما سامسونگ چندان اعتقادی به رنگ و لعاب بیش از حد ندارد و خروجی تصویر با رنگ‌ها نزدیک به واقعیت را ارائه کرده است. اما در مجموع نمی‌توان چندان روی زوم دو برابری این دو گوشی حساب باز کرد و عملکرد معمولی داشتند. در مورد سنسوردوربین 8 مگاپیکسل فوق‌عریض یا همان اولترا واید که برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده است باید بگوییم که عملکرد معمولی دارند و نباید روی نمایش جزئیات بالا و کنتراست بسیار خوب حساب باز کنید. اما بدون شک برای عکاسی معمولی و ثبت تصاویری که به زاویه دید گسترده‌تری به نسبت دوربین اصلی نیاز دارید، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. 

می‌رسیم به عکاسی پرتره جایی که رقابت این دو گوشی بسیار نزدیک بود. با نگاهی به دو تصویر زیر، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، نمایش دقیق رنگ‌ها است. هر دو گوشی در این بخش عملکرد خوبی داشتند و البته موتورولا سعی داشته تا رنگ و لعاب بیشتری را در تصاویر خروجی در نظر بگیرد. از نظر بوکه‌ کردن پس‌زمینه سامسونگ کمی عملکرد بهتری به نسبت موتورولا داشته است. از نظر نمایش جزئیات هم هر دو گوشی عملکرد تقریبا ضعیفی داشتند. ایراد اصلی سامسونگ در این بخش باز هم شارپ کردن بیش از حد تصویر است و موتورولا هم چندان تعریفی ندارد.

در بخش دوربین سلفی هم سامسونگ به سنسور 13 مگاپیکسل و موتورولا سنسور 16 مگاپیکسل مجهز شده‌اند. با توجه به تصاویر خروجی ثبت شده همانطور که مشاهده می‌کنید، باز هم سامسونگ تلاش کرده تا خروجی تصاویر نزدیک به واقعیت را به‌نمایش بگذارد و باز هم موتورولا سعی کرده در بخش رنگ، جذابیت بیشتری را در در تصاویر خروجی ثبت شده نمایش دهد. اما درست است که خروجی دوربین سلفی موتورولا رنگ‌های جذاب‌تری دارد، اما سامسونگ در نمایش جزئیات عملکرد بهتری داشته است. در بخش عکاسی شب اما همانطور که مشاهده می‌کنید، موتورولا به  مراتب در جذب نور عملکرد بسیار بهتری به نسبت سامسونگ داشته است. اما در مجموع نباید چندان روی دوربین سلفی این دو گوشی برای عکاسی نور شب حساب باز کنید. 

نوبت به عکاسی نور شب رسیده است، جایی که چالش اصلی برای سنسور‌های دوربین این دو گوشی هوشمند میان‌رده است. همانطور که در تصاویر خروجی مشاهده می‌کنید هر دو گوشی در جذب نور عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند خروجی تصویر با روشنایی مناسب و کاملا قابل قبولی را ارائه کنند. اما به نگاهی دقیق‌‌تر به تصاویر مشاهده می‌کنید که از نظر طیف رنگی، موتورولا به مراتب عملکرد بهتری داشته و تفکیک رنگ بهتری را در تصاویر خروجی ثبت شده نمایش می‌دهد. کنتراست بهتر موتورولا هم به‌‌خوبی در تفکیک بهتر ابر‌ها در آسمان دیده می‌شود. در بخش کنترل پراکندگی نور هم هر دو گوشی در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده عملکرد خوبی داشتند، اما برای حذف نویز، این موتورولا بود که توانست تصویر خروجی با نویز کمتری را به نسبت سامسونگ ارائه کند. در پراکندگی نور برای تصویر ال‌ای‌دی‌ها می‌توانید به وضوح مشاهده کنید که موتورولا به مراتب عملکرد بهتری داشته است. 

اما در بخش فیلمبرداری بدون شک سامسونگ عملکرد بهتری داشته  است. باید بدانید که سنسور دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A34 5G توانایی فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم را دارد. این در حالی است که موتورولا موتو G84 5G در بهترین حالت ممکن، امکان فیلمبرداری 1080p را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی در فیلمبرداری 1080p هم سامسونگ عملکرد بهتری داشته است. اصلی‌ترین مشکل موتورولا در این بخش، نویز‌های زیادی است که در ویدیو خروجی دیده می‌شود. 

موتو G84 و گلکسی A34 در پردازش امتیاز قابل قبولی گرفتند 

موتو G84 به پردازنده اسنپدراگون 695 5G شرکت کوالکام و گلکسی A34 به پردازنده دایمنسیتی 1080 شرکت مدیاتک مجهز شده‌اند. هر دو پردازنده از معماری 6 نانومتری بهره برده‌اند و همین امر سبب شده تا صرفه انرژی مناسب و بسیار قابل قبولی داشته باشند. اما از نظر میزان فرکانس کاری، پردازنده سامسونگ گلکسی ای 34 5G در بهترین حالت ممکن، فرکانس 2.6 و موتورولا در بهترین حالت ممکن فرکانس 2.2 گیگاهرتز را ارائه می‌کنند. در تست‌‌های بنچمارکی که انجام دادیم با توجه به امتیاز‌هایی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، سامسونگ توانست عملکرد بهتری داشته باشد. اما با توجه به تجربه کاربری که داشتیم، تفاوت چندانی در اجرای بازی و عملکرد روزمره نداشتند. 

بله هر دو گوشی در عملکرد روزمره که هیچ، در اجرای بازی‌‌های سنگین هم عملکرد قابل قبولی دارند. البته باید توقعاتی در حد و اندازه گوشی‌های میان‌رده داشته باشید. یعنی اینکه برای مثال در اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل، آسفالت 9 و PUBG موبایل، تنظیمات گرافیکی بازی را روی حالت high قرار ندهید، چون با توجه به فریم‌ ریت‌هایی که در تست‌ها شاهد بودیم، به احتمال بسیار زیاد در تنظیمات گرافیکی high، عملکرد چندان روان و بدون لگ را شاهد نخواهید بود. در غیر این صورت اما کاملا می‌توانید برای اجرای بازی‌های سنگین روی این دو گوشی حساب باز کنید. 

اما یکی از اصلی‌ترین دلایل برتری موتورولا در بخش پردازنده به نسبت سامسونگ، ثبات عملکرد در تست‌های طولانی است. برای مثال شما می‌خواهیدن چندین ساعت با گوشی برخی از بازی‌های سنگین را اجرا کنید، دقیقا اینجاست که اهمین خنک‌کننده مشخص می‌شود. با توجه به استرس تستی که در مدت 45 دقیقه انجام دادیم، همانطور که در نمودار‌ها مشاهده می‌کنید، موتورولا به مراتب عملکرد بهتری داشت. اکثر مواقع عملکرد صد در صدی پردازنده را شاهد هستیم، اما همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، سامسونگ در این بخش عملکرد ضعیف‌تری داشته است. هر دو گوشی به باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده‌اند. انتخاب بسیار منطقی برای ظرفیت باتری که به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی روزمره، به‌راحتی زمان آماده به‌کار یک روز را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما با توجه به تست‌های انجام شده، سامسونگ توانست با عملکرد ۲ ساعت بیشتر زمان آماده به‌کار، عملکرد بهتری به نسبت موتورولا داشته باشد. 

جمع‌بندی 

3.jpg

در مجموع همانطور که در ابتدای بررسی اشاره کرده بودیم، گلکسی A34 5G و موتورولا موتو G84 5G دو گوشی میان‌رده بسیار باکیفیت هستند که به نسبت قیمت در نظر گرفته شده، از مشخصات مناسب و قابل قبولی بهره برده‌اند و همین مشخصات خب سبب شده‌اند تا ارزش خرید بالایی داشته باشند. در بخش طراحی و صفحه‌نمایش بدون شک موتورولا موتو G84 5G عملکرد بهتری داشت. در بخش عکاسی نور روز عملکرد نزدیک به هم را شاهد بودیم و موتو جی 84 در عکاسی نور شب عملکرد بهتری داشت. اما در فیلمبرداری به مراتب سامسونگ برنده مسابقه بود. در بخش پردازنده هم می‌توانید با خیال راحت در حد و اندازه دو گوشی میان‌رده باکیفیت از آن‌ها توقع داشته باشید. 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mortezaeditor@gmail.com

۱۴۰۳/۲/۹
بی شک موتورولا بهتره