خانهاخبار
شیائومی در حال کار روی یک گوشی تاشو سه‌تکه است

شیائومی در حال کار روی یک گوشی تاشو سه‌تکه است

شیائومی از شرکت‌هایی است که پا را فراتر از گوشی‌های تاشو نهاده و حالا قصد دارد به یک گوشی تاشو سه‌تکه برسد.

 

۷ شهریور ۱۴۰۳

سری گوشی‌های تاشو شیائومی که با نام میکس شناخته می‌شوند، قرار است در آینده نزدیک پذیرای عضو جدیدی باشند که به‌جای دو نمایشگر، از سه صفحه‌نمایش مجزا بهره‌مند خواهد بود. 

اما نکته مهم این است که شیائومی در تولید گوشی‌هایی با سه نمایشگر تنها نیست و کمپانی‌های بزرگی مانند هواوی نیز برای آینده نزدیک، وعده گوشی‌های سه‌تکه را داده‌اند.

رقابت هواوی و شیائومی برای عرضه اولین گوشی تاشو سه‌تکه

گوشی شیائومی میکس فولد با سه نمایشگر، احتمالا در فوریه 2025 طی کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد. در مورد مشخصات این گوشی، تاکنون جزئیاتی منتشر نشده اما با نزدیک شدن به فصل تعطیلات کریسمس، احتمال می‌رود که شیائومی برنامه زمانی برای رونمایی آن را نزدیک‌تر کند.

البته باید در نظر گرفت که تا کنگره جهانی موبایل، حدودا 6 ماه فاصله داریم و در این مدت بعید است که شرکتی از گوشی‌های سه‌تکه خود رونمایی کند. بنابراین شیائومی با عرضه اولین گوشی تاشو با سه نمایشگر می‌تواند همه نظرها را در این زمینه به سمت خود جلب کند.

triple-folding smartphone

در مقابل، گوشی سه‌تکه هواوی که دارای الگوی طراحی تاشو Z شکل خواهد بود، طبق وعده مدیر گروه تجاری این شرکت در ماه سپتامبر عرضه می‌شود. البته مدیر گروه تجاری هواوی به این مورد نیز اشاره کرده که اولین گوشی‌های تاشو سه‌تکه این شرکت، تنها در چین و به‌صورت نسخه‌های محدودی فروخته خواهد شد. بنابراین با در نظر گرفتن این تصمیم هواوی، شیائومی می‌تواند با عرضه جهانی اولین گوشی سه‌تکه خود، موفقیت بزرگی در این زمینه را کسب کند.

با عرضه گوشی‌هایی با سه نمایشگر، احتمالا بازار دستگاه‌های تاشو امروزی دچار نوسان خواهد شد؛ بنابراین ورود باقی شرکت‌ها مانند سامسونگ به توسعه گوشی‌های سه‌تکه، می‌تواند رقابت گوشی‌های هوشمند را به مرحله جدیدی وارد کند. البته قطعا شرکت‌ها برای توسعه چنین دستگاه‌هایی با مشکلاتی مانند تامین باتری بزرگ‌تر و نمایشگر سه‌تکه آن‌ها مواجه خواهند شد که این باعث می‌شود تکنولوژی‌های جدید وارد صحنه بازی شوند.

برچسب‌ها: