خانهاخبار
اپل قصد تولید سری آیفون ۱۶ پرو در کشور هند را دارد

اپل قصد تولید سری آیفون ۱۶ پرو در کشور هند را دارد

اخیرا گزارشی درباره احتمال تولید سری آیفون ۱۶ پرو در کشور هند منتشر شده است.

۶ مرداد ۱۴۰۳

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد داشته تا از اواخر سال جاری میلادی، تولید آیفون‌های ۱۶ پرو و پرو مکس را در هند آغاز کند. تاکنون، این شرکت تنها آیفون‌های غیر پرو را در این کشور مونتاژ می‌کرد و این اقدام، گامی بزرگ در راستای افزایش حضور اپل در هند به عنوان یک تولید کننده و تنوع‌بخشی به زنجیره تأمین شرکت از چین محسوب می‌شود.

iphone 1.jpg

اپل از سال ۲۰۱۹، به تدریج تولید آیفون در هند را افزایش داده است و قصد دارد این کشور را به یک قطب تولیدی تبدیل کند. تلاش‌های این شرکت پس از اختلالات ناشی از پاندمی کووید-۱۹ در زنجیره تأمین چین نیز شدت بیشتری یافته‌اند. معمولاً، اپل چند ماه پس از عرضه جهانی جدیدترین آیفون‌های غیر پرو خود، تولید محلی آن‌ها را در هند آغاز می‌کند؛ اما در سال ۲۰۲۳، این شرکت و تأمین‌کنندگان آن توانستند تقریباً همزمان با چین، تولید محلی آیفون ۱۵ را آغاز کنند. امسال، اپل قصد دارد با مونتاژ محلی آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، توانایی‌های تولیدی خود را در هند گسترش دهد.

iphone 2.jpg

اگرچه ممکن است تولید در هند همزمان با چین و قبل از عرضه جهانی آیفون‌های ۱۶ پرو آغاز نشود؛ اما طبق گزارش MoneyControl، واحدهای آیفون ۱۶ پرو مونتاژ شده در هند "پس از عرضه" در دسترس خواهند بود. در ابتدا، تقاضای محلی از طریق دستگاه‌های وارداتی برآورده خواهد شد؛ اما مونتاژ دستگاه‌های "ساخت هند" نیز تا قبل از پایان سال مالی آغاز می‌شود.

iphone 3.jpg

فاکسکان که نقش تأمین‌کننده اپل را دارد؛ می‌تواند سری آیفون ۱۶ پرو را در کارخانه خود در سری‌پرمبدور مونتاژ کند. یکی از گزارشات اخیر نیز ادعا کرده که فاکسکان به دنبال آغاز مونتاژ محلی آیپدها در هند از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ است. تولید محلی به اپل کمک خواهد کرد تا از عوارض اضافی واردات آیفون‌های پرو جلوگیری کند و احتمالاً منجر به کاهش قیمت مدل‌های آیفون پرو سال ۲۰۲۵ در هند خواهد شد.