خانهاخبار
تراشه جدید سامسونگ عملکردی در حد اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد داشت

تراشه جدید سامسونگ عملکردی در حد اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد داشت

تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ که احتمالاً با گوشی میان‌رده گلکسی A56 همراه می‌شود به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است.

۶ مرداد ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال توسعه تراشه میان‌رده اگزینوس ۱۵۸۰ است چرا که این سخت‌افزار به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است. همانطور که انتظار می‌رود، تراشه جدید سامسونگ احتمالاً با گوشی میان‌رده گلکسی A56 همراه خواهد شد. 

اگزینوس ۱۵۸۰ که از اسم‌رمز Santa بهره می‌برد در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنج به ترتیب امتیازهای ۱۰۴۶ و ۳۶۷۸ را به خود اختصاص داده است. 

بنچمارک گیک‌بنچ اگزینوس ۱۵۸۰

براساس جزئیات فنی موجود در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ، اگزینوس ۱۵۸۰ از یک هسته اصلی با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتزی، ۳ هسته میانی با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتزی برخوردار خواهد شد. 

نتایج به دست‌آمده توسط اگزینوس ۱۵۸۰ نشان می‌دهند که این تراشه احتمالاً عملکردی در حدواندازه تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد داشت. در این رابطه، انتظار می‌رود تراشه جدید سامسونگ قدرت پردازشی قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تراشه سری اگزینوس سامسونگ

در مقایسه با تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ که در گوشی گلکسی A55 به کار رفته است، اگزینوس ۱۵۸۰ در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب برابر با ۱۷ درصد و ۹ درصد بهبود خواهد داشت. 

در نهایت باید اشاره کرد که با توجه به برنامه‌ زمانی سامسونگ برای معرفی و عرضه گوشی‌های سری گلکسی A5x، امکان دارد گلکسی A56 در فصل بهار سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی شود. 

برچسب‌ها: