GSM-logo
خانهاخبار
اپل جایگاه خود در بازار چین را از دست داده است

اپل جایگاه خود در بازار چین را از دست داده است

گزارش موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش آیفون در بازار چین و در اوایل سال جاری میلادی افت چشمگیری داشته است. 

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در گزارش جدید خود به بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین پرداخته که نشان می‌دهد اوضاع در این بازار بزرگ نیز چندان بر وفق مراد نیست. در این رابطه، گزارش شده که عرضه گوشی‌های هوشمند بازار چین در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ میلادی به نسبت بازه زمانی مشابه سال گذشته در حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

شرایط زمانی وخیم‌تر می‌شود که حتی برندهایی مانند اپل، ویوو و اوپو نیز در بازه زمانی مذکور افت فروش شدیدی را تجربه کرده‌اند. از دلایل عملکرد دور از انتظار بازار چین می‌توان به عدم عرضه گوشی مهم و پایین بودن شاخص اعتماد مصرف‌کننده اشاره کرد. 

Counterpoint.jpg

 

در مقایسه با سال گذشته، دو برند اوپو و اپل به ترتیب با افت فروش ۲۹ و ۲۴ درصدی مواجه شده‌اند. تحلیلگران کانترپوینت ادعا کرده‌اند که رقابت شدید در بازار گوشی‌های بالارده باعث شده که فروش آیفون در بازار چین تحت تاثیر قرار بگیرد.

هواوی و آنر تنها برندهایی در بازار چین بوده‌اند که در شش هفته اول سال جاری میلادی رشد مثبت را ثبت کرده‌اند. به لطف فروش بسیار موفق سری هواوی میت ۶۰، میزان عرضه گوشی‌های هواوی در حدود ۶۴ درصد رشد داشته در حالی که آنر تنها با ۲ درصد بهبود فروش همراه شده است.

در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای بازار در شش هفته اول سال جاری میلادی، برند ویوو مقام نخست را به خود اختصاص داده و هواوی و آنر نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. اپل با کسب مقام چهارمی عملکرد دور از انتظار از خود نشان داده است.

تحلیلگران کانترپوینت پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین تا پایان سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.