GSM-logo
خانهاخبار
عرضه خودروی اپل تا سال ۲۰۲۸ به تعویق افتاد

عرضه خودروی اپل تا سال ۲۰۲۸ به تعویق افتاد

در حالی که پروژه خودروی الکتریکی اپل در طی سال‌ها دست‌خوش تغییرات زیادی بوده، ظاهرا یک تغییر مهم دیگر باز هم رخ داده است.

۵ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که اپل به منظور پیشرفت سریع‌تر در پروژه و عرضه خودرو به بازار، به طراحی ساده‌تر و با جاه‌طلبی کمتر برای خودروی خود روی آورده است. این شرکت در ابتدا یک خودروی بدون راننده با قابلیت‌های خودکار کامل می‌خواست، اما اکنون در حال توسعه یک خودروی الکتریکی با ویژگی‌های کمتر است.

پس از کنار گذاشتن برنامه‌های رانندگی بدون راننده، اپل به دنبال خودرویی با عملکرد خودکار سطح ۴ بود که به سیستم خودرو اجازه می‌داد رانندگی را در شرایط محدودی مانند بزرگراه‌ها در اختیار بگیرد، اما حتی این مورد نیز بسیار جاه‌طلبانه بود. گفته می‌شود اپل بر روی ویژگی‌های کمک راننده که به نحوه عملکرد خودروهای تسلا نزدیک‌تر است تمرکز کرده است که سیستم سطح +۲ خواهد داشت. رانندگی خودکار سطح ۲ شامل پشتیبانی از فرمان و ترمز و شتاب است، اما راننده همچنان کنترل خودرو را در دست دارد و باید در جاده توجه کند.

Apple-car-wheel-icon-feature-triad.jpg

با وجود کاهش حجم پروژه، جدول زمانی عرضه اپل برای «Apple Car» تعدیل شده است. اپل می‌خواست این خودرو را حدودا در سال ۲۰۲۶ معرفی کند، اما اپل اکنون عرضه اولیه آن در سال ۲۰۲۸ هدف قرار داده است. به گفته بلومبرگ، این یک «لحظه محوری» برای خودروی اپل است. اگر این شرکت نتواند یک وسیله نقلیه الکتریکی با این مجموعه ویژگی را تحویل دهد، مدیران ممکن است «لغو پروژه را مورد بازنگری جدی قرار دهند».

از زمانی که پروژه خودروی اپل در سال ۲۰۱۴ کلید خورد، این پروژه چندین بار تغییر کرده و تکامل یافته است. شایعات گاهی حاکی از آن است که اپل این پروژه را به کلی کنار گذاشته است و در عوض بر روی یک سیستم خودران تمرکز کرده است، اما به نظر می‌رسد که اپل به برنامه‌های خود برای معرفی یک خودروی کامل با برند اپل پایبند است.

پروژه «Apple Car» مملو از تغییرات رهبری و اختلافات داخلی بر سر مسیر توسعه است. کوین لینچ، رییس بخش اپل واچ اخیرا رهبری پروژه را بر عهده گرفت و او با تیم کوک برای اتخاذ یک استراتژی جدید پس از فشار اعضای مدیریت اپل کار کرد. اپل اکنون در حال ملاقات با شرکای بالقوه در اروپا برای بحث در مورد طرح جدید است و باید دید که این رویه چه تغییری در استراتژی این شرکت ایجاد می‌کند.