خانهاخبار
سری آیفون ۱۵ به کاربران اجازه محدود کردن میزان شارژ را می‌دهند

سری آیفون ۱۵ به کاربران اجازه محدود کردن میزان شارژ را می‌دهند

سری آیفون ۱۵ که در شب گذشته معرفی شدند؛ قابلیت جذاب جدیدی را به همراه داشته که در حفظ سلامت باتری کاربرد فراوانی دارد.
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

سری آیفون ۱۵ در شب گذشته به طور رسمی معرفی شدند و در کنار پورت USB-C، شاهد یک ویژگی کاربردی دیگر مربوط به شارژ نیز هستیم. در سورس کد نسخه بتای iOS 17 که اخیرا برای توسعه دهندگان منتشر شده است؛ اشاراتی به امکان محدود کردن حداکثر میزان شارژ در آیفون‌های جدید به چشم می‌خورند. اینطور که به نظر می‌رسد؛ این قابلیت در انحصار سری آیفون ۱۵ خواهد بود.

image

 

این ویژگی در عمل بسیار ساده بوده و به کاربران اجازه خواهد داد تا حداکثر درصد مجاز برای شارژ گوشی را تعیین کنند. کاربران با استفاده از این قابلیت، خواهند توانست تا سلامت باتری گوشی خود در طولانی مدت را در وضعیت بهتری نگه دارند. البته همانطور که می‌دانید؛ فعالسازی این ویژگی امکان استفاده از حداکثر پتانسیل باتری گوشی را محدود کرده و عمر باتری کمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

 

سیستم عامل iOS در هنگام فعال بودن این ویژگی، به کاربران اطلاع می‌دهد که آیفون تنها تا میزان درصد تعیین شده شارژ خواهد شد. لازم به ذکر است که این قابلیت، با ویژگی Optimized Battery Charging که در آیفون و برخی از گوشی‌های اندرویدی دیده شده تفاوت دارد. قابلیت Optimized Battery Charging جهت حفظ سلامت باتری، عادت‌های کاربران برای شارژ گوشی را بررسی کرده و پس از رسیدن به ۸۰ درصد، گوشی را با سرعت کمتری شارژ می‌کند.


نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

mash ghazanfar

۱۴۰۲/۶/۲۳
خودتون خجالت نکشیدین از گذاشتن این خبر؟
100 ساله این ویژگیو گوشیای اندرویدی دارن

پیشنهاد سردبیر