خانهاخبار
اولین رندرهای CAD آیفون 14 پرو افشا شدند

اولین رندرهای CAD آیفون 14 پرو افشا شدند

اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو دو بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل را نشان می‌دهند که جایگزین ناچ قدیمی شده‌اند.
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

وبلاگ فن‌آوری 91Mobiles مستقر در هند، امروز مجموعه‌ای از رندرها را منتشر کرده که ادعا می‌کند بر اساس تصاویر CAD کارخانه‌ای فاش شده از گوشی مورد انتظار امسال اپل، آیفون 14 پرو است.

تمامی شایعات حاکی از آن هستند که اپل امسال ناچ چند ساله‌ای را که از سال ۲۰۱۷ با آیفون X معرفی کرد، حداقل در مدل‌های پرو سری ۱۴ کنار گذارد و این تصاویر ایده‌ای از ظاهر دستگاه پرچم‌دار اپل با دو مدل بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل کنار هم ارائه می‌دهد.

در گزارش‌ها و شایعات قبلی که هم راستا با این رندرها بوده‌اند، توضیح داده شده که در صورت حذف ناچ، قرار است از یک سوراخ دایره‌ای برای پروژکتور نقطه‌ای FaceID استفاده شود، در حالی که یک بریدگی کپسولی شکل کنار آن دوربین جلو و دوربین مادون قرمز FaceID  را در خود جای می‌دهد. این تصویر رندر همچنین نشان می‌دهد که پنجره بلندگو مثل سری ۱۳ در بالاترین قسمت گوشی تعبیه شده است.

قسمت پشتی دستگاه نسبت به آیفون 13 پرو، با دوربین سه گانه در یک برآمدگی که از شاسی بیرون زده است، تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. در ماه سپتامبر Jon Prosser افشاگر معروف، ادعا کرد که آیفون 14 دارای بدنه ضخیم‌تری خواهد بود که موجب می‌شود هیچ برآمدگی در قسمت دوربین مشاهده نشود؛ بنابراین لنزها، فلش LED‌ و اسکنر LiDAR، همگی همسطح با بدنه گوشی خواهند بود. اما در این رندرها خلاف این موضوع نشان داده شده است. منابع Prosser همچنین ادعا کرده‌اند که مدل‌های جدید دارای دکمه‌های صدا، بلندگو و میکروفون بازطراحی شده هستند، اما این مورد هم در این رندرها درست نیست و مشخص است که این موارد هم مانند سری ۱۳ دست نخورده باقی مانده است.

انتظار می‌رود اپل امسال از چهار مدل آیفون از سری 14 رونمایی کند. دو مدل ۶٫۱ اینچی و دو مدل ۶٫۷ اینچی، و همانطور قبل در گزارش‌ها بارها دیده‌ایم امسال خبری از نسخه مینی نخواهد بود. همینطور احتمالا اگر ناچ حذف شود، این مورد فقط مختص سری پرو آیفون 14 باشد و مدل‌های پایه همچنان طراحی قبلی را حفظ کنند.

در گزارش‌های اخیر مشخص شده که اپل ظاهرا به دنبال وجه تمایزهای بیشتری بین مدل‌های پایه و پرو سری جدید است و این تفاوت‌ها فقط به طراحی ظاهری گوشی ختم نمی‌شوند، بلکه اپل در نظر دارد تا پردازنده A16 را فقط در مدل‌های پرو به کار گیرد و مدل‌های پایه آیفون 14 از تراشه قبلی A15 که در آیفون‌های سری ۱۳ دیدیم استفاده کنند.

آخرین باری که اپل از یک پردازنده نسل قبلی در مدل جدید آیفون خود استفاده کرد، به آیفون اصلی و آیفون 3G برمی‌گردد که هردو از تراشه‌های Arm11 با فرکانس 412MHz استفاده می‌کردند. حال باید دید که اپل مانند این مورد ذکر شده، واقعا باز هم تصمیم به استفاده از سری قبل پردازنده خود در آیفون‌های پایه سری ۱۴ می‌گیرد یا اینکه مانند خیلی از مواقع کاربران خود را غافلگیر می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)