خانهمقاله‌ها
7 ویژگی مهم که در هنگام خرید گوشی تاشو باید آن‌ها را در نظر بگیرید

7 ویژگی مهم که در هنگام خرید گوشی تاشو باید آن‌ها را در نظر بگیرید

با توجه به تنوع بالای گوشی‌های تاشو در بازار، خرید آن‌ها به یک فرآیند نسبتا چالش‌برانگیز تبدیل شده است، اما در هنگام خرید آن‌ها باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
 

۲۹ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 ظرفیت 512GB و رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

گوشی‌های تاشو، به‌طرز قابل‌توجهی تکامل یافته‌اند و حالا به‌عنوان یک رقیب جدی برای گوشی‌های معمولی به‌شمار می‌روند. در کنار این رشد چشم‌گیر، اکثر برندهای مطرح بازار برای کسب سود و عقب نماندن از رقبا، گوشی‌های تاشو خود را طراحی کرده‌اند که هر کدام مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصربه‌فرد را دارند. 

به‌همین دلیل امروزه خرید یک گوشی تاشو می‌تواند برای افرادی که از دانش کافی برخوردار نیستند، مشکل‌ساز باشد و از همین رو، ما در مجموعه جی‌اس‌ام تصمیم گرفته‌ایم تا نکات مهم در هنگام خرید یک گوشی تاشو را برایتان معرفی کنیم.

1- طراحی ساخت؛ Flip یا Fold؟

احتمالا همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های تاشو در دو سبک طراحی می‌شوند: تاشو افقی (به سبک کتابی) و تاشو عمودی (Flip).

از گوشی‌های تاشو افقی یا همان Fold، می‌توان به محصولاتی مانند گلکسی زد فولد 6 و وان‌پلاس اوپن اشاره کرد که پس از باز شدن، تجربه‌ای شبیه تبلت را ارائه می‌دهند و این ویژگی، آن‌ها را برای مالتی تسکینگ، بازی کردن و شبکه‌های اجتماعی مناسب کرده است.

foldable phone

برعکس، گوشی‌های تاشو عمودی یا همان Flip، مانند گلکسی زد فلیپ 6 و موتورولا ریزر 50F، جمع‌وجورتر بوده و نگهداری آن‌ها در جیب بسیار آسان است. در این مدل‌ها راحتی حمل‌ونقل در اولویت طراحی قرار دارد و به‌همین دلیل می‌تواند استفاده‌های خاص خود را داشته باشد. 

به‌طور کلی، طراحی را انتخاب کنید که با نیازها و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

2- کیفیت نمایشگر

نمایشگر، قلب هر گوشی تاشو است و باید به دنبال نمایشگری باشید که وضوح و تراکم پیکسلی را بالایی را ارائه دهد تا مطمئن شوید در نمایشگر باز آن، تصاویر و محتواها را با کیفیت رضایت‌بخشی مشاهده خواهید کرد.

foldable phone

داشتن یک نمایشگر با روشنایی بالا برای دید در فضای باز بسیار مهم است. علاوه‌بر آن، باید از خرید دستگاه‌هایی که تکنولوژی ساخت نمایشگر آن‌ها بسیار پایین است و در هر بار باز و بسته کردن دستگاه، چین‌وچروک‌هایی پدید می‌آید، خودداری کنید. 

3- مکانیسم حرکت لولا

لولا، یکی از اجزا حیاتی گوشی‌های تاشو است که در دوام و قابلیت استفاده آن تاثیر بسیار بالایی دارد. باید لولایی را در نظر بگیرید که بدون هیچ‌گونه لرزشی یا مقاومتی، باز و بسته می‌شود و ثبات را در حین استفاده تضمین می‌کند. بنابراین، باید به دنبال لولایی باشید که در برابر باز و بسته شدن مکرر مقاومت مطلوبی داشته باشد.

foldable phone

این به کاربر اجازه می‌دهد تا دستگاه را در موقعیت‌های مختلف استفاده کند. برای مثال می‌توان به محصول باکیفیتی مانند گلکسی زد فولد 6 اشاره کرد که با ارائه حالت «فلکس»، تطبیق‌پذیری را برای استفاده راحت‌تر کاربر حفظ کند. 

4-قابلیت‌های نرم‌افزاری

پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف، نقش مهمی در یک تجربه رضایت‌بخش از گوشی تاشو دارد. باید به دنبال دستگاهی باشید تا عملکرد بدون مشکل برنامه‌ها را در هر دو حالت باز و بسته تضمین کند. 

ویژگی‌های مالتی تسکنیگ مانند کشیدن و رها کردن موارد مختلف و تقسیم نمایشگر برای استفاده‌های چندگانه، باید به‌خوبی برای دستگاه مورد نظر بهینه شده باشند.

foldable phone

گوشی وان‌پلاس اوپن در این زمینه بهترین است و با ارائه ویژگی حالت بوم، به کاربر اجازه می‌دهد تا حداکثر سه برنامه رو به‌طور فعال در صفحه اصلی اجرا کند. داشتن یک تراشه پرچمدار در کنار نرم‌افزار بهینه‌شده، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای استفاده از گوشی تاشو تضمین می‌کند.

5- سیستم دوربین

سعی کنید به دنبال دستگاهی باشید تا با ارائه انواع لنزهای مختلف مانند فوق‌عریض و تله‎فوتو، بتواند بهترین عکس‌ها را در موقعیت‌های مختلف برایتان ثبت کند. در این بخش هم می‌توانیم به دستگاه‌هایی مانند ویوو ایکس فولد 3 پرو یا وان‌پلاس اوپن اشاره کرد که سیستم دوربین پیشرفته و چشم‌گیری دارند.

 Vivo X Fold 3 Pro

برای انتخاب دقیق‌تر می‌توانید ویژگی‌های کیفیت تصویر مانند تثبیت‌کننده اپتیکال، عملکرد عالی در نور کم و سنسورهای با وضوح بالا را بررسی کنید. علاوه‌بر این، برخی گوشی‌های تاشو قابلیت‌های منحصربه‌‎فردی دارند که می‌توانند عملکرد دوربین آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

6- عمر باتری

تلفن‌های تاشو معمولاً باتری‌های بزرگ‌تری برای پشتیبانی از نمایشگرهای گسترده‌شان دارند، اما باز هم عمر باتری می‌تواند یک نقطه چالش‌برانگیز باشد. به‌طور کلی، باید به دنبال دستگاهی با باتری بزرگ‌تر باشید که بتواند مدت زمان طولانی‌تر برای شما قابل استفاده باشد. 

در حالی که پشتیبانی از شارژ سریع برای شارژ کردن سریع باتری در صورت نیاز مفید است، اما پردازنده و نرم‌افزار گوشی نیز باید برای افزایش راندمان انرژی و به حداقل رساندن تخلیه باتری بهینه شوند.

foldable phone

در این زمینه می‌توان به گوشی Vivo X Fold 3 Pro اشاره کرد با باتری 5750 میلی‎آمپر ساعتی، بزرگ‌ترین باتری را در میان گوشی‌های تاشو دارد. این گوشی از شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

7- دوام و مقاومت کافی

داشتن دوام و مقاومت کافی، یکی از مسائل مهم در انتخاب گوشی مخصوصا دستگاه‌های تاشو است. به دنبال دستگاهی باشید که با کسب رتبه IP بالاتر (مانند IP68) بتواند در مقابل گردوغبار و حتی آب مقاوم باشد.

foldable phone camera

به‌خاطر این‌که نمایشگر گوشی‌های تاشو، به‌شدت مستعد خراش هستند، در نتیجه به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز دقت داشته باشید تا خرید قابل اعتمادی را تجربه کنید.

با در نظر گرفتن این هفت ویژگی کلیدی، می‌توانید با تصمیمی آگاهانه خرید قابل قبولی را داشته باشید. 

product-image

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 ظرفیت 512GB و رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

برچسب‌ها: