خانهمقاله‌ها
چگونه بدون شماره تلفن به حساب تلگرام قدیمی خود دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه بدون شماره تلفن به حساب تلگرام قدیمی خود دسترسی پیدا کنیم؟

بازیابی حساب تلگرام بدون شماره تلفن دیگر سخت نیست. با روش‌های ساده و گام به گام، به راحتی به اکانت قدیمی خود دسترسی پیدا کنید.
 

۶ شهریور ۱۴۰۳

بازیابی اکانت تلگرام بدون شماره 

بازیابی اکانت تلگرام بدون شماره

حتی اگر در حال حاضر به شماره تلفن خود دسترسی ندارید، باز هم می‌توانید از حساب تلگرام مرتبط خود استفاده کنید. حتی می‌توانید بدون کد تایید پیامکی، وارد حساب تلگرام خود در یک مکان دیگر (یک دستگاه یا مرورگر جدید) شوید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های دسترسی به حساب تلگرام قدیمی خود بدون شماره تلفن را کشف کنید.

نکته مهم: شما فقط در صورتی می‌توانید حساب تلگرام قدیمی خود را بدون شماره تلفن بازیابی کنید که آن حساب تلگرام قبلاً در یکی از دستگاه‌های شما وارد شده باشد. اگر قبلاً در تلگرام وارد نشده باشید، بازیابی حساب بدون کد تایید، که به شماره تلفن شما ارسال می‌شود، امکان‌پذیر نیست.

روش اول بازیابی اکانت تلگرام بدون ایمیل 

اگر در حال حاضر با گوشی هوشمند خود در تلگرام وارد شده‌اید، اضافه کردن یک دستگاه جدید به تلگرام کار آسانی است. شما می‌توانید با اسکن کردن کد QR نمایش داده شده روی دستگاه جدید، به حساب تلگرام خود وارد شوید.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تلگرام را روی گوشی هوشمندی که قبلاً وارد شده‌اید، باز کنید.
  • روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
بازیابی اکانت تلگرام بدون ایمیل
  • «دستگاه‌ها» (Devices) را انتخاب کرده و روی «لینک کردن دستگاه دسکتاپ» (Link Desktop Device) کلیک کنید.
بازیابی اکانت تلگرام بدون شماره
  • در دستگاهی که می‌خواهید با حساب تلگرام خود وارد شوید، به وب‌سایت web.telegram.org بروید.
  • کد QR را با استفاده از گوشی هوشمند خود اسکن کنید.

چند ثانیه صبر کنید تا تلگرام گفتگوها و پیام‌های شما را بارگیری کند.

روش دوم برگرداندن اکانت تلگرام با استفاده از کد تایید

اگر تلگرام در یک دستگاه فعال است، نیازی به نگرانی درباره ورود به تلگرام در دستگاه دیگر نیست، حتی اگر شماره تلفن خود را نداشته باشید.

اگر قبلاً در تلگرام وارد شده‌اید، تلگرام کد تایید را مستقیماً در برنامه برایتان ارسال می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این کد، وارد حساب تلگرام خود در دستگاه‌های دیگر شوید:

  1. تلگرام یا تلگرام وب را در دستگاه جدید خود باز کنید.
  2. شماره تلفن خود را وارد کنید.
  3. تلگرام خود را در دستگاهی که قبلاً وارد شده‌اید، بررسی کنید و کد تایید را دریافت کنید.
  4. کد تایید را در دستگاه جدید وارد کنید.

اکنون باید به‌راحتی وارد حساب تلگرام خود در دستگاه جدید شده باشید.

روش سوم؛ تماس با پشتیبانی تلگرام

اگر به شماره تلفن قدیمی خود دسترسی ندارید و در هیچ‌یک از دستگاه‌ها یا مرورگرها وارد حساب تلگرام خود نیستید، می‌توانید از پشتیبانی تلگرام کمک بگیرید.

با این حال، تماس با پشتیبانی تلگرام برای بازیابی حساب، بیشتر شبیه به یک تلاش نهایی است تا یک راه‌حل قطعی. حتماً جزئیاتی را ارائه دهید که مالکیت حساب شما را تایید کند؛ زیرا تنها در این صورت ممکن است شانس بازیابی حساب تلگرام خود را داشته باشید.

نکاتی برای جلوگیری از حذف شدن حساب تلگرام 

نکته ۱: به‌طور منظم وارد حساب خود شوید  

تلگرام در صورتی که برای مدت طولانی وارد حساب خود نشوید، به‌صورت خودکار حساب شما را حذف می‌کند. این بازه زمانی به‌طور پیش‌فرض ۶ ماه است، اما می‌توانید آن را تا ۱ سال افزایش دهید. پس برای جلوگیری از حذف خودکار، به‌صورت دوره‌ای از حساب تلگرام خود استفاده کنید.

در صورت حذف خودکار حساب، با ورود مجدد، یک حساب تلگرام جدید برای شما ایجاد می‌شود و تمام پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، گروه‌ها و کانال‌های خود را از دست خواهید داد.

نکته ۲: مراقب شماره تلفن خود باشید  

امنیت شماره تلفن شما بسیار مهم است، زیرا با از دست دادن آن، نه‌تنها دسترسی به تلگرام، بلکه به بسیاری از برنامه‌ها و خدمات دیگر را نیز از دست خواهید داد.

نکته ۳: قبل از حذف برنامه، در دستگاه دیگری وارد شوید

اگر به شماره تلفن خود دسترسی ندارید، قبل از حذف برنامه تلگرام یا بازنشانی دستگاه، حتماً در دستگاه دیگری وارد حساب تلگرام خود شوید (با استفاده از روش ۱ یا ۲).

سخن نهایی

این نکات می‌تواند به شما در جلوگیری از حذف حساب تلگرام و حفظ اطلاعات‌تان کمک کند. اگر تجربه‌ای در بازیابی حساب تلگرام خود دارید یا سوالی دارید، خوشحال می‌شویم نظرات‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول 

چگونه می‌توانم بدون شماره تلفن، حساب تلگرام خود را بازیابی کنم؟

شما می‌توانید با اسکن کد QR، بدون شماره تلفن وارد حساب تلگرام خود در یک دستگاه دیگر شوید.

چگونه می‌توانم به حساب قدیمی تلگرام خود دسترسی پیدا کنم؟

می‌توانید از طریق تأیید پیامک یا اسکن کد QR، به حساب قدیمی تلگرام خود دسترسی پیدا کنید. می‌توانید از یک جلسه فعال برای دریافت کد تایید در خود تلگرام استفاده کنید.

آیا می‌توانم با ایمیل وارد تلگرام شوم؟

خیر، تلگرام امکان ورود با ایمیل را ارائه نمی‌دهد.