خانهمقاله‌ها
راهنمای تبدیل آیفون به یک گوشی ساده؛ ترفندی عجیب، اما کاربردی

راهنمای تبدیل آیفون به یک گوشی ساده؛ ترفندی عجیب، اما کاربردی

برخی مواقع ممکن است به هر دلیلی، بخواهید آیفون خود را به یک گوشی ساده تبدیل کنید. در این مطلب راهنمای انجام این کار را باهم مرور خواهیم کرد.

۴ شهریور ۱۴۰۳

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید با آن روی آیفون یا آیپد خود کار کنید، FocusedOS است. به کمک آن، می‌توانید با تمرکز کامل به انجام کارهای خود بپردازید و امکان ورود به اپلیکیشن‌هایی که در ابتدا انتخاب کرده‌اید، نخواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید تمام تمرکز خود را روی کار خود معطوف کرده و پس از به پایان رسیدن کار و خاموش کردن حالت Focus، می‌توانید وارد اپلیکیشن‌های دلخواه خود شوید.

توسعه دهنده این اپلیکیشن حالا با یک نرم‌افزار جدید با عنوان Dumb Phone آمده است که به کمک آن، شما می‌توانید آیفون خود را به یک گوشی ساده تبدیل کنید. ایده این اپلیکیشن فوق‌العاده جذاب است و مطمئنا به محض شروع به کار، اهمیت بسیار زیاد آن را درک خواهید کرد.

به عنوان مثال شما می‌توانید برای ۶ ماهه دوم سال، پایین آوردن Screen Time و مدت زمان کار با گوشی را به عنوان یکی از اهداف خود در زندگی تعیین کنید و نصب کردن اپلیکیشن Dumb Phone، کمک شایان توجهی در این زمینه به شما خواهد کرد. بیایید تا با هم با ساز و کار این اپلیکیشن آشنا شویم.

اپلیکیشن Dumb Phone چیست؟

رابط کاربری مینیمال و جذاب این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا حواس‌تان بابت نوتیفیکیشن‌های متفرقه و مواردی که به آن‌ها علاقمند نیستید، پرت نشود. هدف خلق این اپلیکیشن، تبدیل گوشی هوشمند شما به یک ابزار ساده است، به جای محصولی که می‌توانید ساعت‌ها درون اپلیکیشن‌های مختلف اسکرول کنید! همچنین سهولت دسترسی اپلیکیشن‌های دلخواه و پر کاربرد نیز در این حالت بهتر شده و می‌تواند با یک دست، به راحتی وارد آن‌ها شوید.

انجام تنظیمات اولیه اپلیکیشن Dumb Phone روی آیفون بسیار ساده است. شما می‌توانید به کمک مشاهده ویدئوهای در نظر گرفته شده، این کار را به آسانی انجام دهید. شما از اپلیکیشن Dumb Phone برای ساخت ویجت‌های تعاملی استفاده خواهید کرد و می‌توانید ۱ تا ۶ اپلیکیشن پرکاربرد را برای خود انتخاب کنید. این اپلیکیشن‌ها به عنوان ویجت روی صفحه قرار خواهند گرفت و اثری از اپلیکیشن‌های دیگر مشاهده نخواهد شد. سپس می‌توانید تصویر پس‌زمینه مناسب را انتخاب کنید.

حالا نوبت به داک می‌رسد. متأسفانه به دلیل محدودیت‌های iOS، این اپلیکیشن نمی‌تواند اپلیکیشن‌های حاضر در این قسمت را حذف کند و شما باید به صورت دستی، آن‌ها را از روی قسمت داک حذف کنید و اپلیکیشن Dumb Phone را در این قسمت قرار دهید که مانند تصویر بالا، یک منوی همبرگری را در آن قسمت مشاهده خواهید کرد.

همان طور که گفته شد، اگر به کمک فیلم‌های آموزشی پیش بروید، می‌توانید تنظیمات اولیه را در کمتر از ۲ دقیقه به سادگی انجام دهید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن Dumb Phone

نیازها و استفاده‌های هر شخص در حوزه این اپلیکیشن ممکن است متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است بتوانند هر روز از این ساختار استفاده کنند و بعضی دیگر، در هنگام کار یا به هر دلیل دیگری، از اپلیکیشن Dumb Phone استفاده خواهند کرد. اما من تصمیم گرفتن در روزهای آخر هفته و تعطیلات، به سراغ آن بروم. من یک حالت Focus با نام Weekend ایجاد کرده‌ام که با انتخاب آن، آیفون من تبدیل به یک گوشی ساده خواهد شد.

رابط کاربری اپلیکیشن Dumb Phone

به همین سادگی زمانی که در حال گذران زمان با خانواده‌ام هستم، نوتیفیکیشن‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، حواس من را پرت نخواهند کرد. ساختار این اپلیکیشن به گونه‌ای است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد و در صورت استفاده، متوجه کاربردهای بسیار زیاد آن خواهید شد. تمامی این موارد در کنار یکدیگر، باعث می‌شود تا شما کمتر به سراغ آیفون خود بروید و وقت بیشتری برای گذراندن با خانواده و فرزندان خواهید داشت.

پس از نصب اپلیکیشن Dumb Phone، شما ۷ روز زمان خواهید داشت تا زیر و بم آن را مورد بررسی قرار داده و پس از پایان یافتن این مهلت، دوره Trial تمام شده و شما باید یکی از حالت‌های زیر را برای اشتراک این اپلیکیشن انتخاب کنید:

  • اشتراک ماهانه: ۲.۹۹ دلار
  • اشتراک سالانه: ۹.۹۹ دلار
  • اشتراک مادام‌العمر: ۲۴.۹۹ دلار

با امکاناتی که برای این اپلیکیشن در این مطلب آورده شده است، آیا تمایلی به استفاده از Dumb Phone خواهید داشت؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

برچسب‌ها: