خانهمقاله‌ها
چراغ قوه در آی او اس ۱۸؛ دلیلی برای عاشق شدن!

چراغ قوه در آی او اس ۱۸؛ دلیلی برای عاشق شدن!

اپل در iOS 18 ثابت کرد که هنوز هم به جزئیات رابط کاربری سیستم عامل‌های خود اهمیت زیادی می‌دهد. با خواندن این مطلب، این موضوع را بهتر درک خواهید کرد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۳

با رونمایی از آیفون ۱۴ پرو، اپل از سیستم Adaptive True Tone flash رونمایی کرد که به اپلیکیشن دوربین اجازه کنترل نورهای اطراف را می‌داد. این ویژگی در آی او اس ۱۸، به اپلیکیشن چراغ قوه اضافه شده و کاربردهای زیادی را به آن اضافه کرده است.

توجه به جزئیات کوچک، میزان اهمیت را نشان می‌دهد!

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که رابط کاربری چراغ قوه در آی او اس ۱۸ با تغییرات زیادی روبرو شده است و با خارج شده از محدوده داینامیک آیلند، حس و حال جذاب‌تری را به کاربر انتقال می‌دهد. به این ترتیب اگر به سراغ چراغ قوه رفته و آن را روشن کنید، شاهد انیمیشن‌های جدید و زیبایی خواهید بود که می‌تواند مدتی شما را سرگرم کند!

رابط کاربری چراغ قوه در آی او اس ۱۸

هیچ جزئیاتی برای طراحان اپل کوچک به شمار نمی‌آید. به جای تنها خاموش و روشن شدن یک آیکون، حالا شاهد محو و ظاهر شدن نور روی جراغ قوه هستیم و به این صورت در مکان‌های خیلی تاریک، نور به صورت در لحظه در محیط پخش نخواهد شد و می‌تواند حالت و شدت آن را کنترل کنید.

طراحی کاربردی با امضای اپل!

در آی او اس ۱۸، شما می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست روی رابط کاربری جدید چراغ قوه، شعاع پخش نور در محیط را به صورت دلخواه انتخاب کنید.

رابط کاربری چراغ قوه در آی او اس ۱۸

تا پیش از این، شما تنها می‌توانستید ۴ حالت مختلف برای میزان روشنایی را انتخاب کنید. حالا در این نسخه جدید، شما می‌توانید این کار را با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی رابط کاربری چراغ قوه انجام دهید.

همزمان با کاهش یا افزایش میزان نور و همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اثر این اتفاق روی رابط کاربری اپلیکیشن چراغ قوه نیز تأثیر می‌گذارد و نور آن کمتر یا بیشتر می‌شود. منحنی کوچکی که در تصویر مشاهده می‌کنید نیز همزمان با سوایپ به سمت پایین یا بالا، همراه با انگشت شما حرکت کرده و به محض رسیدن به محل نقطه‌چین، به بالاترین حد خود می‌رسد.

رابط کاربری چراغ قوه در آی او اس ۱۸

این رابط کاربری در عین ساده بودن، کاربردی نیز به نظر می‌رسد. هر چیزی در یک فضای تاریک بتواند به سرعت به شما کمک کرده و نور مورد نیاز شما را تأمین کند، مسلما آن چیزی است که به آن نیاز دارید. بد نیست بدانید شما می‌توانید انگشت خود را به سمت عمودی و افقی به صورت همزمان سوایپ کرده و شعاع و میزان نور را به صورت همزمان کنترل کنید.

پا را یک قدم فراتر بگذارید!

سایر کنترلرها نیز کاملا کاربردی طراحی شده‌اند. شما با ضربه زدن در فضای خارج از مستطیلی که در تصویر بالا شاهد آن بودیم، می‌بینید که آیکون چراغ قوه به گوشه چپ داینامیک آیلند هدایت شده و بسیار کوچک‌تر خواهد شد و البته اگر مجددا روی آن ضربه بزنید، همه چیز به روال سابق خود باز خواهد گشت.

رابط کاربری چراغ قوه در آی او اس ۱۸

همان طور که می‌دانید، اپل در آی او اس ۱۸ بالاخره امکان تغییر یا حذف میانبرهای روی صفحه لاک اسکرین را در اختیار کاربران قرار داد و در کنار آن، قابلیت‌های جدیدی را در حوزه شخصی‌سازی کنترل سنتر نیز ارائه کرده است.

کنترل سنتر در آی او اس ۱۸

مانند روال سابق، شما می‌توانید از طریق دکمه اکشن اقدام به روشن کردن چراغ قوه کنید، از اتوماسیون‌های اپلیکیشن Shortcuts برای استفاده از چراغ قوه بهره بگیرید، از طریق قابلیت BackTap چراغ قوه را روشن کنید یا حتی تنظیمات لازم را برای هشدار دریافت نوتیفیکیشن از طریق روشن شدن چراغ قوه را انجام دهید.

ویرایش لاک اسکرین در آی او اس ۱۸

در پایان این موضوع را در ذهن داشته باشید از آن جا که آیفون ۱۴ پرو (و نسخه پرو مکس) و آیفون ۱۵ پرو (و نسخه پرو مکس) تنها محصولاتی هستند که از Adaptive True Tone flash بهره می‌برند، لذا امکانات یاد شده در این مطلب تنها روی این ۴ محصول در دسترس خواهند بود. ممکن است در سری آیفون ۱۶، اپل این ویژگی را روی دو مدل دیگر نیز ارائه کند.

برچسب‌ها: