خانهمقاله‌ها
با آی‌اواس ۱۸، جذاب‌تر از قبل روی کارهای خود تمرکز کنید!

با آی‌اواس ۱۸، جذاب‌تر از قبل روی کارهای خود تمرکز کنید!

با دو صدای بکگراند جدید اضافه شده به آی او اس ۱۸، مطمئنا بهتر و راحت‌تر از قبل می‌توانید تمرکز کرده و کارهای روزمره خود را انجام دهید.

۵ مرداد ۱۴۰۳

راهنمای فعال کردن صدای پس زمینه در آیفون

اپل همچنان در حال کار روی آی او اس ۱۸، آیپد او اس ۱۸ و مک ا واس سکویا است و قابلیت‌های مختلفی را به این پلتفرم‌ها اضافه کرده است و این پروسه هنوز هم در حال اجرا شدن است.

این شرکت آمریکایی مدت هاست که ویژگی Background Sound را به سیستم عامل‌های خود اضافه کرده است که پیش از این، صداهای زیر را در آن شاهد بوده‌ایم:

  • صدای محیط به صورت بالانس شده
  • صدای محیط با فرکانس پایین
  • صدای محیط با فرکانس بالا
  • صدای اقیانوس
  • صدای باران
  • صدای استریم

اما حالا در آی او اس ۱۸، آیپد او اس ۱۸ و مک او اس سویا، شاهد اضافه شدن صدای شب و آتش به این مجموعه هستیم. پخش این صداها باعث می‌شود شما تمرکز بیشتری داشته و با قدرت و تسلط بیشتری کارهای روزانه خود را انجام دهید. تا پیش از این، برای بهره‌گیری از این صداهای پس زمینه باید آی او اس یا آیپد او اس ۱۵ و مک او اس ونچورا یا نسخه‌های بالاتر از آن روی دستگاه شما نصب می‌شد. برای استفاده از دو صدای جدید هم باید آخرین نسخه موجود، یعنی موارد زیر روی دستگاه شما نصب شده باشد:

  • iOS 18
  • iPadOS 18
  • macOS Sequoia
مراحل دسترسی به تنظیمات صدای پس‌زمینه

برای بهره‌گیری از این صداهای پس‌زمینه، باید ابتدا به مسیر Settings> Accessibility> Audio & Visual> Background Sounds روی آيفون و آیپد و System Settings> Accessibility> Audio> Background Sounds روی مکم بروید و سوییچ Background Sounds را در وضعیت فعال تنظیم کنید.

برای دسترسی بهتر، می‌توانید به تنظیمات کنترل سنتر رفته و تاگل این ویژگی را به قسمت یاد شده اضافه کنید تا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

چگونه از کنترل سنتر به صداهای پس‌زمینه دسترسی داشته باشیم؟

قدم اول: مانند تصویر زیر از قسمت کنترل سنتر روی آیکون Hearing ضربه بزنید.

قدم دوم: در صفحه جدید از منوی باز شده روی Background Sounds ضربه بزنید.

قدم سوم: حالا می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، یکی را به دلخواه انتخاب کنید تا شروع به پخش کند.

مراحل فعال کردن صداهای پس‌زمینه

صداهای پس‌زمینه حاوی یک اسلایدر برای کنترل میزان صدا هستند که با صدای اصلی سیستم متفاوت و مجزا خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید این صداها را به عنوان زیرصدای اصلی یا زیرصدای موزیک دلخواه خود پخش کنید و صدای آن را نیز به صورت مجزا تنظیم کنید.

در تنظیمات این قابلیت، امکانی برای عدم پخش صدای پس‌زمینه زمانی که مشغول به استفاده از دستگاه نباشید نیز در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برچسب‌ها: