خانهمقاله‌ها
بایدها و نبایدها هنگام تمیز کردن بدنه تیتانیومی آيفون ۱۵ پرو

بایدها و نبایدها هنگام تمیز کردن بدنه تیتانیومی آيفون ۱۵ پرو

اگر قصد تمیز کردن آيفون ۱۵ پرو یا نسخه پرو مکس با بدنه تیتانیومی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی، این مطلب را تا انتها بخوانید.

۳۰ تیر ۱۴۰۳
product-image

اپل آیفون 15 پرو ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

اپل آیفون 15 پرو مکس ظرفیت 512GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

روش‌های تمیز کردن بدنه تیتانیومی آیفون

اپل سال گذشته، بالاخره استفاده از آلومینیوم در مدل‌های پرو را کنار گذاشته و به سراغ تیتانیوم رفت. اگر مدت زمان زیادی است که از یکی از دو محصول یاد شده استفاده می‌کنید، احتمالا کمی کثیف شده‌اند و نوبت به تمیز کردن آن‌ها رسیده است. در ادامه، با نکاتی که هنگام تمیز کردن آیفون ۱۵ پرو یا نسخه پرو مکس باید رعایت کنیم، آشنا خواهیم شد.

به گفته اپل، آثار روغن روی فریم آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بیش از قبل باقی خواهد ماند؛ اما خوشبختانه به کمک یک دستمال میکروفایبر می‌توانید آن را به راحتی پاک کنید.

اما بایدها و نبایدهایی در این زمینه وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

چطور آیفون ۱۵ پرو را تمیز کنیم؟

نبایدها!

  • از اسپری‌های سفید کننده استفاده نکنید.
  • آیفون خود را درون ادوات تمیز کننده غرق نکنید.
  • از هوای فشرده به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • در زمان تمیز کردن، به هیچ عنوان کابل شارژ را به آن متصل نکنید.

بهترین وسایل برای تمیز کردن آيفون ۱۵ پرو

  • دستمال میکروفایبر تمیز
  • الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا الکل اتیل ۷۵ درصد (آن را روی دستمال اسپری کرده و از اسپری کردن مستقیم روی بدنه خودداری کنید.)
  • دستمال مرطوب کلروکس یا موارد مشابه (بدون مواد سفید کننده)
راهنمای تمیز کردن آیفون ۱۵ پرو

مراحل تمیز کردن آیفون ۱۵ پرو

قدم اول: به گفته اپل، ابتدا باید آیفون خود را خاموش کنید.

قدم دوم: همچنین مطمئن شوید که کابل شارژ به آن متصل نیست.

قدم سوم: سطح آیفون را با یک دستمال میکروفایبر به آرامی تمیز کنید. اگر نیاز هست، کمی سطح دستمال را به آب آغشته کنید. به گفته اپل، دستمال نم‌دار می‌تواند آثار اثر انگشت و چربی را از روی بدنه تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو پاک کند.

قدم چهارم: برای ضدعفونی کردن آیفون می‌توانید از دستمال مرطوب کلروکس یا الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا الکل اتیل ۷۵ درصد استفاده کنید. این گزینه را نیز ابتدا روی دستمال اسپری کرده و سپس روی بدنه آيفون بکشید.

قدم پنجم: حالا می‌توانید به کمک لوازم جانبی تمیز کننده، برای تمیز کردن داخل حفره‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در این خصوص، به هیچ عنوان از فشار استفاده نکرده و تمامی مراحل را به آرامی انجام دهید.

به گفته اپل، اگر آیفون شما با هر چیزی که ممکن است روی آن لکه ایجاد کند مانند خاک، ماسه، جوهر، لوازم آرایش، صابون، مواد شوینده، لوسیون، مواد غذایی یا اسیدها برخورد داشت، در سریع ترین زمان ممکن آن را پاک کنید.

هشدار هنگام استفاده از دستمال مرطوب کلروکس یا الکل

استفاده از این دو گزینه به گفته اپل ممکن است لایه اولئوفوبیک روی نمایشگر که ضد اثر انگشت است را از بین ببرد. بهترین گزینه برای رهایی از این موضوع، استفاده از گلس محافظ است و به این ترتیب هنگام کثیف شدن، شما می‌توانید به راحتی با مواد یاد شده سطح گلس را تمیز کنید و به همین سادگی، دیگر نگران لایه اولئوفوبیک روی نمایشگر نخواهید بود.

شوینده‌های مبتنی بر اشعه فرانبنفش (UV)

زمانی که صحبت از شوینده‌های مبتنی بر اشعه فرابنفش به میان می‌آید، PhoneSoap یکی از بهترین برندها در این زمینه است. این دستگاه از نور ۳۶۰ درجه فرابنفش برای ضدعفونی کردن دیوایس استفاده می‌کند که ۹۹.۹ درصد باکتری‌ها و ویرویس‌ها را از بین می‌برد. این دستگاه با مجهز بودن به درگاه USB-A و USB-C می‌تواند در طول زمان تمیز کردن، دیوایس شما را شارژ کند.

دستگاه PhoneSoap
product-image

اپل آیفون 15 پرو ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

اپل آیفون 15 پرو مکس ظرفیت 512GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

برچسب‌ها: