خانهمقاله‌ها
حذف یک تصویر یا ویدیو از پست Carousel اینستاگرام

حذف یک تصویر یا ویدیو از پست Carousel اینستاگرام

در این مطلب قصد داریم نحوه پاک کردن یک عکس یا فیلم از محتوای پست Carousel در اینستاگرام را با هم مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

۲۶ تیر ۱۴۰۳

چگونه گالری‌های پست شده در اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

همان طور که می‌دانید، اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد تا ۱۰ تصویر یا فایل ویدئویی را انتخاب کرده و آن‌ها را در قالب یک پست در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذاریم. اینستاگرام، نام این پست را Carousel گذاشته است.

با تمام این تفاسیر، ممکن است پس از ارسال پست، از قرار گرفتن یک تصویر یا فایل ویدئویی پشیمان شده و بخواهید آن را به صورت مستقل از این پست حذف کنید. خوشبختانه اینستاگرام اجازه انجام چنین کاری را به ما داده است. در ادامه، ساز و کار انجام آن را با هم مرور خواهیم کرد.

حذف یک تصویر یا ویدئو از پست Carousel اینستاگرام

حذف تصویر یا ویدئو از Carousel بدون حذف پست

قدم اول: وارد اپلیکیشن اینستاگرام روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود شوید. شما می‌توانید این کار را از طریق نسخه وب نیز انجام دهید.

قدم دوم: وارد صفحه پروفایل خود شده و روی پست Carousel مورد نظر ضربه بزنید. این پست‌ها در گوشه سمت راست تصویر حاوی یک آیکون دوصفحه‌ای هستند که آن‌ها را از پست‌های دیگر مجزا می‌کند

قدم سوم: مانند تصویر زیر روی آیکون سه نقطه از بالای پست ضربه زده و از منوی باز شده، گزینه Edit را انتخاب کنید.

مراحل حذف یا تصویر یا ویدئو از Carousel بدون حذف پست

قدم چهارم: حالا به سمت چپ یا راست سوایپ کنید تا تصویر یا فایل ویدئویی اضافه را پیدا کنید. حالا مانند تصویر زیر روی آیکون سطل آشغال از قسمت پایین آن ضربه بزنید. سپس در پیام پاپ‌آپ نمایش داده شده، در صورت اطمینان روی گزینه Delete ضربه بزنید.

قدم پنجم: مرحله پیشین را در صورت نیاز برای تصویر یا فایل ویدئویی دیگر در این پست مجددا انجام دهید. پس از پایان ایجاد تغییرات، روی دکمه Done از بالای صفحه ضربه بزنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود.

2-Delete-media-for-an-Instagram-carousel-post.jpeg

اگر پست Carousel حاوی دو تصویر یا فایل ویدئویی بود:

متأسفانه اگر پست شما حاوی دو تصویر یا فایل ویدئویی باشد، امکان حذف یکی از آن‌ها وجود نخواهد داشت.

همچنین اگر پست شما حاوی تعداد بیشتری تصویر یا فایل ویدئویی بوده و با ایجاد تغییرات آن‌ها را به دو تصویر یا فایل ویدئویی رسانده باشید، امکان حذف یکی از آن‌ها دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

به معنای دیگر، اگر پست Carousel شما حاوی دست کم سه تصویر  (و حداکثر ۱۰ عدد) یا فایل ویدئویی باشد، می‌توانید اقدام به حذف یکی از آن‌ها کنید.

اگر پیام There was an error saving your changes ظاهر شد:

پیام There was an error saving your changes

اگر یکی از تصاویر یا فایل‌های ویدئویی پست Carousel را حذف کرده و روی دکمه Done ضربه بزنید، ممکن است با پیام There was an error saving your changes روبرو شوید. در چنین شرایطی آن را نادیده گرفته و اینستاگرام را از اپ سوییچر به صورت کامل ببندید و مجددا وارد آن شوید. حالا به پست Carousel مورد نظر مراجعه کنید. خواهید دید که تصویر یا فایل ویدئویی که آن را حذف کرده بودید، به صورت کامل پاک شده و اثری از آن دیده نخواهد شد. اگر چنین اتفاقی نیفتاده بود، مطمئن شوید که از از اینترنت با سرعت مطلوبی استفاده می‌کنید و سپس مراحل بالا را مجددا تکرار کنید.

اگر همچنان تصویر یا فایل ویدئویی حذف نشده:

اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده‌اید و تصویر یا فایل ویدئویی هنوز حذف نشده است، به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و یک بار صفحه را برای رفرش شدن به سمت پایین بکشید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، وارد اپ سوییچر شده و اینستاگرام را به صورت کامل ببندید و مجددا وارد آن شوید.

باز گرداندن تصویر یا فایل ویدئویی حذف شده به پست Carousel

پس از حذف تصویر یا فایل ویدئویی از پست Carousel، شما ۳۰ روز برای بازگرداندن آن فرصت خواهید داشت. پس از بازگردانی، پست حذف شده در محل خود جایگزین خواهد شد و پس از آن، انگار اصلا هیچ گاه حذف نشده است!

برای بازگرداندن تصویر یا فایل ویدئویی حذف شده مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

قدم اول: به صفحه پروفایل خود رفته و مانند تصویر زیر روی آیکون سه خط از بالای صفحه ضربه بزنید.

قدم دوم: وارد بخش Your Activity شوید.

قدم سوم: به بخش Recently deleted بروید.

باز گرداندن تصویر یا فایل ویدئویی حذف شده به پست Carousel

قدم چهارم: روی تصویر یا فایل ویدئویی حذف شده ضربه بزنید.

قدم پنجم: حالا مانند تصویر زیر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و در پنجره جدید ظاهر شده گزینه Restore را انتخاب کرده و برای اطمینان از این موضوع، مجددا Restore را انتخاب کنید.

باز گرداندن تصویر یا فایل ویدئویی حذف شده به پست Carousel