خانهمقاله‌ها
راهنمای حل معادلات ریاضی روی آیفون، آیپد یا مک

راهنمای حل معادلات ریاضی روی آیفون، آیپد یا مک

در این مطلب قصد داریم نحوه حل انواع معادلات ریاضی روی دیوایس‌های اپل را با هم مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۲۶ تیر ۱۴۰۳

چگونه معادلات ریاضی را با iOS 18 حل کنیم؟

تا پیش از این، شما برای انجام معادلات ریاضی باید وارد اپلیکیشن ماشین حساب می‌شدید. اگر از آیپد استفاده می‌کردید، چنین اپلیکیشنی حتی در دسترس نبود و باید به سراغ اپ استور و برنامه‌های سوم شخص می‌رفتید.

اما با ظهور آی او اس ۱۸، آیپد او اس ۱۸ و مک او اس سکویا، همه چیز تغییر پیدا کرده و قابلیت حل معادلات زیادی به این سه سیستم عامل اضافه شده است. البته که ویژگی جدید به اندازه نرم‌افزار ماشین حساب قوی نیست، اما معادلات ساده را بدون نیاز به خارج شدن از اپلیکیشنی که مشغول به کار با آن هستید، می‌تواند حل کند.

حل معادلات ریاضی روی آیفون، آیپد یا مک

اپلیکیشن‌هایی که امکان حل معادلات را دارا هستند

در حالی که امکان حل معادلات ریاضی در جای جای سیستم عامل در دسترس نیست، لیست اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بسیار جالب توجه است.

ما تمامی اپلیکیشن‌ها را روی نسخه آزمایشی آی او اس ۱۸ مورد بررسی قرار داده و متوجه شدیم گزینه‌های زیر، از امکان حل معادلات ریاضی بدون نیاز به خارج شدن از اپلیکیشن برخوردار هستند:

  • اپلیکیشن Messages: درون کادر تایپ کردن پیام
  • اپلیکیشن Notes: درون هر یک از نوت‌ها
  • اپلیکیشن Mail: زمانی که مغول تایپ کردن یک ایمیل هستید.
  • اپلیکیشن Calendar: زمانی که مشغول تایپ عنوان، لوکیشن یا نوت‌ها هستید.
  • اپلیکیشن Reminders: زمانی که در حال تایپ یک تسک جدید یا نوت‌های مربوط به یک تسک هستید.
  • اپلیکیشن Freeform: درون تکست باکس‌ها
  • اپلیکیشن Journal: زمانی که در حال تایپ کردن یک خاطره جدید هستید.
  • اپلیکیشن Translate: زمانی که در حال تایپ واژه جدید برای ترجمه هستید.
  • حین جستجو با Spotlight: وارد کردن معادله ریاضی در کادر جستجو
  • اپلیکیشن Safari: از قسمت آدرس بار می‌توانید برای وارد کردن معادله ریاضی و رسیدن به جواب استفاده کنید.

متأسفانه در حال حاضر، معادلات ریاضی در اپلیکیشن‌های پکیج iWork مانند Pages، Keynote و Numbers قابل حل نخواهد بود. مطمئنا به محض ارائه آپدیت سازگار با پلتفرم‌های جدید، این مشکل حل خواهد شد.

همچنین ما اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ را نیز مورد بررسی قرار دادیم، اما اثری از عملی بودن این قابلیت دیده نشد. مطمئنا با ارائه API از سوی اپل و بروزرسانی اپلیکیشن‌های مختلف، این ویژگی در گزینه‌های بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

حل سریع معادلات ریاضی در قسمت‌های مختلف آیفون و آیپد

قدم اول: وارد یکی از اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده (موارد لیست شده در بالا) شوید. ما در این مطلب از اپلیکیشن Notes استفاده کرده‌ایم.

قدم دوم: وارد یک نوت شده یا یک فایل جدید ایجاد کنید.

قدم سوم: معادله مد نظر خود را وارد کنید. ما از عبارت ۵/۳۴*۴۵ استفاده کرده‌ایم.

قدم چهارم: حالا کافی است نشانه = را در انتهای عبارت اضافه کنید. به همین سادگی خواهید دید که پاسخ معادله در کسری از ثانیه روی صفحه ظاهر خواهد شد.

قدم پنجم: حالا کافی است روی دکمه return از کیبورد پایین صفحه ضربه زده یا از عبارت‌های پیشنهاد شده، گزینه میانی را انتخاب کنید.

حل معادلات ریاضی در اپلیکیشن Notes

نکته: شما می‌توانید در ابتدای عبارت خود، از سمبل‌های مختلف مانند دلار استفاده کنید. به این ترتیب آیفون شما به صورت خودکار این موضوع را تشخیص داده و پاسخ را به صورت رقم دلاری نمایش خواهد داد.

حل معادلات ریاضی در اپلیکیشن Messages

شرایط استفاده از اپل پنسل

اگر از قلم اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید با دست خط خودتان اقدام به نوشتن انواع معادلات در اپلیکیشن Notes کرده و انتظار پاسخ داشته باشید. این ویژگی یکی از امکانات منحصر به فرد آیپد او اس ۱۸ به حساب می‌آید که استفاده از آن، مطمئنا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

حل معادلات ریاضی در آیپد

انجام معادلات ریاضی در مک او اس

مانند آیفون و آیپد، شما می‌توانید معادلات ساده ریاضی را در نرم‌افزارهایی مانند Messages یا Notes وارد کرده و انتظار دریافت جواب را داشته باشید.

مانند تصویر زیر معادله مد نظر خود را نوشته و در انتها نشانه = را تایپ کرده و دو بار روی دکمه Space ضربه بزنید تا پاسخ معادله در کادر متن درج شود.

حل معادلات ریاضی در مک او اس

نکته: در نرم‌افزارهایی مانند Notes می‌توانید با یک بار ضربه روی دکمه Space یا return از روی کیبورد، جواب معادله را در متن داشته باشید.

برچسب‌ها: