خانهمقاله‌ها
دستور OK Google پاسخگو نیست؟ با چند راهکار برای حل مشکل آشنا شوید

دستور OK Google پاسخگو نیست؟ با چند راهکار برای حل مشکل آشنا شوید

سرویس Google Now کاربران را قادر می‌سازد در جهانی پیشرفته‌تر از دنیای فعلی زندگی کنند. اما برخی کاربران متوجه شده‌اند که به زبان آوردن متعدد عبارت اوکی گوگل باعث شده رسیدن آنها به آینده دچار اختلال شود.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵

اگر شما نیز، مانند برخی کاربران اندرویدی، با دستور OK Google مشکل دارید و تصور می‌کنید دیوایس شما با مشکل روبرو شده است، روش‌های زیر را امتحان کنید تا بتوانید همچنان با صدای خود به تلفن هوشمندتان دستور دهید!

۱- تنظیمات زبان دستگاه را چک کنید

اگر سرویس Google Now به دستورات شما پاسخ نمی‌دهد، این احتمال وجود دارد که تنظیمات زبان آن با مشکل مواجه شده باشد. زبان انگلیسی به صورت پیش‌فرض روی تمام دیوایس‌ها انتخاب شده، اما چک کردن این موضوع، به عنوان اولین روش برای حل مشکل، ارزشمند است. با مراجعه به قسمت مربوطه با انبوهی از زبان‌های مختلف روبرو خواهید شد که با زدن تیک روبروی هرکدام می‌توانید آن را انتخاب کنید.

به‌روزرسانی زبان‌ها نیز در برخی مواقع چاره کار است. با رفتن به مسیر زیر می‌توانید زبان دستگاه را آپدیت کنید:

Voice> Search Language Settings> Offline Speech Recognition> English (US)> Update Available

 

image

۲- میکروفون دستگاه را چک کنید

Google Now، به عنوان سیستم متکی به صدای کاربر، به میکروفون سالم نیاز دارد. زمانی که اپلیکیشن گوگل را باز می‌کنید، یک آیکون میکروفون بزرگ به همراه خط‌های زیاد در سمت راست قسمت جستجو به چشم می‌خورد. اگر این خط‌ها نقطه‌چین باشد، مطمئنا میکروفون دیوایس مشکلی دارد.

در بسیاری موارد تمیز کردن محفظه میکروفون می‌تواند مشکل را به آسانی حل کند. اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید تا به سخت‌افزار دستگاه آسیب وارد نشود. اگر مشکل با این روش نیز حل نشد، تنظیمات میکروفون را در اپلیکیشن گوگل چک کنید.

در برخی موارد نرم‌افزارهایی که در پس‌زمینه مشغول فعالیت‌اند ایجاد نویز می‌کنند و همین امر باعث می‌شود در فعالیت‌های میکروفون دستگاه اختلال ایجاد شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، برای جلوگیری از بروز مشکل، اپلیکیشن‌هایی را که به آنها مشکوکید ببندید.

image

۳- اگر از محصولات سامسونگ استفاده می‌کنید، S Voice را غیرفعال کنید

اگرچه هیچ دلیل مشخصی وجود ندارد، ظاهرا سرویس S Voice در تلفن‌های هوشمند ساخت سامسونگ با سرویس Google Now تداخل دارد. اگر از دیوایس‌های سامسونگ استفاده می‌کنید و تمایل دارید از سرویس Google Now بهره ببرید، باید S Voice را غیرفعال کنید.

image

۴- مشکلات پیش‌پاافتاده را حل کنید

ممکن است این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما سرویس Google Now برای کار به اینترنت نیازمند است. پس اتصال دیوایس خود را حتما چک کنید. همچنین برخی مواقع ری‌استارت کردن دستگاه راه حل مشکل است؛ یعنی همان روش قدیمی!

image

۵- عبارت اوکی گوگل را با دستیار هوشمند دستگاه مجددا تمرین کنید

بعضی مواقع و به دلایل ناشناخته، گوگل قادر نیست عبارتی را که به زبان آورده‌اید تشخیص دهد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم که دستیار هوشمند دیوایس خود را مجددا آموزش دهید. برای این کار، مسیر زیر را دنبال کنید:

Google Settings> Search & Now> Voice> OK Google

حالا عبارت اوکی گوگل را، مانند تنظیمات اولیه، سه بار به زبان بیاورید.

image

 

image