خانهاخبار
اندروید ۱۵: کنترل لرزش گوشی در هنگام دریافت نوتیفیکیشن

اندروید ۱۵: کنترل لرزش گوشی در هنگام دریافت نوتیفیکیشن

اندروید ۱۵ با دو قابلیت جدید به شما کمک می‌کند تا از لرزش‌های بی‌وقفه گوشی در هنگام دریافت حجم زیادی از اعلان‌ها خلاص شوید.
 

۱۴۰۳/۲/۸

زمانی که گوگل در اوایل سال جاری اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان برای به‌روزرسانی اندروید ۱۵ را منتشر کرد، قابلیت جدید و مفیدی به نام «notification cooldown» را نیز معرفی کرد. همان‌طور که از نامش پیداست، این ویژگی با هدف کاهش آزارندگی کاربران، هنگام دریافت انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها، عمل می‌کند.

به لطف این قابلیت، اندروید ۱۵ به صورت پیش‌فرض، در صورت دریافت تعداد زیادی نوتیفیکیشن متوالی از یک برنامه‌ی خاص، به تدریج حجم صدای آن‌ها را کاهش می‌دهد.

با وجود کارآمدی کول‌داون نوتیفیکیشن، این ویژگی یک محدودیت دارد: نمی‌تواند لرزش مداوم ناشی از همین نوتیفیکیشن‌ها را متوقف کند. با این حال، این موضوع قرار است در آینده‌ای نزدیک تغییر کند.

قابلیت جدید و مفید به نام «notification cooldown»

در حین بررسی آخرین بروزرسانی اندروید ۱۵ بتا ۱.۲، مشاهده شد که صفحه‌ی تنظیمات مربوط به زمان انتظار نوتیفیکیشن که قبلاً توسط گوگل در اندروید ۱۵ بتا ۱ پنهان شده بود، بازیابی شده است.

همچنین در این فرآیند، یک گزینه‌ی جدید به نام «vibrate when unlocked» کشف شده است که قبلاً وجود نداشت. با توجه به توضیحات، این گزینه باعث می شود گوشی شما تنها زمانی که صفحه نمایش باز است، لرزش داشته باشد. به عبارت دیگر، فعال کردن این گزینه باید از لرزش گوشی در جیبتان هنگام دریافت حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌های متوالی از یک برنامه‌ی خاص جلوگیری کند.

مدیریت لرزش نوتیفیکیشن در اندروید ۱۵

برخلاف ویژگی اصلی «notification cooldown»، گزینه «vibrate when unlocked» به صورت پیش فرض غیرفعال است.

خوشبختانه، فعال‌سازی آن بسیار ساده است؛ بنابراین اگر نگران هستید که نوتیفیکیشن‌ها باعث لرزش شدید گوشی شما شوند، می‌توانید این ویژگی را برای آرامش خاطر روشن کنید.

از طرف دیگر، اگر نگران از دست دادن نوتیفیکیشن‌های مهم هستید، می‌توانید این گزینه را غیرفعال نگه دارید. به‌طور جایگزین، می‌توانید گزینه پیش‌فرض «apply cooldown to all notifications» را به «apply cooldown to conversations» تغییر دهید تا نوتیفیکیشن‌های مهم دیگر را از دست ندهید.

گرچه گوگل عمدا صفحه «notification cooldown» را در اندروید ۱۵ نسخه بتا ۱ از کاربران مخفی کرده است، به نظر می‌رسد که این ویژگی در به‌روزرسانی بتا بعدی، احتمالاً در نسخه بتا ۲، مجددا بازگردد.

در حالی که ممکن است گوگل تصمیم به حذف کامل این ویژگی گرفته باشد، با توجه به اینکه قبلا در نسخه پیش‌نمایش عمومی توسعه‌دهندگان فعال شده بود، چنین احتمالی ضعیف است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)