خانهاخبار
با رنگ‌های سری آیفون ۱۶ آشنا شوید

با رنگ‌های سری آیفون ۱۶ آشنا شوید

با نزدیک شدن به شهریور ماه، طبق سنت هرساله اپل قرار است سری آیفون ۱۶ رونمایی شود. در این میان درست است که از حدود یک و سال نیم پیش از معرفی آیفون ۱۶ شاهد شایعات آن بوده‌ایم، اما هرچه به زمان رونمایی از آن نزدیکتر می‌شویم، گزارش‌ها هم در مورد آیفون‌های امسال اپل دقیق‌تر می‌شوند.

۱۴۰۳/۲/۱۸
product-image

اپل آیفون 16

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پلاس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

اپل سری جدید آیفون ۱۶ خود را در طیفی از رنگ‌های جدید در اواخر امسال در پاییز معرفی خواهد کرد. در این مطلب تمام رنگ‌های شایعه شده تاکنون برای این چهار مدل آمده است: آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس.

رنگ‌های سری آیفون ۱۶

در چند سال اخیر مجموعه‌های آیفون با ۵ گزینه رنگ عرضه شده‌اند. با این حال امسال اپل می‌تواند این روند را برای آیفون ۱۶ با اندازه ۶٫۱ اینچ و آیفون ۱۶ پلاس ۶٫۷ اینچی تغییر دهد. یک شایعه ادعا می‌کند که حداقل یکی از مدل‌های استاندارد در رنگ‌های بیشتری نسبت به قبل عرضه خواهد شد.

حساب کاربری «Fixed focus digital» در شبکه اجتماعی ویبو، ادعا کرده که مدل بزرگتر ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۶ پلاس آینده اپل در ۷ رنگ عرضه می‌شود که یا بر اساس ۵ رنگ موجود در سری استاندارد آیفون ۱۵ ساخته می‌شود یا اپل نوع رنگ آنها را تغییر می‌دهد.

iPhone-16-Lozenge-2-Isolated-Colors.jpg

جدول زیر گزینه‌های رنگی موجود آیفون ۱۵ پلاس را در کنار رنگ‌های شایعه شده برای آیفون ۱۶ پلاس نشان می‌دهد:

آیفون ۱۵ پلاس (۲۰۲۳)

آیفون ۱۶ پلاس (۲۰۲۴)

آبی

آبی

صورتی

صورتی

زرد

زرد

سبز

سبز

مشکی

مشکی

-

سفید

-

بنفش

فاش کننده این خبر هیچ اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارایه نداده،، بنابراین مشخص نیست که آیا او ادعا می‌کند که این ۷ گزینه رنگی منحصر به آیفون ۱۶ پلاس خواهد بود یا خیر.

از سوی دیگر این افشاکننده ممکن است فقط مواد مربوط به دستگاه بزرگ‌تر را در زنجیره تامین دیده باشد، در این صورت ممکن است همان رنگ‌ها برای آیفون ۶٫۱ اینچی کوچک‌تر نیز اعمال شود. با توجه به اینکه انتظار می‌رود این دو مدل جدای از تفاوت اندازه، ویژگی‌های  یکسان دارند، این احتمال بیشتر به نظر می‌رسد.

توجه داشته باشید که این اولین شایعه‌ای است که ما در مورد رنگ‌های احتمالی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ دریافت کرده‌ایم، و فاش‌کننده آن سابقه اثبات‌نشده‌ای برای اطلاعات دقیق دارد، بنابراین رنگ‌های ادعا شده را نمی‌توانیم به طور قطع تایید کنیم و نیاز به تایید از منابع دیگر دارند.

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

اپل به طور معمول ۴ رنگ با رنگ سردتر را برای مدل‌های آیفون پرو خود انتخاب می‌کند. به عنوان مثال، برای آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس سال گذشته، اپل یک شاسی تیتانیومی معرفی کرد که در ۴ رنگ عرضه شد: تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم آبی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم مشکی.

iPhone-15-Pro-Lineup-Feature.jpg

طبق یک شایعه خارج از چین، رنگ آبی تیتانیوم موجود از سری آیفون ۱۶ پرو به نفع رنگ جدید تیتانیوم رز حذف خواهد شد، در حالی که ظاهرا تیتانیوم سیاه با رنگ مشکی فضایی جایگزین خواهد شد. گفته می‌شود این رنگ شبیه به رنگ آیفون ۱۴ پرو با همین نام است.

علاوه بر این همان منبع ادعا کرده که رنگ‌های تیتانیوم طبیعی و سفید در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو کمی متفاوت خواهند بود. به نظر می‌رسد که تیتانیوم طبیعی در حال بازگشت است، اما رنگ آن کمی تیره‌تر خواهد بود. در همین حال تیتانیوم سفید بیشتر شبیه رنگ سفید نقره‌ای به نظر می‌رسد که گفته شده شبیه به نسخه نقره‌ای آیفون ۱۴ پرو است.

iphone-16-pro-colors-rumor.jpeg

سال گذشته اپل با ارایه نکردن گزینه طلایی، برخی از طرفداران آیفون را شگفت زده کرد. رنگ طلایی از زمان آیفون 5S تا آیفون ۸ و سپس آیفون XS تا آیفون ۱۴ پرو در دسترس بود. با توجه به محبوبیت این رنگ، شایعه شده رنگ جدید «رز» به خوبی می‌تواند نسخه تیتانیومی با سایه طلایی باشد.

طبق یک شایعه از منبعی دیگر، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو در رنگ‌های تیتانیوم صحرایی و تیتانیوم خاکستری در دسترس خواهند بود. این نام‌ها نشان می‌دهند که ممکن است با رنگ رز و تیتانیوم طبیعی بهینه ‌شده همپوشانی وجود داشته باشد.

iphone-16-pro-colors-graybg.jpg

از طرف دیگر شایعه‌ای که اخیرا از کره منتشر شده، ادعا می‌کند که مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو از فرآیند بهبود یافته‌ای برای تکمیل و رنگ‌آمیزی تیتانیوم استفاده خواهد کرد. به گفته این منبع، فرآیند جدید باعث می‌شود که آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو که دارای روکش برس‌شده‌ای هستند، صیقلی‌تر به نظر برسند.

آیفون ۱۵ پرو (۲۰۲۳)

آیفون ۱۶ پرو (۲۰۲۴)

تیتانیوم طبیعی

تیتانیوم طبیعی

تیتانیوم آبی

تیتانیوم رز/طلایی

تیتانیوم سفید

تیتانیوم سفید/نقره‌ای

تیتانیوم مشکی

تیتانیوم مشکی فضایی

ظاهرا این روند تولید بهبود یافته منجر به ظاهری براق می‌شود که بیشتر شبیه به مواد فولادی ضد زنگ بسیار صیقلی است که در دستگاه های پرو قبلی پیش از سری آیفون ۱۵ استفاده می‌شد. با این حال روکش تیتانیوم جدید در مقایسه با فولاد ضد زنگ کمتر مستعد خراش خواهد بود.

جمع‌بندی

تا زمان نگارش این مطلب، هنوز حدود ۵ ماه با معرفی سری آیفون ‍۱۵‍ فاصله داریم، بنابراین خیلی چیزها در این مدت می‌توانند تغییر کنند و می‌توانیم شاهد شایعات دیگری باشیم که با مواردی که تاکنون مطرح شده مترادف یا در تضاد باشد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۶ را در ماه سپتامبر (شهریور ماه) در کنار ایرپادز جدید، اپل واچ سری ۱۰ و احتمالا موارد دیگر عرضه کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)