خانهاخبار
از هیولای بعدی اپل چه انتظاراتی داریم؟

از هیولای بعدی اپل چه انتظاراتی داریم؟

در حالی که انواع مک‌های اپل، به خصوص مک استودیو از قدرتمندترین دستگاه‌های ویندوزی هم با اختلاف بالاتر هستند، در این میان قرار است شاهد دستگاهی باشیم که حتی فراتر از همه این محصولات پیشروی می‌کند؛ مک پرو یک دستگاه دسکتاپ که اپل به طور اختصاصی برای ایده‌آل‌گراها طراحی کرده است.

۱۴۰۳/۲/۸

اپل آخرین بار مک پرو را در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداده ماه ۱۴۰۲) به‌روز کرد و تراشه M2 Ultra را به آن اضافه کرد و رسما انتقال از تراشه‌های اینتل را تکمیل کرد. مک پرو از همان تراشه M2 Ultra استفاده می‌کند که در مک استودیو وجود دارد که منجر به انتقادهایی درباره کمبود قدرت آن می‌شود.

مک پرو جدید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

اپل اکنون به تابلوی طراحی بازگشته و در حال کار بر روی نسخه به‌روز شدهمک پرو است که قرار است سال آینده عرضه شود. مقاله امروز همه چیزهایی را که در مورد پیشرفت مک پرو جدید اپل می‌دانیم برجسته می‌کند.

تراشه M4

مک پرو بعدی دارای تراشه‌ای خواهد بود که در خانواده M4 قرار دارد، زیرا اپل در تلاش است تا کل مجموعه مک خود را به سری M4 در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به‌روز کند.

مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است که اپل می‌خواهد یک چرخه منظم‌تر به‌روزرسانی تراشه‌های اپل سیلیکون را ایجاد کند که احتمالا تراشه‌های مک را به‌ صورت سالانه تازه‌سازی می‌کنند، دقیقا شبیه به چیپ‌های طراحی‌شده برای آیفون.

گورمن می‌گوید که مک پرو به بالاترین نسخه تراشه M4 مجهز می‌شود که با کد «Hidra» شناخته می‌شود. هیدرا احتمالا معادل یک تراشه «Ultra» بر اساس روشی است که اپل در گذشته تراشه‌های خود را متمایز کرده است. مک پرو برای فیلم‌برداران حرفه‌ای، عکاسان، طراحان و افرادی است که به قدرت پردازش قابل توجهی نیاز دارند و گفته می‌شود که برخی از کاربران حرفه‌ای از مک پرو با چیپست M2 Ultra ناراضی بوده‌اند؛ در نتیجه اپل به دنبال قدرتمندتر کردن مک پرو M4 است.

تمام تراشه‌های M4 با تمرکز بر هوش مصنوعی طراحی می‌شوند و اپل قصد دارد قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی تراشه‌ها و نحوه ادغام آن‌ها با macOS را برجسته کند. اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی را که تنها بر روی دستگاه اجرا می‌شوند به به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم عامل اضافه می‌کند، بنابراین تراشه‌های M4 باید قدرت محاسباتی زیادی داشته باشند.

شایعات حاکی از آن است که تراشه‌های M4 دارای یک موتور عصبی ارتقا یافته با هسته‌های بیشتر برای انجام وظایف هوش مصنوعی خواهند بود.

حافظه یکپارچه

مک پرو می‌تواند تا ۵۰۰ گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی کند که از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت فعلی بیشتر است و همانطور که از این عددها پیداست، پیشرفت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

آیا اصلا اپل مک پرو با تراشه M3 عرضه خواهد کرد؟

به نظر نمی‌رسد که اپل با تراشه M3 Ultra برای مک پرو به زحمت بیافتد! در عوض این شرکت تلاش خود را بر روی به‌روزرسانی M4 متمرکز کرده است.

تغییرات در طراحی

مک پرو در سال ۲۰۱۹ شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ در طراحی بود و اپل ظاهر استوانه‌ای را به نفع یک برجک کامپیوتری آلومینیومی کارامدتر حذف کرد. هیچ تغییری در طراحی مدل ۲۰۲۲ در زمان به‌روزرسانی این دستگاه صورت نگرفت و تاکنون چیزی در مورد تغییرات طراحی در نوع M4 هم نشنیده‌ایم.

با این حال هنوز بیش از یک سال دیگر تا عرضه مک پرو جدید باقی مانده، بنابراین ممکن است اپل برخی به‌روزرسانی‌های طراحی را حداقل به صورت داخلی برای پشتیبانی از تغییرات تراشه M4 انجام دهد.

تاریخ عرضه

انتظار می‌رود مک پرو آخرین دستگاه از مک‌های اپل باشد که تراشه M4 را دریافت می‌کند و شایعات حاکی از آن است که در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)