خانهاخبار
خداحافظی با ایمیل‌های طولانی

خداحافظی با ایمیل‌های طولانی

قابلیت خلاصه سازی ایمیل با هوش مصنوعی به جیمیل اندروید اضافه می‌شود. 
 

۱۴۰۳/۲/۸

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جدید به نام «خلاصه‌ساز» برای جیمیل اندروید است که به کاربران این اپلیکیشن کمک می‌کند تا با ایمیل‌های خوانده نشده خود بهتر مدیریت کنند.

این ویژگی، از قدرت مدل هوش مصنوعی جِمنای استفاده می‌کند تا خلاصه‌هایی از ایمیل‌های طولانی را به صورت خودکار ایجاد کند.

اکنون این قابلیت به عنوان یک ویژگی پریمیوم در نسخه وب جیمیل برای کاربران Workspace در دسترس است و به زودی به برنامه تلفن همراه نیز افزوده خواهد شد. با استفاده از یک دکمه ساده، کاربران قادر خواهند بود تا ایمیل‌های طولانی را به صورت نکات کلیدی خلاصه کنند.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان خود با ارزش صرفه‌جویی کنند و همچنان در مدیریت باکس ورودی ایمیل خود تسلط داشته باشند.

خلاصه ایمیل با هوش مصنوعی در جیمیل اندروید

طبق گزارش Android Authority. این بهبود به نسخه ۲۰۲۴.۰۴.۲۱.۶۲۶۸۶۰۲۹۹ برنامه جیمیل برای اندروید اعمال شده است.

این قابلیت پیش از این توسط AssembleDebug، متخصص کد اندروید، در حین بررسی کد نسخه ۲۰۲۴.۰۳.۳۱.۶۲۱۰۶۹۲۹ برنامه جیمیل مشاهده شده بود. با این حال، در آن زمان، تنها دکمه‌ای غیرقابل استفاده با عنوان «خلاصه کردن این ایمیل» که درست زیر خط موضوع قرار داشت، کشف شد.

قابلیت «خلاصه‌ساز» توسط جِمنای، مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌ی توسعه‌یافته توسط گوگل، قدرت می‌گیرد. این ابزار نه تنها توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها را دارد، بلکه قادر است کد نویسی و درک دستورات به زبان طبیعی را نیز پوشش دهد.

در نسخه وب جیمیل، این قابلیت از قبل پشتیبانی شده ولی تنها کاربران دارای اشتراک پرمیوم هوش مصنوعی گوگل وان، از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیریت ایمیل‌ها در جیمیل اندروید آسان‌تر از همیشه

به همین دلیل، این پرسش مطرح می‌شود که آیا در اپلیکیشن جیمیل برای اندروید نیز این قابلیت به همین نوع اشتراک نیاز دارد یا برای همه کاربران در دسترس خواهد بود؟

این قابلیت هنوز در حال توسعه است و تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. با این حال، سرعت پیشرفت آن نشان می‌دهد که زمان زیادی تا قرارگیری آن در نسخه پایداری از اپلیکیشن جیمیل باقی نخواهد ماند.

اینکه این قابلیت چگونه تبلیغ و استفاده خواهد شد، جالب توجه خواهد بود. ادغام خلاصه‌های ایمیل مبتنی بر هوش مصنوعی در جیمیل اندروید، پتانسیل ساده‌سازی فرآیند پردازش ایمیل را دارد. بنابراین امیدواریم که این قابلیت پشت پرده‌ی پرداختی قرار نگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)