خانهاخبار
گوشی‌های جدید سونی احتمالا به سنسورهای بزرگ‌تری مجهز می‌شوند

گوشی‌های جدید سونی احتمالا به سنسورهای بزرگ‌تری مجهز می‌شوند

محافظ لنزهای دو گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۱۰ مارک ۶ نشان می‌دهند که احتمالا این دو گوشی از سنسورهای بزرگ‌تری بهره خواهند برد.

۱۴۰۳/۲/۸

همانطور که می‌دانیم، سونی در تاریخ ۱۷ مه سال جاری میلادی (۲۸ اردیبهشت) رویداد Xperia را برگزار می‌کند که احتمالاً در طی آن شاهد رونمایی از نسل جدید گوشی‌های اکسپریا خواهیم بود. 

حالا در فاصله سه هفته مانده به برگزاری رویداد مهم سونی، تصاویری از محافط لنز دو گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ (Xperia 1 VI) و اکسپریا ۱۰ مارک ۶ (Xperia 10 VI) فاش شده که خبر از یک تغییر مهم در گوشی‌های سونی می‌دهند.

محافظ لنز اکسپریا ۱ مارک ۶ سونی

هر دو محاظ لنز گوشی‌های موردانتظار سونی از اندازه بزرگ‌تر و گشودگی دیافراگم عریض‌تر در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهره می‌برند. این موضوع احتمالاً بیانگر این است که اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۱۰ مارک ۶ به سنسورهای بزرگ‌تری مجهز خواهند شد.

محافظ لنز سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ از اندازه ۱٫۵ در ۵٫۲ سانتی‌متر برخوردار است که به نسبت اندازه ۱٫۳ در ۴٫۹ سانتی‌متری موجود در مدل مارک ۵ (نسل قبلی) بزرگ‌تر است. از سوی دیگر، محافظ لنز سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۶ نیز با اندازه ۱٫۶ در ۳٫۳ سانتی‌متر از ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با جزیره دوربین نسل قبلی بهره می‌برد. 

محافظ لنز اکسپریا ۱ مارک ۱۰ سونی

البته یک احتمال وجود دارد مبنی بر این که سونی تنها برای تغییر طراحی دو گوشی موردانتظار خود ابعاد ماژول دوربین را افزایش داده و سنسورهای این دو گوشی مشابه نسل‌های قبلی خواهند بود. 

اخیرا نیز شایعه‌ای ادعا کرد که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ از سیستم دوربین مشابه نسل قبلی یعنی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (گشودگی دیافراگم f/1.9 و سنسور 1/1.35 اینچی)، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 1/2.5 اینچی)‌ و سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی‌ با اندازه 1/3.5 بهره خواهد برد. 

تصویر رندری سونی اکسپریا ۱ مارک ۶

چندی پیش رندرهایی از سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ در دسترس قرار گرفت که نشان می‌دادند این گوشی از طراحی مشابه نسل قبلی و نمایشگر ۶٫۵ اینچی بهره خواهد برد. البته ظاهرا سونی درنظر دارد که نسبت تصویر ۲۱:۹ گوشی خود را کنار بگذارد و آن را با نسبت تصویر تازه‌ای همراه کند. همچنین گزارش شده که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ دیگر به نمایشگر 4K‌ مجهز نخواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)