خانهاخبار
سامسونگ با کنار زدن اپل رتبه اول بازار گوشی‌های هوشمند را بدست آورد

سامسونگ با کنار زدن اپل رتبه اول بازار گوشی‌های هوشمند را بدست آورد

بر اساس گزارش‌ها، شاهد تغییر قدرت در بازار گوشی‌های هوشمند هستیم. سامسونگ اپل را شکست می‌دهد و به صدر جدول باز می‌گردد! در حالی که سامسونگ و اپل همچنان در صدر جدول قرار دارند، برندهای چینی در حال افزایش سهم خود در بازار هستند.
 

۱۴۰۳/۱/۲۷

سامسونگ پس از از دست دادن جایگاه خود در برابر اپل در سه ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۳، بار دیگر به صدر جدول بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بازگشت.

به گزارش آخرین داده‌های منتشر شده توسط IDC، در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، سامسونگ با سهم ۲۰.۸ درصدی از بازار، موفق به به دست آوردن جایگاه اول شد.

در همین مدت، اپل با افت ۱۰ درصدی در تعداد گوشی‌های ارسالی، به دلیل افزایش رقابت در بخش اندروید، با سهم ۱۷.۳ درصدی، جایگاه خود را در بازار حفظ کرد، اما با چالش جدی از سوی سامسونگ مواجه شد.

این شرکت مستقر در کوپرتینو در این مدت ۵۰.۱ میلیون آیفون به فروش رساند که در مقایسه با ۵۵.۴ میلیون دستگاه فروخته‌شده در مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.

رقابت نفس‌گیر در اوج: سامسونگ و اپل در جدالی تنگاتنگ

به جز این دو غول بازار گوشی‌های موبایل، تولیدکنندگان دیگر نیز در جدول بازار حضور داشتند؛ شیائومی با سهم ۱۴.۱ درصدی در جایگاه سوم، ترنسین (TECNO، itel، Infinix) در جایگاه چهارم و اوپو در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

با افزایش مثبتی که در بازار گوشی‌های هوشمند رخ داده، امیدواری‌ها به توسعه و رشد این صنعت افزایش یافته است. تعداد گوشی‌های هوشمند ارسالی در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل، ۷.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسیده است.

IDC پیش‌بینی می‌کند که در حالی که سامسونگ و اپل تسلط خود بر بازار را حفظ می‌کنند، حضور رو به رشد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی، احتمالاً این دو شرکت را به گسترش و تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود سوق خواهد داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)