خانهاخبار
اپل سال جدید میلادی را دور از انتظار آغاز کرده است

اپل سال جدید میلادی را دور از انتظار آغاز کرده است

آمار و ارقام نشان می‌دهند که فروش آیفون‌ها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی در حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

۱۴۰۳/۱/۲۷

گزارش جدید موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که اپل در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی چندان موفق ظاهر نشده است. به طور دقیق‌تر، میزان فروش آیفون‌ها در بازه زمانی اشاره‌شده ۹٫۶ درصد کاهش داشته است.

افت فروش آیفون‌ها در حالی گزارش شده که عرضه کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی بهبود داشته است. در این بازه زمانی، حدود ۲۸۹ میلیون گوشی روانه بازار شده که در مقایسه با عرضه ۲۶۸ میلیون گوشی در سه‌ماهه اول سال گذشته میلادی، حدود ۷٫۸ درصد رشد داشته است.

آیفون ها

موفق‌ترین برند در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی سامسونگ بوده که با عرضه ۶۰٫۱ میلیون گوشی، حدود ۲۰٫۸ درصد از سهم کلی بازار را به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد سری گلکسی اس ۲۴ و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن (Galaxy AI) نقش پررنگی در آمار فروش بالای سامسونگ داشته است.

با کاهش فروش ۹٫۶ درصدی، اپل در سه‌ماهه اول سال جدید میلادی ۵۰٫۱ میلیون گوشی روانه بازار کرده و سهمی ۱۷٫۳ درصدی را کسب کرده است. 

به لطف رشد فروش چشمگیر ۳۳٫۸ درصدی، شیائومی ۱۴٫۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. شیائومی در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا مارس ۴۰٫۸ میلیون گوشی فروخته است. با این آمار، غول فناوری چین در رتبه سوم پرفروش‌ترین برندهای بازار جای گرفته است.

بالاترین میزان رشد فروش گوشی به برند چینی Transsion متعلق است که رشد بسیار قابل‌توجه ۸۴٫۹ درصدی را تجربه کرده است. این برند که در بازارهای آفریقا، خاورمیانه، آسیا جنوب‌شرقی، آسیا جنوبی و آمریکای لاتین حضور فعال دارد حدود ۲۸٫۵ میلیون گوشی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی عرضه کرده است. 

آمار فروش گوشی در بازار جهانی

با عرضه ۲۵٫۲ میلیون گوشی در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، اوپو پنجمین برند پرفروش بازار به شمار بوده است. همراه با کاهش فروش ۸٫۵ درصدی به نسبت سال گذشته، اوپو سهمی ۸٫۷ درصدی از بازار را در اختیار گرفته است.

رایان ریث که معاون ارشد موسسه IDC محسوب می‌شود اعلام کرده که نشانه‌های بهبودی در بازار گوشی‌های هوشمند ظاهر شده و برندهای برجسته بازار به طور کلی عملکرد خوبی داشته‌اند. 

مقام ارشد IDC در ادامه افزود که علی‌رغم آن که اپل در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به پرفروش‌ترین برند بازار بدل شد، سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی موفق شد جایگاه خود را پس بگیرد و بهترین برند بازار از نظر آمار فروش و حجم عرضه لقب بگیرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)