موسسه آماری Canalys گزارش خود را در مورد بازار جهانی پوشیدنیها در سه ماهه چهارم و کل سال ۲۰۲۲ منتشر کرد. این اعداد نشان میدهند که ۵۰ میلیون دستگاه بین اکتبر و دسامبر (مهر و آذر) ارسال شده است که کاهش عظیم ۱۸ درصدی را در این حوزه نشان میدهد.
تمامی پنج شرکت بزرگ اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و گوگل در طول دوره تعطیلات سالانه، شاهد کاهش فروش بودهاند و تنها این اپل بوده که شاهد رشد سالانه برای کل سال تقویمی بوده است.
Canalys «محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان در سه ماهه چهارم» را دلیل اصلی کاهش در سراسر جهان عنوان کرده است. در این میان اپل همچنان پیشتاز محصولات پوشیدنی باقی مانده است و انتخاب پیش فرض در مورد خرید پوشیدنیهای اپل، برای همه کاربران آیفون بوده است، در حالی که گوگل با وجود افت ۲۵ درصدی دستگاههای فیت بیت، توانسته به لطف پیکسل واچ در رتبه دوم این لیست، پس از اپل باقی بماند.
این موسسه آماری پوشیدنیها را به سه دسته تقسیم کرده است:
- بندهای پایه که ویژگیهای زیادی ندارند
- ساعتهای پایه که موارد کمی را نشان میدهند
- ساعتهای هوشمند که به نوعی بالاردهترین در این حوزه محسوب میشوند
Canalys برآورد کرده که ساعتهای هوشمند حدود ۱۰ درصد رشد خواهند ، با این حال کاهش علاقه به بندهای پایه، کل بازار پوشیدنیها را در یک رشد متوسط ۲ درصدی قرار میدهد.