خانهاخبار
iOS 16.2 هفته آینده با ویژگی‌های مذکور عرضه می‌شود

iOS 16.2 هفته آینده با ویژگی‌های مذکور عرضه می‌شود

پیش‌بینی می‌شود که بالاخره نسخه 16.2 سیستم عامل iOS در هفته آینده از راه برسد. این نسخه دارای تغییرات قابل توجهی است که در این مطلب قرار است آنها را مرور کنیم.
۱۹ آذر ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

انتظار می‌رود iOS 16.2 هفته آینده پس از نزدیک به دو ماه آزمایش بتا منتشر شود. این نسخه دو ویژگی جدید را در خود دارد که به صورت لحظه آخری به آن اضافه شده‌اند، یکی Apple Music Sing و دیگری Advanced Data Protection که با این دو ویژگی جدید تعداد ویژگی‌های این نسخه به ۱۲ مورد می‌رسد که در زیر به طور مفصل به همگی آنها اشاره کرده‌ایم:

Apple Music Sing

این ویژگی جدید چیزی شبیه به قابلیت Karaoke است که در صفحه اشعار در برنامه اپل موزیک به شما امکان می‌دهد تا ده‌ها میلیون آهنگ را همراهی کنید. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که صدای آواز یک آهنگ را کاهش دهند، سپس خود به عنوان خواننده ایفای نقش کنند.

image

 

Apple Music Sing با دستگاه‌های مجهز به تراشه A13 یا جدیدتر، یعنی آیفون ۱۱ به بالا، آیپدهای منتخب و جدیدترین اپل تی وی یعنی اپل تی وی 4K سازگار است.

Advanced Data Protection

iOS 16.2 یک ویژگی اختیاری حفاضت از داده‌های پیشرفته را معرفی می‌کند که وقتی فعال شود، رمزگذاری سرتاسری را به بسیاری از دسته داده‌های آیکلود اضافی، از جمله پشتیبان‌گیری از پیام‌ها، عکس‌ها، یادداشت‌ها، یادآورها، یادداشت‌های صوتی و موارد دیگر گسترش می‌دهد.

image

 

به گفته اپل ویژگی حفاظت از داده‌های پیشرفته در حال حاضر محدود به کاربران آمریکا است و در اوایل سال ۲۰۲۳ برای سایر نقاط جهان نیز گسترش عرضه خواهد شد.

اپلیکیشن Freeform

iOS 16.2 شامل برنامه جدید تخته سفید دیجیتال اپل Freeform هم در آیفون می‌شود. این برنامه در واقع یک بوم با بی‌نهایت قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید یادداشت‌های مختلف، انواع متن، اشکال، عکس‌ها، ویدیوها، لینک‌ها، فایل‌های PDF، و موارد دیگر را روی آن پیاده کنید. این برنامه در آیپد و مک نیز موجود است و می‌توانید از طریق فیس تایم و iMessage به صورت بلادرنگ با دیگران در یک پروژه از این اپلیکیشن همکاری کنید.

image

 

این برنامه در آیپد مفیدتر است زیرا این دستگاه از قلم اپل پشتیبانی می‌کنند، اما برای آیفون هم همچنان می‌توانید از یک قلم خازنی استفاده کنید.

ویجت‌های جدید برای صفحه قفل

دو ویجت جدید برای صفحه قفل به منظور خواب و داروها در iOS 16.2 اضافه شده است. با ویجت خواب می‌توانید آخرین نسخه مراحل خواب خود را مشاهده کنید، همچنین ویجت داروها می‌تواند به شما امکان دسترسی سریع به برنامه دارویی خود را بدهد.

image

 

گزینه جدید برای صفحه نمایش همیشه روشن

با دریافت iOS 16.2 می‌توانید تصویر زمینه و نوتیفیکیشن‌ها را در حالت نمایش همیشه روشن در آيفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس پنهان کنید. این موضوع باعث می‌شود که صفحه قفل در حالت همیشه روشن، شبیه به اندروید ظاهری سیاه و سفید و حداقلی داشته باشد.

image

 

بنابراین حالا در تنظیمات گوشی قسمت Display & Brightness می‌توانید گزینه‌های «Show Wallpaper» و «Show Notifications» را به طور جداگانه داشته باشید.

فعالیت‌های زنده برای نتیجه مسابقات ورزشی از طریق برنامه اپل تی وی

iOS 16.2 پشتیبانی از Live Activities را برای نتایج مسابقات ورزشی از طریق برنامه اپل تی وی اضافه می‌کند. این ویژگی به کاربران آیفون امکان می‌دهد تا نتایج زنده بازی‌های NBA، MLB و لیگ برتر را در یک نگاه روی صفحه قفل و در داینامیک آیلند برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مشاهده کنند.

image

 

به عوان مثال در طول یک مسابقه لیگ برتر، داینامیک آیلند یک جدول امتیازات بروزرسانی شده با تعداد گل‌های زده شده توسط هر باشگاه را نشان می‌دهد. هنگامی که به مدت طولانی روی آن انگشت خود را نگه دارید، داینامیک آیلند برای نمایش زمان سپری شده و برخی موارد دیگر اندازه‌اش بزرگتر می‌شود. هنگامی که آیفون ۱۴ پرو قفل است و در تمام مدل‌های آیفون دیگر، امتیاز در یک بنر در صفحه قفل نمایش داده می‌شود.

برای استفاده از این ویژگی با آيفونی که دارای iOS 16.2 است، برنامه اپل تی وی را باز کنید و روی دکمه «Follow» برای بازی پشتیبانی شده ضربه بزنید. اپل می‌گوید این ویژگی برای بازی‌های NBA و لیگ برتر برای کاربران آمریکا و کانادا و برای بازی‌های MLB برای کاربران آمریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا، برزیل، مکزیک، ژاپن، و کره جنوبی در دسترس است.

تنظیمات جدید برای ایردراپ

iOS 16.2 به جای گزینه قبلی «Everyone» حالا گزینه محدود شده «Everyone for 10 Minutes» را دارد تا درخواست‌های ناخواسته غریبه‌ها را کاهش دهد و به امنیت بیشتر کاربران کمک کند. AirDrop اکنون پس از ۱۰ دقیقه به طور خودکار به گزینه Contact Only تغییر می‌کند.

image

 

معماری جدید اپلیکیشن هوم

پس از بروزرسانی به iOS 16.2 و باز کردن برنامه هوم، بروزرسانی برنامه با معماری زیربنایی جدید در دسترس خواهد بود. اپل می‌گوید معماری جدید، عملکرد، کارایی و قابلیت اطمینان برنامه را برای کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند بهبود می‌بخشد. این موضوع پس از آن صورت گرفت که اپلیکیشن هوم از لوازم جانبی Matter در iOS 16.1 پشتیبانی کرد.

image

 

دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه

  • پشتیبانی از SharePlay در گیم سنتر به شما امکان می‌دهد با افرادی که در تماس فیس تایم با آنها هستید، بازی‌های چند نفره انجام دهید.
  • iOS 16.2 پشتیبانی از شبکه 5G در هند را در آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر، از اپراتورهای Airtel و Reliance Jio شروع می‌کند.
  • اپلیکیشن داخلی آب و هوا اکنون دارای بخش اخبار اپل (Apple News) شده است.
  • جستجوی بهبود یافته در برنامه پیام‌ها به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها را بر اساس محتوای آن‌ها مانند حیوانات، ماشین، اشخاص، متن یا موارد دیگر پیدا کنید.