خانهاخبار
قیمت پایه ۹۵ هزار دلاری برای سوپر اسپرت رضوانی با نام آلفا بیست

قیمت پایه ۹۵ هزار دلاری برای سوپر اسپرت رضوانی با نام آلفا بیست

کمپانی رضوانی قصد دارد با کاهش قیمت محصول جدید، توجه طیف بیشتری از خریداران را به سمت خود جلب کند و به این منظور قیمت «بیست آلفا» را به کمتر از نصف قیمت پیش بینی شده کاهش دهد.
۱۳۹۶/۲/۳۰

کمپانی خودروسازی رضوانی، سال گذشته از بیست آلفا رونمایی کرد که قیمت آن را 200 هزار دلار پیش بینی کرده بود اما اکنون اعلام شده که نسخه پاییه مدل 2018 این خودرو، تنها 95 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این کاهش چشمگیر قیمت به دلیل حذف برخی ویژگی‌های استاندارد از جمله درب‌های کشویی و سفارشی شدن آنها حاصل شده است.

image

در بخش ظاهری تفاوت قابل توجهی وجود ندارد و بیشتر تغییرات در زیر این پسته اعمال شده‌اند. بیست آلفا اکنون قدرت خود را از یک موتور 2.5 لیتری سوپرشارژ با 400 اسب بخار نیرو تامین می‌کند در حالی که پیش از این، یک موتور 2.4 لیتری توربو ساخت هوندا در نظر گرفته شده بود. اما این کاهش قدرت، تاثیر چندانی در عملکرد عالی بیست آلفا ندارد چرا که شتاب 0 تا 60 مایل آن، اکنون 3.5 ثانیه است و در نسخه قبلی، این عدد 3.2 ثانیه بود. جعبه دنده استاندارد، از نوع 6 سرعته دستی است اما جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با پدال تعویض دنده پشت فرمان هم به عنوان یک گزینه با قیمت 15 هزار دلار قابل انتخاب است.

در نسخه استاندارد بیست آلفا، اکنون شاهد به کار گیری فایبرگلاس در بدنه و بر روی شاسی ساخت کمپانی لوتوس هستیم. سقف خودرو قابلیت جدا شدن را دارد و وزن کلی بدنه خودرو، 907 کیلوگرم است اما خریداران همچنان می‌توانند پنل‌های فیبر کربن را با قیمت 20 هزار دلار سفارش دهند که در آن صورت، وزن خودرو به 884 کیلوگرم خواهد رسید. برای در اختیار داشتن درب‌های کشویی بیست آلفا نیز باید 10 هزار دلار دیگر نیز کنار بگذارید.

image

فریس رضوانی، مدیرعامل کمپانی رضوانی می‌گوید:

با وجود چنین قیمتی، خودرویی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم که طراحی منحصر به فرد و عملکرد عالی دارد. بیست آلفا قابلیت رقابت با خودروهای پورشه را هم دارد در حالی که بسیار ارزان‌تر است.

همچنین خریداران می‌توانند فضای داخلی خودروی خود را هم شخصی سازی کنند. به عنوان مثال پوشش کامل چرم برای داخل 3500 دلار و صندلی‌های چرمی اسپرت 3700 دلار قیمت  دارد. سیستم صوتی آلپاین به همراه اپل کارپلی، 3500 دلار هزینه دارد و البته گزینه‌های ریز و درشتی دیگری هم در مقابل خریداران قرار دارد.

image

آن دسته از کاربران هم که به قدرت بیشتری نیاز دارند، می‌توانند به سراغ بیست آلفا X بروند که 159 هزار دلار قیمت داشته و از موتور 2.5 لیتری سوپرشارژ با 535 اسب بخار قدرت بهره می‌گیرد و این نیرو شتاب 0 تا 60 مایل 3.2 ثانیه‌ای را برای آن رقم می‌زند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۳/۲
فک کنم دنا از این بهتر باشه
خخخخ
در یک کلام این خوردرو نشان دهنده شکوه ایرانیه

مانی

۱۳۹۶/۲/۳۱
این هیولا آدمو به وحشت میندازه موقع گاز خوردن :|
♥♥♥

ناشناس

۱۳۹۶/۲/۳۱
کل مهندسهای ایران خودرو و سایپا اگه عقلشونو رو هم بزارن در این ماشین رو نمیتونن بسازن ؟!

king m4m

۱۳۹۶/۲/۳۰
این مهندسه نه اونایی ک تو راس ایران خودرو هستن . یاد بگیرین