خانهاخبار
سهم 29 درصدی گوشی‌های رده‌بالا از کل فروش گوشی‌های سامسونگ

سهم 29 درصدی گوشی‌های رده‌بالا از کل فروش گوشی‌های سامسونگ

به گزارش رسانه کره‌ای The Investor، در فصل اول سال 2017 سهم گوشی‌های رده‌بالا از کل فروش گوشی‌های سامسونگ، به 29 درصد کاهش یافته است. این نخستین بار است که سهم فروش گوشی‌های رده‌بالا Samsung، به زیر 30 درصد از کل فروش می‌رسد.
۱۳۹۶/۱/۷
image

تنها 2 روز مانده به معرفی رسمی Galaxy S8 سامسونگ، گزارش جدیدی ادعا کرده است دیوایس‌های رده‌بالا سامسونگ دیگر مانند گذشته فروش خوبی ندارند. به گزارش رسانه کره‌ای The Investor، از کل گوشی‌های فروخته‌شده سامسونگ در فصل اول سال 2017، تنها 29 درصدشان گوشی‌های رده‌بالا بوده‌اند.

شرکت Hana Financial Investment این داده‌ها را ارائه کرده است و این نخستین بار است که سهم گوشی‌های سری گلکسی اس و نوت به زیر 30 درصد از کل فروش رسیده است. در زمان عرضه گلکسی اس4 در سال 2013، سهم فروش گوشی‌های رده‌بالا از مجموع فروش، به 75 درصد رسید و این سهم از آن زمان تاکنون، پیوسته در حال کاهش بوده است و در سال 2015 به زیر 40 درصد رسید.

شاید این ارقام خبر بدی برای سامسونگ باشد اما منطقی به نظر می‌رسد. فراخوان گلکسی نوت 7، یکی از دیوایس‌های رده‌بالا این شرکت را از بازار حذف کرد که احتمالا یکی از دلایل اصلی کاهش سهم فروش دیوایس‌های رده‌بالاست. با معرفی Galaxy S8 در روزهای آینده، مصرف‌کنندگان احتمالا منتظر گوشی جدید می‌مانند. حتی اگر کاربران بخواهند Galaxy S7 یا Galaxy S7 edge بخرند، قیمت آن‌ها احتمالا پس از معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ کاهش می‌یابد.

قیمت متوسط گوشی‌های سامسونگ در سال 2016، در سطح جهان 232 دلار بوده است. این مبلغ از قیمت متوسط 289 دلاری گوشی‌های سامسونگ در سال 2015 (مطابق گزارش Strategy Analytics)، 19.7 درصد کمتر است. برای مقایسه بد نیست به قیمت متوسط گوشی‌های اپل اشاره کنیم؛ قیمت فروش متوسط گوشی‌های اپل در سال 2016، 645 دلار بوده است که نسبت به سال 2015 افزایش 7 درصدی داشته است. تفاوت زیاد در قیمت متوسط این دو شرکت، زیاد تعجب‌آور نیست چراکه اپل گوشی میان‌رده یا پایین‌رده تولید نمی‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

modara1

۱۳۹۶/۱/۹
ناصر جان عزیز من نمیدونم مشکل شما و بعضی عزیزان چیه هر حرفی که مخالفه حرفتون باشه برچسب تعصب میزنید
شما دارید میگید شرکتهای نو پا مثل هواووی باعث کاهش میزان مشارکت پرچمدار سامسونگ از بازار شده در صورتی که شما نمیدونی هوواوی هنوز پرچمداری نساخته لااقل خود شرکت هواوی اسم پرچمدار روشون نزاشته هر گوشی که بیشتر 1.500 باشه پرچمدار نیس و اگه اخبار تکنولوژی دنبال کرده بودی در جریان بودی که پرچمدار اچ تی سی بر خلاف کیفیت بالاش اما استقبال نشد شاید مشکل بازاریابیه و الجی تیم طراحیشو بخاطر ضررشون از پرچمدار سال گذشته اخراج کرد سونی که خط مشی جداگانه ای انتخاب کرده از اونجا که هر سال داره با اندک تغییرات در طراحی پرچمداراشو معرفی میکنه در واقع ریشه ای که به موضوع نگاه کنی دو دلیل داره 1-نقص نوت هفت 2- افزایش رقابت بین میانرده ها که باعث شده بجز کیفیت دوربین و صفحه نمایش شما هر کار دیگه ای رو با میانرده ها در حد پرچمدارا انجام بدید

naserhosinof

۱۳۹۶/۱/۸
سلام دوست عزیز من اقا محسن شما نسبت به مارک گوشی تعصب داری وگرنه نمی گفتی پرچمدار سامسونگ مگر هواوی واچ تی سی وال جی وووووووووو پرچمدار نداده‌اند شما گوشی 6x هواوی را که چند وقتی است وارد بازار شده است گوشی است با حافظه داخلی ۳۲گیگ ورم۳/۵ودوربینی نسبتا خوب و دارای otg حالا شما با همین مزایا یک گوشی سامسونگ را مقایسه کن ببین قیمت حدود دویست یا سیصد تومان بالا تر هست یا نه شما مارک گوشی رو کار می‌کنی یا خود گوشی رو .

سونی

۱۳۹۶/۱/۸
@mohsen md
حرف بنچمارکو نزن که سری a همیشه مردود بوده
بنچمارک a7 2017 از LG g3 پایین تره به گفته همین سایت
یا a7 2016 با امتیاز 37000 در ان تو تو یعنی فقط 5000 تا بالاتر از پایینرده ای مثل honor 4c
گرچه سامسونگ پرچمداراش واقعا عالین

مصطفی

۱۳۹۶/۱/۸
طبق آماری که بعد از پایان سال 2016 اعلام شد سامسونگ موفق به فروش 25 میلیون S7 edge و 23 میلیون S7 شد حالا که بیش از سه ماه هم از سال 2017 گذشته.

محمد

۱۳۹۶/۱/۸
50 میلیون مطمینی خودت دونه دونه شمردی؟