خانهاخبار
سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی عرضه شد

سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هواوی عرضه شد

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را به همراه دارد.

۲ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

هواوی به تازگی سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را در اختیار کاربران قرار داده تا صفحه جدیدی در تاریخ غول فناوری چینی گشوده شود. این سیستم‌عامل به طور کاملاً مستقل از اندروید و کرنل لینوکس ساخته شده و محصولات مختلفی را در بر خواهد گرفت.

شایان ذکر است HarmonyOS NEXT برای دستگاه‌های سازگار موجود در بازار چین از جمله گوشی‌ها، تبلت‌ها، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی هوشمند و خودروها عرضه می‌شود، ولی بازارهای جهانی نیز در آینده‌ای نزدیک از این سیستم‌عامل بهره‌مند خواهند شد.

سیستم عامل Harmonyos next

طبق اعلام رسمی، HarmonyOS NEXT از یک میکروکرنل اختصاصی استفاده می‌کند که برپایه هسته متن‌باز OpenHarmony است. این نرم‌افزار از طریق کامپایلر Huawei Ark و HMS (سرویس‌های موبایل هواوی) برنامه‌های مختلف را اجرا می‌کند. 

ریچارد یو، مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی، تایید کرده که حدود ۱۵ هزار اپلیکیشن و سرویس متنوع جزوی از اکوسیستم HarmonyOS NEXT هستند. نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل در بیش از ۱ میلیارد دستگاه در سطح جهان فعال شده‌اند که خبر از موفقیت گسترده این برند چینی می‌دهد.

محصولات سازگار با Harmonyos next

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی قابلیت‌های شخصی‌سازی لاک‌اسکرین (صفحه قفل) و هوم‌اسکرین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از کنترل سنتر بازطراحی‌شده بهره می‌برد. به علاوه، انیمیشن‌ها در این نرم‌افزار نرم‌تر شده‌اند و سرعت اجرای برنامه‌ها نیز بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

صفحه قفل harmonyos next

به لطف مدل زبانی بزرگ Pangu، سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته و مختلفی را به همراه خواهد داشت.

این نرم‌افزار تا ۳۰ درصد روان‌تر از مدل قبلی اجرا می‌شود و تا ۲۰ درصد انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند. به علاوه، ویژگی Huawei Share 2.0 امکان اتصال یکپارچه و سریع بین دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد. برای مثال، هواوی اعلام کرده که انتقال یک فایل ۱٫۲ گیگابایتی بین دو محصول مجهز به HarmonyOS NEXT تنها ۸ ثانیه طول خواهد کشید.

ویژگی های harmonyos next

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی نسخه بتا عمومی HarmonyOS NEXT را برای کاربران چینی در دسترس قرار داده است. در حال حاضر، این نرم‌افزار با سری پرچمدار Pura 70، گوشی تاشو هواوی پاکت ۲ و تبلت میت‌پد پرو ۱۱ (۲۰۲۴) سازگار است. 

برچسب‌ها: