خانهاخبار
سری پیکسل 9، رکورد فروش جدیدی را برای گوگل ثبت خواهد کرد

سری پیکسل 9، رکورد فروش جدیدی را برای گوگل ثبت خواهد کرد

اخیرا گزارشات جدیدی از میزان فروش گوشی هوشمند در سال 2024 منتشر شده که در این میان می‌توان به نقش موثر سری پیکسل 9، در رکوردزنی گوگل اشاره کرد.
 

۲۷ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

گوگل پیکسل 9 پرو فولد ظرفیت 512GB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

شرکت تحقیقاتی Counterpoint به‌تازگی اعلام کرده که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 درصد رشد داشته است.

به‌غیر از سامسونگ و اوپو، باقی پنج شرکت برتر این حوزه شاهد افزایش فروش خود بوند. با وجود این، سامسونگ همچنان با سهم 19 درصدی از بازار، در صدر جدول قرار دارد. تقاضای زیاد برای سری میان‌رده A و سری گلکسی اس 24، به این شرکت کمک کرده تا سلطه خود را روی بازار فروش همچنان حفظ کند. البته فعلا گوشی‌های تاشو سامسونگ، نتوانسته‌اند میزان فروش مورد رضایتی را برای این شرکت کسب کنند.

اپل با 16 درصد، در رتبه دوم این رقابت قرار دارد و به‌لطف عرضه آیفون 16، در سپتامبر صعود فوق‌العاده‌ای داشته است. در رقابت برای کسب جایگاه دوم، شیائومی نیز در تلاش است و در ماه آگوست توانست با افزایش 8 درصدی، اپل را برای مدتی از جایگاه خود سرنگون کند.

برند اوپو هم در این مدت شاهد کاهش 3 درصدی فروش خود بوده اما همچنان 9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. برند ویوو هم با افزایش 10 درصدی، در جایگاه یکسانی با اوپو قرار دارد.

 Google

علاوه‌بر این شرکت‌ها، هواوی و موتورولا هم رشد خیره‌کننده 30 درصدی را برای خود ثبت کرده‌اند.

فروش فوق‌العاده گوگل در سال 2024

در این میان باید به رشد فوق‌العاده گوگل اشاره کنیم که بیش از هر سه ماه قبلی، گوشی هوشمند فروخته است و در این موفقیت، سری پیکسل 9 نقش موثری داشته‌اند.

هوش مصنوعی قرار گرفته در سری پیکسل 9 و علاقه مصرف‌کنندگان به استفاده از آن، قطعا یکی از عوامل موثر در افزایش فروش پرچمداران جدید گوگل و رشد چشم‌گیر فروش کلی آن بوده است.

بنابراین، در آینده شرکت‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری روی پلتفرم‌های مختلف هوش مصنوعی، فروش دستگاه‌های خود و میزان فروش کلی را افزایش داده و بتوانند سودآوری خود را به‌صورت صعودی افزایش دهند.

در این گزارش آمده است که از هر چهار مصرف‌کننده، یک نفر تمایل دارد امسال بیش از 600 دلار را برای گوشی‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد هزینه کند. 

برای ماه‌های آینده نیز پیش‌بینی می‌شود با ثابت ماندن فروش آیفون 16، اپل بتواند سامسونگ را به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در سه ماه جاری را پشت سر بگذارد. 

برچسب‌ها: