خانهاخبار
نسخه قوی‌تر اگزینوس ۲۵۰۰ در گیک‌بنچ لیست شد!

نسخه قوی‌تر اگزینوس ۲۵۰۰ در گیک‌بنچ لیست شد!

به تازگی یک نسخه از تراشه پرچمدار سامسونگ از بنچمارک گیک‌بنچ ثبت شده که از پردازنده مرکزی قوی‌تر بهره می‌برد.

۲۷ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

در چند ماه گذشته، گزارش‌های مختلفی پیرامون تراشه Exynos 2500 منتشر شده که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده‌اند. پس از آن که سامسونگ در گزارش مالی خود به نام این سخت‌افزار اشاره کرد، شایعات مختلف ادعا کردند که میزان بازدهی خط تولید مدل جدید اگزینوس چندان رضایت‌بخش نیست و احتمالاً سری Galaxy S25 تنها در یک نسخه اسنپدراگون عرضه می‌شود.

حالا اما به تازگی جزئیات جدیدی در دسترس کاربران قرار گرفته که نشان می‌دهند غول فناوری کره ظاهراً در حال توسعه یک مدل قوی‌تر از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ است. به نظر می‌رسد این نسخه از سخت‌افزار پرچمدار برند کره‌ای با پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی قدرتمندی همراه خواهد شد.

بنچمارک اگزینوس ۲۵۰۰ جدید

نسخه جدید اگزینوس ۲۵۰۰ که با شناسه مدل S5E9955 در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است، از دو هسته اصلی بیشتر (برای پردازنده مرکزی) در مقایسه با نمونه استاندارد برخوردار می‌شود. 

طبق اطلاعات فاش‌شده، سخت‌افزار سامسونگ به سه هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس ۲٫۵۹ گیگاهرتز، پنج هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٬۲۵ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۷۵ گیگاهرتز مجهز خواهد شد. 

تراشه اگزینوس سامسونگ

از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی این پردازنده یعنی Xclipse 950 (مبتنی بر AMD Radeon) از دو هسته بیشتر بهره می‌برد و از سرعت حداکثری ۱٫۳ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. 

با توجه به این که پردازنده سامسونگ از دو هسته بیشتر برای پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی بهره می‌برد، انتظار می‌رود نسخه جدید اگزینوس ۲۵۰۰ از توان پردازشی بالاتری به نسبت مدل معمولی آن برخوردار شود. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی با این تراشه قدرتمند روانه بازار خواهند شد. 

برچسب‌ها: