خانهاخبار
آیفون ۱۶ پرو مکس در تست‌های دوربین از رقبای چینی خود شکست خورد!

آیفون ۱۶ پرو مکس در تست‌های دوربین از رقبای چینی خود شکست خورد!

در تست‌های فنی DxOMark، پرچمدار پرمیوم اپل در زمینه‌های عکاسی تله‌فوتو و تصویربرداری فوق‌عریض به خوبی گوشی‌های قدرتمندی چینی ظاهر نشده است.

۲۵ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

بررسی‌های وبسایت DxOMark نشان می‌دهند که پرچمدار پرمیوم اپل یعنی آیفون ۱۶ پرو مکس در زمینه‌های عکاسی تله‌فوتو و فوق‌عریض ضعیف‌تر از رقبای چینی خود مانند شیائومی ۱۴ اولترا، هواوی پیورا ۷۰ اولترا و ویوو X100 پرو ظاهر شده است. 

در حالی که سری آیفون برای سیستم دوربین پیشرفته و باکیفیت خود شناخته می‌شوند، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان چینی به موفقیت‌های قابل‌توجهی در توسعه قابلیت‌های تصویربرداری رسیده‌اند و گوشی‌های خود را به دوربین‌های کارآمدی مجهز کرده‌اند.

سیستم دوربین آیفون ۱۶ پرو

در تست تصویربرداری تله‌فوتو، DxOMark ادعا می‌کند که دستگاه‌های چینی جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند. برای مثال، دو مدل X100 پرو و ۱۴ اولترا در کاهش نویز و حفظ رنگ پوست بسیار موفق ظاهر شده‌اند. از سوی دیگر، در تصاویری که پرچمدار کوپرتینونشین‌ها ثبت کرده، نویزهای بیشتر و جزئیات نرم‌تری را مشاهده می‌کنیم.

تصویربرداری تله‌فوتو آیفون ۱۶ پرو مکس

در تصویری که از فضای شهری گرفته شده است، نماینده شیائومی بهترین عملکرد را داشته و جزئیات را به دقیق‌ترین شکل ممکن ثبت کرده که خبر از کیفیت بالای سیستم دوربین این محصول می‌دهد. باید اشاره کرد که X100 پرو نیز در این بخش امتیاز قابل‌قبولی را به خود اختصاص داده است.

تفاوت‌های بین گوشی‌ها در تصاویری که زوم شده‌اند، بیشتر نمایان می‌شوند. در این تست، پرچمدار ویوو بالاترین سطح از جزئیات را ثبت کرده و مدل پرو مکس سری آیفون ۱۶ چندان موفق ظاهر نشده است. با این وجود، تمامی گوشی‌های حاضر در این آزمایش نویز تصاویر را به خوبی کنترل کرده‌اند.

حالت زوم آیفون ۱۶ پرو مکس

در حالت بزرگنمایی بالا، محصولات ویوو و شیائومی قدرت خود را به رخ کشیده‌اند و آیفون جدید را شکست داده‌اند. به نظر می‌رسد رزولوشن پایین لنز پریسکوپی پرچمدار غول فناوری آمریکایی (۱۲ مگاپیکسل) باعث شده تا این گوشی در حالت‌های بزرگنمایی بالا عملکرد خوبی نداشته باشد.

حالت تصویربرداری فوق‌عریض آیفون ۱۶ پرو مکس

در عکاسی فوق‌عریض، آیفون ۱۶ پرو مکس از رقبای خود ضعیف‌تر ظاهر شده است. در تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی نویزهای بیشتری دیده می‌شوند و جزئیات اندکی نرم‌تر هستند. در این تست، دستگاه‌های ویوو و هواوی بهتری عملکرد را داشته‌اند. 

برچسب‌ها: