خانهاخبار
اپل بزرگ‌ترین مشکل اپلیکیشن Photos در آی او اس ۱۸ را حل کرد

اپل بزرگ‌ترین مشکل اپلیکیشن Photos در آی او اس ۱۸ را حل کرد

تغییرات اپلیکیشن Photos به قدری زیاد بود که کاربران توان تحمل آن را نداشتند و اپل ناگزیر به عقب‌گرد شد.

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

اگر پیگیر مطالب منتشر شده در جی‌اس‌ام باشید، مطمئنا با کابوس کاربران در اپلیکیشن Photos آشنا هستید. اپل در آی او اس ۱۸، بخشی با عنوان Carousel را به این اپلیکیشن اضافه کرده بود که همین موضوع، سیل عظیم شکایت‌ها به سمت این شرکت آمریکایی را به راه انداخت. حالا اپل صدای شکایت کاربران را شنیده و در نسخه بتای جدید، این قسمت را از اپلیکیشن Photos حذف کرده است.

تغییرات اپلیکیشن Photos در نسخه آزمایشی جدید آی او اس ۱۸

تا پیش از این اگر برای نخستین بار وارد اپلیکیشن Photos با ظاهر جدیدش در آی او اس ۱۸ می‌شدید، ممکن بود وحشت کرده و از تغییرات زیاد آن ناامید شوید. بخش جدید با نام Carousel که در بالاترین قسمت اپلیکیشن Photos به نمایش گذاشته شده بود، همه چیز را تغییر داده بود. شما با سوایپ کردن به سمت راست یا چپ روی این قسمت، می‌توانستید وارد بخش‌های مختلف شوید.

در قسمت Carousel شما می‌توانید آخرین تصاویر گرفته شده را در کنار لحظه‌های خاطره‌انگیزتان مشاهده کنید. اما این موضوع به مرور باعث ایجاد سردرگمی خواهد شد و خوشبختانه اپل صدای اعتراض کاربران را شنید و قسمت Carousel را حذف کرد و سایر بخش‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند.

با وجود تمام گفته‌ها، اپلیکیشن Photos هنوز طراحی یکپارچه داشته و خبری از تب‌های نویگیشن در پایین رابط کاربری آن نیست. با کنار رفتن بخش Carousel، شما فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت که با سوایپ کردن به سمت بالا، بخش‌های مختلف گالری را مشاهده خواهید کرد.

کالکشن Recent Days حالا میزبان آخرین تصاویر گرفته شده است که در زیر قسمت Utilities آن را می‌بینیم. کالکشن‌های دیگر مانند Peope و Pets در ادامه آمده‌اند و با سوایپ کردن، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

تا پیش از این، شما برای دیدن بخش‌های مختلف نیاز به سوایپ به سمت چپ یا راست داشتید. اما از این پس می‌توانید با سوایپ به سمت بالا یا پایین، بخش‌های مذکور را مشاهده کنید. همچنین در آپدیت جدید مشاهده خواهید کرد که آلبوم‌های Days و Albums به حالت کارتی درآمده‌اند.

رابط کاربری جدید اپلیکیشن Photos در آی او اس ۱۸

مانند قبل، شما می‌توانید نحوه چینش آلبوم‌ها و کالکشن‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید و همچنین مواردی که به آن‌ها نیاز ندارید را در وضعیت خاموش قرار دهید. برای انجام این کار باید وارد قسمت Customize & Reorder شوید.

رابط کاربری جدید اپلیکیشن Photos در آی او اس ۱۸

اپل در روزهای باقی‌مانده تا موعد عرضه آی او اس ۱۸ در قالب نسخه عمومی و قابل استفاده تمام کاربران، همچنان به انجام تست‌های مختلف می‌پردازد.

اپلیکیشن Photos و هوش مصنوعی

اپل در رویداد WWDC 2023 اعلام کرد که هوش مصنوعی اختصاصی خود (Apple Intelligence) را در آینده نزدیک ارائه خواهد کرد و از سوی دیگر، این سیستم را با اپلیکیشن Photos مخلوط کرده و ویژگی‌های آن بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند یک خبر فوق‌العاده خوب برای کاربران این اپلیکیشن به حساب آید. چرا که امکانات بسیار زیادی که با هوش مصنوعی آمیخته شده است، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

تنها تقریبا یک ماه تا موعد عرضه نسخه عمومی iOS 18 زمان باقی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل تا آن روز، باز هم تغییراتی را روی این اپلیکیشن اعمال خواهد کرد یا خیر.

برچسب‌ها: