خانهاخبار
تولید مک بوک پرو با تراشه سری M4 به زودی شروع می‌شود

تولید مک بوک پرو با تراشه سری M4 به زودی شروع می‌شود

نشریه معتبر تایوانی به تازگی گزارش داده که اپل از چند روز آینده تولید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی خود را با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max آغاز می‌کند.

۸ شهریور ۱۴۰۳

به گفته نشریه صنعتی تایوانی دیجی تایمز، زنجیره تامین اپل تا پایان ماه جاری میلادی تولید انبوه مدل‌های مک‌ بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max را آغاز می‌کند. حالا با توجه به اینکه تنها چند روز به پایان ماه باقی مانده، این بدان معناست که مونتاژ این لپ تاپ‌ها به احتمال زیاد هنوز شروع نشده است.

مک بوک پرو M4

این اطلاعات با گزارش تحلیل‌گر صنعت نمایشگر راس یانگ مطابقت دارد که ادعا می‌کند محموله‌های صفحه نمایش برای مدل‌های بعدی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در حال انجام است.

مارک گورمن از بلومبرگ در نسخه ماه می (اردیبهشت ماه) خبرنامه Power On خود گفت: «شما باید منتظر تراشه‌های M4 Pro و M4 Max در اواخر امسال به عنوان بخشی از مک بوک پرو پیشرفته باشید». او همچنین انتظار دارد اپل سه مک جدید با تراشه استاندارد M4 را در اواخر سال جاری عرضه کند، از جمله مک بوک پرو ۱۴ اینچی رده پایین‌تر پایین تر، آیمک و مک مینی.

اکتبر یک ماه معمول برای اپل است که مک‌ بوک‌های جدید را معرفی می‌کند، مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M3 Pro، M3 و M3 Max هم در اکتبر گذشته (مهرماه ۱۴۰۲) معرفی شدند. اگر این الگو تکرار شود، مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک ‌بوک پرو بعدی با تراشه‌های M4 Pro، M4 و M4 Max احتمالا دو ماه دیگر تا عرضه آنها باقی مانده است.

تراشه استاندارد M4 پیش‌تر در اوایل سال جاری در آیپد پرو معرفی شد و نتایج گیک‌بنچ نشان داد که عملکرد پردازنده چند هسته‌ای را تا ۲۵ درصد بالاتر در مقایسه با تراشه M3 ارایه می‌کند. به همین ترتیب، عملکرد متوسط ​​سال به سال و بهبود بهره‌وری انرژی را می‌توان از تراشه‌های M4 Pro و M4 Max انتظار داشت.

هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی برای مدل‌های بعدی مک بوک پرو انتظار نمی‌رود، به ویژه نمایشگر اولد که احتمالا هنوز چند سال دیگر تا عرضه برای لپ تاپ‌ها باقی مانده است. گورمن گفته که اپل همچنین قصد دارد مک بوک پرو را در چند سال آینده باریک‌تر کند، اما جدول زمانی ختصی را برای این موضوع ارایه نداده است.

آخرین رویداد مبتنی بر مک اپل در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۸ آبان ۱۴۰۲) برگزار شد و به احتمال زیاد این پتانسیل برای رویداد دیگری در اکتبر امسال وجود دارد.

برچسب‌ها: