خانهاخبار
گوشی باربی معرفی شد؛ نوکیا ۲۶۶۰ در رنگ صورتی!

گوشی باربی معرفی شد؛ نوکیا ۲۶۶۰ در رنگ صورتی!

اچ ام دی به تازگی از گوشی باربی رونمایی کرده که با قیمت ۱۲۹ دلار به فروش می‌رسد و از باتری ۱۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. 

۸ شهریور ۱۴۰۳

سرانجام پس از گذشت‌ ماه‌ها، برند HMD از گوشی باربی (Barbie phone) رونمایی کرد که یک فیچرفون به شمار می‌رود و برپایه نوکیا ۲۶۶۰ طراحی شده است. البته این دستگاه با برخی تغییرات ظاهری ویژه همراه شده و از قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی بهره می‌برد. 

گوشی باربی

همانطور که از نام آن پیداست، رنگ صورتی در گوشی جدید اچ ام دی نقش پررنگی را ایفا می‌کند. برای مثال، باتری قابل تعویض ۱۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی، کابل USB-C و پارچه تمیزکننده این دستگاه به رنگ صورتی هستند. از سوی دیگر، در جعبه این محصول استیکرهای باربی و دو قاب پشتی قابل تعویض نیز قرار دارند. 

گوشی باربی از نمایشگر کاور ۱٫۷۷ اینچی و نمایشگر اصلی ۲٫۸ اینچی برخوردار شده است. به علاوه، این دستگاه تراشه Unisoc T107‌ مجهز شده که با حافظه رم ۶۴ مگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. 

لوازم جانبی گوشی باربی

به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه داخلی این محصول تا ۳۲ گیگابایت قابل‌افزایش خواهد بود. برای تصویربرداری، گوشی HMD از یک دوربین VGA استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به بلوتوث نسخه ۵، جک هدفون و درگاه USB-C برای شارژ و انتقال اطلاعات اشاره کرد. 

ویژگی‌های طراحی گوشی باربی

در بخش نرم‌افزار، گوشی اچ ام دی از سیستم‌عامل S30 پلاس بهره می‌برد. البته باید خاطرنشان کرد که نسخه آمریکای شمالی این فیچرفون به سیستم عامل KaiOS مجهز می‌شود. طراحی خاص گوشی جدید HMD تنها به ظاهر آن محدود نشده‌ و رابط کاربری این دستگاه نیز از آیکن‌ها و والپیپرهای مبتنی بر کاراکتر باربی بهره می‌برد. 

فروش رسمی گوشی باربی از امروز و با قیمت ۱۲۹ دلار / ۱۲۹ یورو در اکثر بازارهای جهان آغاز شده است.