خانهاخبار
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

۴ مرداد ۱۴۰۳

همانطور که می‌دانیم، نسل جدید سری پرچمدار گوگل موسوم به سری پیکسل ۹ (Pixel 9) با بهبودهای مهمی مانند سیستم دوربین جدید، تراشه تنسور G4 و سنسور اثرانگشت اولتراسونیک همراه خواهد شد. اخیراً نیز گزارشی ادعا کرد که نمایشگر سری پیکسل ۹ از فناوری M14 اولد سامسونگ بهره خواهد برد که کیفیت آن را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد.

حالا اما وبسایت Android Authority از طریق یک منبع آگاه به جزئیات فنی نمایشگر سه گوشی پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL دست پیدا کرده است.

نمایشگر سری پیکسل ۸

نمایشگر سری پیکسل ۹: پرنورتر از همیشه

گزارش شده که نمایشگر سری پرچمدار گوگل برپایه فناوری M14 اولد سامسونگ ساخته می‌شود. فناوری نمایشگرهای اولد همواره در حال پیشرفت است و پنل M14 نیز جدیدترین نسخه از این فناوری به شمار می‌رود. 

فناوری M14 سبب می‌شود تا روشنایی نمایشگر افزایش پیدا کند و در عین حال دوام آن نیز بهتر شود. جدا از سری پیکسل ۹، دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز احتمالاً به پنل M14 مجهز خواهند شد. در حال حاضر، سری گلکسی اس ۲۴ از فناوری نسل قبلی M13 برخوردار است.

همانطور که انتظار می‌رفت، پنل M14 باعث افزایش چشمگیر روشنایی سری پیکسل ۹ خواهد شد. برای یادآوری، نمایشگرهای دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در حالت پخش محتوای HDR می‌توانند به ترتیب به روشنایی ۱۴۰۰ نیت و ۱۶۰۰ نیت دست پیدا کنند.

به لطف پنل جدید، نسخه استاندارد سری پیکسل ۹ در حالت HDR از روشنایی حداکثری ۱۸۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. نمایشگر دو مدل پرو و پرو ایکس‌ال حتی می‌تواند فراتر رود و روشنایی ۲۰۵۰ نیتی (در حالت HDR) را در اختیار کاربران قرار دهد. 

مشخصات فنی نمایشگر سری پیکسل ۹

از سوی دیگر، اطلاعات به‌دست‌آمده تایید می‌کنند پیکسل ۹ پرو از نمایشگر ۶٫۳۴ اینچی بهره خواهد برد که ابعاد آن نزدیک به نمایشگر پیکسل ۹ است. در این راستا، ظاهراً مدل پرو سری پیکسل ۹ یک پرچمدار پرمیوم جمع‌وجور (کامپکت) خواهد بود. 

جدا از بهبود روشنایی، دیگر جزئیات فنی نمایشگر سری پیکسل ۹ مشابه نسل قبلی خواهند بود. برای مثال، تراکم پیکسلی و رزولوشن تصویر نمایشگر سری پرچمدار جدید گوگل تفاوتی با مدل‌های قبلی نخواهند داشت و همچنان شاهد نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی در این گوشی‌ها خواهیم بود.

مشخصات فنی نمایشگر سری پیکسل ۹

  • پیکسل ۹: اندازه ۶٫۲۴ اینچ / رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۲۴ / نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی / تراکم پیکسلی 425ppi
  • پیکسل ۹ پرو: اندازه ۶٫۳۴ اینچ / رزولوشن تصویر ۱۲۸۰ در ۲۸۵۶ / نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی / تراکم پیکسلی 494ppi
  • پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال: اندازه ۶٫۷۳ اینچ / رزولوشن تصویر ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ / نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی / تراکم پیکسلی 487ppi

برچسب‌ها: