خانهاخبار
دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در این تاریخ معرفی می‌شود

دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در این تاریخ معرفی می‌شود

مدیاتک به تازگی زمان رونمایی از نسخه بهبودیافته تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ را اعلام کرده است.

۱۴۰۳/۲/۱۱

چندی پیش، شایعه‌ای ادعا کرد که پرچمدار جدید ویوو موسوم به ویوو X100s با تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در ماه مه سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. در حالی که هنوز زمان رونمایی از گوشی ویوو مشخص نشده است، مدیاتک به تازگی تاریخ معرفی از تراشه موجود در ویوو X100s را تایید کرده است.

مدیاتک امروز به طور رسمی اعلام کرد که تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در تاریخ ۷ مه سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) معرفی خواهد شد. در تیزر رسمی برند مدیاتک هیچ اشاره‌ای به برند ویوو نشده است. در نتیجه، امکان دارد که تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس زودتر از پرچمدار ویوو معرفی شود. 

تیزر رسمی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس

مدیاتک برای کنفرانس پیش‌رو خود شعار «AI for Everything» (هوش مصنوعی برای همه چیز) را انتخاب کرده که نشان می‌دهد دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی همراه خواهد شد.

امروز همچنین یک گزارش مفصل در دسترس قرار گرفت که همه تغییرات تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس به نسبت تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ را نشان می‌دهد. برای مثال، هسته اصلی کورتکس X4 دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس قادر خواهد بود که به فرکانس بالاتر ۳٫۴ گیگاهرتزی دست پیدا کند. سه هسته X4 و چهار هسته کورتکس A720 این تراشه نیز به ترتیب از فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتزی و ۲ گیگاهرتزی برخوردار خواهند شد.

علاوه بر تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی یکی از قابلیت‌های اصلی گوشی ویوو X100s نیز خواهد بود. ویوو امروز با به اشتراک‌گذاری چند تصویر نشان داد که پرچمدار این برند می‌تواند به کمک هوش مصنوعی تغییراتی در تصاویر مانند تغییر فصل را اعمال کند.

تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ با یک APU (واحد پردازشی هوش مصنوعی)‌ همراه شده ولی هنوز جزئيات نمونه مشابه آن در تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مشخص نشده است. البته انتظار می‌رود که واحد پردازش هوش مصنوعی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس بهبودهایی داشته باشد. 

دیمنسیتی مدیاتک

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس سال گذشته و در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان دیمنسیتی مدیاتک معرفی شد. امسال اما دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس ستاره اصلی رویداد موردانتظار مدیاتک خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که مدیاتک در حال توسعه تراشه پرچمدار خود موسوم به دیمنسیتی ۹۴۰۰ است که احتمالا در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که تراشه پرچمدار مدیاتک برپایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و از هسته کورتکس X5 بهره خواهد برد. بنچمارک‌های اولیه نشان داده‌اند که دیمنسیتی ۹۴۰۰ در بخش چند هسته‌ای موفق به شکست اسنپدراگون ۸ نسل چهار شده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)