مارک گرمن: نسل دوم ویژن پرو تا ۱۸ ماه دیگر عرضه نمیشود
تحلیلگر شناختهشده محصولات اپل به تازگی ادعا کرده که تا رونمایی از نسل دوم هدست ویژن پرو حدود ۱۸ ماه زمان باقی مانده است.
هدست ویژن پرو که اولین محصول اپل در حوزه واقعیت ترکیبی و مجازی محسوب میشود عرضه بسیار موفقی در ابتدا داشت و به لطف قابلیتهای پیشرفته مورد تحسین برخی از کارشناسان و کاربران علاقهمند به فناوریهای واقعیت مجازی قرار گرفت.
با این وجود، دستگاه پیشرفته اپل با مشکلاتی مانند وزن زیاد، کاربری محدود و قیمت زیاد مواجه است به طوری که عدهای از کاربران از خرید خود پشیمان شده و هدست ویژن پرو را به اپل باز گرداندهاند.
حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، تحلیلگر و خبرنگار برجسته بلومبرگ، مارک گرمن، به تازگی در نسخه جدید خبرنامه خود موسوم به «PowerON» ادعا کرده که نسخه بهبودیافته هدست ویژن پرو تا ۱۸ ماه دیگر عرضه نمیشود. در این رابطه، به نظر میرسد ویژن پرو ۲ احتمالا در اواخر سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.
اخیرا گزارشهایی در دسترس قرار گرفت مبنی بر این که برخی از مشتریان ویژن پرو این دستگاه را به اپل برگرداندهاند. این موضوع باعث شد نگرانیهایی پیرامون عملکرد این هدست واقعیت ترکیبی در بازار به وجود بیاید. در این رابطه، آقای گرمن اذعان داشته که بازگشت محصولات یک امر طبیعی در فرآیند فروش است و به دلایل مختلفی اتفاق میافتد.
مارک گرمن در اظهار نظری ادعا کرده: «ویژن پرو محصولی منحصر به فرد است. اگر شما یک عدد از این هدست را خریداری کردهاید، یا طرفدار سرسخت اپل و یا به دنبال تجربه جدیدترین فناوریهای بازار هستید. احتمال بازگشت دستگاه برای این گروه از کاربران در مقایسه با خریداران آيفون و آیپد، بسیار کمتر است.»
کاربران گزارش کردهاند که وزن زیاد ویژن پرو آزاردهنده است و برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلاری آن در برابر کاربری محدود آن چندان منطقی نیست. البته نباید فراموش کنیم که ویژن پرو یک محصول نسل اولی به شمار میرود و احتمال وجود مشکلات مختلف آن در زیاد است. انتظار داریم بخش گستردهای از مشکلات این هدست با عرضه نسل دوم آن برطرف شود. اپل به وسواس و دقت بالا برای توسعه محصولات جدید مشهور است و همیشه کیفیت را به سرعت عرضه محصولات ترجیح داده است.
در خبری مرتبط، مدیرعامل متا یعنی مارک زاکربرگ از عملکرد هدست ویژن پرو در مقایسه با هدست کوئست ۳ متا انتقاداتی داشته و اعلام کرده که اپل با مشکلات مختلفی در بازار محصولات واقعیت ترکیبی مواجه خواهد شد.