کاربران گوشیهای غیر سامسونگ و گوگل، از Circle to Search محروم شدند!
در آخرین معرفی گوشیهای هوشمند سامسونگ و گوگل، یکی از ویژگیهای جدید و جذاب آنها قابلیت Circle to Search بود. بنابر گزارشها، قابلیت «Circle to Search» فعلاً در انحصار سامسونگ و گوگل باقی خواهد ماند.
Circle to Search: نوآوری یا تبعیض؟
سامسونگ سری گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) را با مجموعهای از ویژگیهای جذاب هوش مصنوعی (AI) معرفی کرد.
در میان مجموعه ویژگیهای جدید هوش مصنوعی که در آخرین گوشیهای هوشمند Galaxy وجود دارد، یکی از موارد قابل توجه، «Circle to Search» است.
بعد از معرفی سری Galaxy S24، گوگل هم این ویژگی را در گوشیهای پیکسل ۸ (Pixel 8) و پیکسل ۸ پرو (Pixel 8 Pro) ارائه کرد.
اما برای کاربران اندرویدی خارج از اکوسیستمهای سامسونگ و گوگل، خبری ناامیدکننده وجود دارد قابلیت Circle to Search حداقل تا اکتبر ۲۰۲۴ برای این برندها انحصاری باقی خواهد ماند.
بهرهوری و سهولت استفاده از گوشیهای هوشمند با Circle to Search
با استفاده از قابلیت Circle to Search، کاربران میتوانند:
- بخشی از متن یک ایمیل را برجسته کرده و تعریفی از آن کلمه خاص را پیدا کنند.
- روی شخص یا مکان خاصی در یک تصویر خبری تمرکز کنند و اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند.
- روی محصولی در عکس تبلیغاتی زوم کنند و وبسایت رسمی آن را پیدا کنند.
استفاده از این قابلیت به بهبود بهرهوری و سهولت استفاده از گوشیهای هوشمند کمک میکند.
اما مهم است که توجه داشته باشید که Circle to Search به هیچ وجه یک فناوری انقلابی نیست و Google Lens و Assistant مدتی است که کارکرد مشابهی ارائه میدهند.