خانهاخبار
جزئيات فنی تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه فاش شد

جزئيات فنی تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه فاش شد

سخت‌افزار میان‌رده موردانتظار کوالکام احتمالا بر پایه فرآیند ۴ نانومتری ساخته خواهد شد و از هسته‌های مشابه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره خواهد برد. 

 

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

اوایل ماه گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که کوالکام در حال توسعه یک تراشه جدید از سری میان‌رده اسنپدراگون ۷ است که از معماری مشابه تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد. حالا اما جزئیات جدیدی از این تراشه فاش شده که حاوی اطلاعات پیرامون فرآیند ساخت و هسته‌های آن است.

افشاگری برجسته به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo ادعا کرده که یک تراشه با شناسه مدل SM7675 (احتمالا همان اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه) از ستاپ پردازنده مرکزی مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بهره می‌برد. 

Sanpdargon.jpg

در واقع، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه به هسته‌های کورتکس X4، کورتکس A720 و کورتکس A520 مجهز خواهد بود. متاسفانه این افشاگر اشاره‌ای به چینش و یا سرعت هسته‌ها نکرده ولی به احتمال بسیار زیاد اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه از سرعت پایین‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه برخوردار خواهد شد.

در ادامه گزارش خود، افشاگر DCS اعلام کرده که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه بر پایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و با پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۲ همراه می‌شود. برای مقایسه، اسنپدراگون ۸ نسل سه دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰ است. 

در نهایت باید اشاره کرد که امید می‌رود اسنپدراگون ۷ پلاس نسل سه با قیمت معقولی معرفی شود و در گوشی‌های میان‌رده مختلفی به کار رود. در حال حاضر، تنها دو گوشی به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو مجهز شده‌اند.