خانهاخبار
سری آيفون ۱۵ از نمایشگر اولد M12 برخوردار خواهد بود

سری آيفون ۱۵ از نمایشگر اولد M12 برخوردار خواهد بود

انتظار می‌رود روشنایی نسل جدید پرچمدار اپل در مقایسه با نسخه‌‌های قبلی افزایش محسوسی پیدا می‌کند.
۲۲ فروردین ۱۴۰۲

در حال حاضر، پرچمدار برند اوپو یعنی اوپو فایند X6 پرو روشن‌ترین نمایشگر را در بین گوشی‌های بازار دارد. طبق ادعای اوپو، نمایشگر این گوشی قادر است به روشنایی ۲۵۰۰ نیتی دست پیدا کند. قبل از معرفی پرچمدار اوپو، عنوان گوشی مجهز به روشن‌ترین نمایشگر در اختیار آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر اولد M12 سامسونگ بود. براساس بررسی‌های انجام شده، نمایشگر گوشی پرمیوم اپل از روشنایی ۲۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. البته تنها آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از نمایشگر اولد M12 برخوردار هستند و نسخه‌های استاندارد و پلاس از این نمایشگر بی‌بهره هستند. 

image

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، وبسایت The Elec به تازگی ادعا کرده است که سامسونگ وظیفه تامین نمایشگر اولد M12‌ را برای سری آیفون ۱۵ برعهده خواهد داشت. در واقع برخلاف نسل قبلی، مدل‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۵ نیز به نمایشگر اولد M12 مجهز خواهند بود. در این راستا، انتظار می‌رود روشنایی و مصرف انرژی نمایشگر پرچمدارهای جدید اپل بهبود چشمگیری پیدا کند.

البته ناگفته نماند که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان از نمایشگر LTPS بهره خواهند برد و نباید منتظر نرخ نوسازی بالا در این گوشی‌ها باشیم. از آن سو، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به نمایشگر اولد M12 مجهز خواهند شد با این تفاوت که این دو گوشی از فناوری LTPO پشتیبانی خواهد کرد که نرخ نوسازی متغیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. 

image

شایان ذکر است سامسونگ ظاهرا کار توسعه و ساخت نمایشگر اولد M13 را به اتمام رسانده است که به احتمال زیاد برای اولین بار در گوشی تاشو گوگل یعنی پیکسل فولد به کار خواهد رفت. گلکسی زد فولد ۵ نیز به مانند نسل قبلی از نمایشگر اولد M12 بهره خواهد برد. به علاوه، شایعه شده است که سامسونگ در آینده نمایشگر اولد M14‌ را به طور اختصاصی برای برند اپل توسعه خواهد داد که به احتمال زیاد برای سری آیفون ۱۶ آماده خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که امید می‌رود اپل در سال ۲۰۲۴ تمام مدل‌های سری آیفون ۱۶ را به نمایشگر LTPO و نرخ نوسازی بالاتر مجهز کند.