با ارزشمندترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید؛ اپل همچنان پیشتاز است!
با توجه به رشد شگفت انگیز دنیای فناوری در سالهای اخیر، جای تعجب ندارد اگر ببینیم که شرکتهای فعال در این حوزه، به عنوان با ارزشترین برندهای سال معرفی میشوند. در واقع، شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی توانستهاند برندهای فعال در سایر حوزهها را از بالای لیست به پایین بکشند و خود در صدر قرار بگیرند.
برای مثال، آمازون در سال جاری توانست جایگاه برند کوکاکولا را در میان ۵ برند با ارزش تصاحب کند.کمپانی کوکاکولا در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد و تقریبا برای تمامی کشورها نامی آشناست؛ در حالی که آمازون در سال ۱۹۹۴ بنا شد و ماه آینده میلادی ۲۴ سالگیاش را جشن میگیرد.
فوربز فهرست ارزشمندترین برندها را با توجه به درآمد آنها طی سه سال و در مقایسه با رقیبان حوزه کاری خودشان بررسی میکند و در پایان نرخ میانگین درآمدهای کسب شده در طول این مدت را ارزیابی میکند تا باارزشترینها را رده بندی نماید. نرخ میانگین درآمدهای کسب شده از تقسیم ارزش سهام کمپانی، بر درآمدها نسبت به هر سهم به دست میآید که روشی سنتی برای تحلیل و بررسی ارزش برند است.
بر اساس محاسبات صورت گرفته، اینبار نیز اپل برای چندمین بار در جایگاه اول قرار گرفت. ارزش برند این کمپانی معادل 18.2.8 میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به سال گذشته با رشد ۸ درصدی همراه بود. طبق ادعای Canacord Genuity (موسسهای مالی در کانادا)، در سه ماههی پایانی سال ۲۰۱۷، سامسونگ تعداد بیشتری گوشی هوشمند نسبت به آیفونها به فروش رساند، اما ۸۷ درصد سود این صنعت بهجای کره جنوبی، به سمت کوپرتینو سرازیر شد.

گوگل با وجود رشد ۳۰ درصدی ارزش برندش نسبت به سال گذشته، توانست با ارزش کلی 132.1 میلیارد دلار، برندش را در جایگاه دوم قرار دهد. در طول سه سال گذشته این شرکت تلاش زیادی داشت تا خود را به اپل برساند. از ۵ برند برتر، رتبه سوم به مایکروسافت (با ارزش برند 104.9 میلیارد دلار) رسید و پس از آن فیسبوک (با ارزش 94.8 میلیارد دلار) در جایگاه چهارم جای گرفت و در نهایت آمازون (با ارزش 70.9 میلیارد دلار) رتبه پنجم را تصاحب کرد.
از سایر شرکتهای معروف میتوان به سامسونگ اشاره کرد که توانست جایگاه هفتم را که پیشتر به دیزنی، یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه سرگرمی، تعلق داشت به چنگ آورد. هوآوی نیز در این فهرست رتبه ۷۹ را از آن خود کرد و تنها شرکت چینی است که در میان ۱۰۰ برند با ارزش دنیا حضور دارد.
برچسبها: