آیا گارانتی همراه سرویس خاورمیانه (اینترنشنال) رسمی است؟
پیش از این در جیاسام به معرفی و بررسی مفصل گارانتیهای اصلی گوشیهای سامسونگ در ایران پرداختیم اما با توجه به سوالات مکرر شما خوانندگان عزیز در بخش نظرات مجموعه مطالب #مشاور خرید در رابطه با این که گارانتی اینترنشنال رسمی محسوب میشود یا خیر، بار دیگر به صورت خلاصه و کوتاه به این موضوع میپردازیم. امید به این که این موضوع برایتان شفاف شود و به خواندن مطالب طولانی گوناگون برای یافتن پاسختان نیازی نداشته باشید.
یک توصیه ایمنی در مورد همه گوشی ها
همیشه از اپ استورهای مطرح مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید چون سیستم ایمنی هشدار دارند و اگر برنامه ای رفتار مخرب داشت به شما هشدار داده می شود. با این کار عملکرد گوشی شما همیشه بالا خواهد بود.
گارانتی اینترنشنال چه تفاوتی با سایر گارانتیها دارد؟ دلیل اصلی اختلاف گارانتیها چیست؟
گارانتی اینترنشنال (همراه سرویس خاورمیانه) به مدت یک هفته گوشی شما را در قبال بروز هرگونه مشکل تعویض میکند. اما در دیگر گارانتیها نظیر مایکروتل و سامتل مدت تعویض گوشی ۳ هفته بیشتر است و به یک ماه میرسد. غیر از این دیگر هیچ تفاوتی بین مدت زمان باقیمانده در سرویسدهی و خدمات آن نیست. دلیل اصلی تفاوت قیمت همین است. ناگفته نماند اگر از گارانتی گروه هماهنگ بهرهمند شوید، در کنار کارت گارانتی، کارت جبران خسارت فیزیکی (بیمه) وجود دارد که امکانات بیشتری از گارانتی مانند جبران خسارت فیزیکی غیرعمدی در اختیار خریدار میگذارد.
کلام آخر: تمام شرکتهای سرویسدهنده مایکروتل/همراه سرویس خاورمیانه، سامتل و هماهنگ رسمی هستند و از لحاظ ارائه خدمات به مشتری تفاوتی بین آنها به جز مورد ذکر شده وجود ندارد.
قوانین و شرایط گارانتی مایکروتل:
شرایط تعویض
- بیش از یک ماه از تاریخ درجشده روی کارت گارانتی آن نگذشته باشد.
- تاریخ تولید آن کمتر از 6 ماه پیش باشد.
- گوشی سابقه ارجاع به تعمیرگاه نداشته باشد.
ضمانت نامه گوشی در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط میشود:
- استفاده، نگهداری و آزمایش ناصحیح و هرگونه تغییر و خارج ساختن محصول از شکل عادی
- خرابی در اثر استفاده از هرگونه باتری و لوازم جانبی متفرقه و تاییدنشده از سوی شرکت
- اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمجاز
- هر گونه ضربهخوردگی و هرگونه تماس با مایعات و رطوبت
- تغییر با دستکاری شماره سریال دستگاه (IMEI) در کارت گارانتی و یا در گوشی
- نصب هرگونه نرمافزار و برنامه غیرمجاز که مورد تایید شرکت نباشد.
نکته :
- باتری و لوازم جانبی ( شارژر، هندزفری و ...) مشمول گارانتی نیست.
- استهلاک تدریجی محصول از قبیل سایش، شکستگی و رنگرفتگی مشمول گارانتی نیست.
قوانین و شرایط گارانتی هماهنگ:
- مشتری گرامی، جهت استفاده از ویژگی های خدمات پس از فروش، در حفظ و نگهداری رسيد خدمات دقت فرماييد، زيرا دارنده ی آن، صاحب کالا يا نماينده ی وی محسوب میشود.
- همچنین، خدمات پس از فروش هماهنگ هيچ مسئوليتی نسبت به تهيه نسخه پشتيبان ندارد و حفظ اطلاعات شخصی، مشکلات نرم افزاری و یا سیستم عامل برعهده خریداران می باشد.
- تشخیص درست عیوب دستگاه برعهده کارشناسان مراکز خدمات پس از فروش هماهنگ می باشد.
- بررسی تطابق شرايط گارانتی با وضعيت فعلی دستگاه مشتری در طول دوره گارانتي، صرفا به عهده کارشناس اين دفتر است.
- اشکالات ظاهری دستگاه از جمله خط و خش، شکستگي و تغيير رنگ بدنه در زمان تحويل با هماهنگی مشتری ثبت میشود.
- در زمان تحويل دستگاه، ارائه کارت گارانتی معتبر الزامی است. در غير اين صورت هزينه تعميرات طبق فاکتور از مشتری دريافت خواهد شد.
- اشکالات نرمافزاری مشمول گارانتی نیست و در صورت نصب هر گونه نرمافزار، هزينه آن طبق فاکتور از مشتری دريافت خواهد شد.
- هر گونه تغيير در کارت گارانتی، کارت گواهی خسارت فیزیکی و يا سريال مندرج روی دستگاه و يا داخل آن موجب ابطال گارانتی و گواهی خسارت خواهد شد.
- تعمير و تغيير توسط کارشناسان غير از مراکز خدمات هماهنگ موجب ابطال گارانتی دستگاه مورد نظر خواهد شد.
- کابل، شارژر و باتری از تاریخ تولید به مدت 6 ماه دارای گارانتی می باشد.
- عمليات روت کردن (root) و نصب رامهای غيررسمی روی تبلت و گوشی و همچنين عمل قفلگشايی روی راهاندازیهای تبلتو گوشی (Unlock-BootLoader) به دليل اينکه موجب کاهش ضريب ايمنی دستگاه و افزايش امکان Brick شدن دستگاه میگردد موجب ابطال گارانتی خواهد شد و هزينههای آن از مشتری دريافت خواهد شد.
گواهی جبران خسارت فیزیکی
- گواهی جبران خسارات فیزیکی روی کالاهای هماهنگ، شامل موارد شکستگی، نوسات جریان الکتریسته (سوختگی)، ضربهخوردگی و آبخوردگی است. موارد سرقت (کلی و جزئی)، ناشی از عمد خريدار، خط و خش و فرورفتگی ناشی از استهلاک، یا ضربه خوردگی و استفاده نا صحیح که توسط کارشناسان مشخص خواهد را شامل نمیشود.
- گواهی جبران خسارات فیزیکی کاملا از کارت گارانتی مجزاست و مواردی را که تحت پوشش گارانتی قرار نمیگیرد، طبق شرایط مندرج روی گواهی پوشش خواهد داد.
- برای استفاده از ویژگی همواره وجود قطعه يا دستگاه آسيبديده و همچنین به همراه داشتن اصل کارت گواهی الزامی است.
- این گواهی به صورت تک کوپن است و فارغ از میزان خسارت استفادهشده با یک بار استفاده ابطال میگردد.
- در مواردی که خسارت کلی به دستگاه وارد می گردد، مرکز هماهنگ موظف به تعویض کالای آسیب دیده با دستگاه نو بوده و در صورت موجود نبودن آن، معادل سخت افزاری معرفی شده از جانب مرکز هماهنگ ارائه خواهد شد.
- حفظ اطلاعات موجود روی دستگاه آسیبدیده فیزیکی معمولا امکانپذیر نیست و این مرکز نسبت به حفظ یا بازگردانی آن مسئولیتی نخواهد داشت.
- مشتريان گرامي ميتوانند در صورت بروز حادثه تحت شرايط مذکور، به یکی از دفاتر خدمات هماهنگ مراجعه کنند و یا کالای خود را برای این مراکز ارسال نمایند تا مراحل کارشناسی و تعيين خسارت توسط کارشناسان برای کالای آسيبديده صورت پذيرد.
نظر خود را با ما و دیگر جیاسامیها به اشتراک بگذارید.