علاقهمندان به بازیهای کامپیوتری میدانند که گوشی و تبلتهای امروزی میتوانند گرافیکهای سهبعدی را در حد کنسولهای بازی پلیاستیشن 3 و ایکسباکس 360 اجرا کنند؛ چیزی که با افزایش قدرت پردازنده و کیفیت نمایشگرها محقق شده است. اما با این حال قدرتمندترین دستگاههای بازار هنوز قادر نیستند بالاترین سطح کیفیت را به کاربران ارائه کنند؛ موضوعی که البته ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند.
در کنفرانس Casual Connect، که هفته پیش در آمستردام برگزار شد، ARM اعلام کرد تا 2 سال دیگر تراشههای گرافیکیای که این شرکت با همکاری انویدیا، سامسونگ و TI میسازد این توانایی را خواهند داشت تا بازیهای ویدئویی را در حد PlayStation 4 و Xbox One اجرا کنند.
اگرچه بالا بردن کیفیت گرافیک بازی عامل مهمی است، گوشیهای موبایل عموما قادر نیستند تجربهای همسان با کنسولهای اختصاصی بازی خلق کنند، چون توسعهدهندگان با موانعی همچون اندازه کوچک نمایشگر، کنترل سخت بازی، مخاطبان غیرحرفهایتر و محدودیت در طول عمر باتری و حجم بازیها روبرو هستند.
با این حال پیشرفت در تکنولوژی موبایل ممکن است گیمرهای حرفهای را به بازار 30 میلیارد دلاری بازیهای موبایل بکشاند و حتی ادغام آن با واقعیت مجازی جهش بیشتری به این صنعت ببخشد.
نظر شما در اینباره چیست؟ فکر میکنید گوشیها و تبلتهای هوشمند در آینده در برابر کنسولهای حرفهای بازی شانسی خواهند داشت؟