مشکلات آپدیت نسخه جدید سیستم عامل آیاواس از زمان عرضه iOS 9.0 آغاز شد، هرچند قبل از آن هم اینگونه مشکلات بهندرت پیش میآمد؛ مشکلاتی از قبیل ارور وصل نشدن به سرور اپل هنگام آپدیت یا وقتی که اپل آپدیت دانلودشده را تایید نمیکند. یکی از مشکلاتی که برای کاربران خیلی پیش میآید این است که وقتی به قسمت آپدیت میروند، آخرین ورژن ارائهشده اپل را نمیبینند. بهطور مثال، اگر نسخه کنونی دستگاه شما 8.4.1 باشد و دستگاهتان نسخه 9.0 را بهصورت خودکار گرفته باشد، در صورتی که ورژن 9.0.1 نیز عرضه شده، شما مجبورید دستگاهتان را دو مرتبه آپدیت کنید: یک بار از 8.4.1 به 9.0 و سپس از 9.0 به 9.0.1. ولی نگران نباشید! برای این مشکل چارهای وجود دارد که هماکنون به شما آموزش میدهیم.
۱. وارد Settings شوید و به قسمت General بروید.
۲. به قسمت Storage و سپس به Manage Storage بروید.
۳. میان محتویات دستگاه خود دنبال iOS Software Update بگردید و واردش شوید. آیکون این گزینه دقیقا مشابه آیکون Settings است.
۴. دکمه Delete Update را بزنید.
* اگر در قسمت Manage Storage چند بار جستجو کردید و iOS Software را پیدا نکردید، دستگاهتان را به مدت ۵ ثانیه در حالت AirPlane Mode قرار دهید. سپس Settings را کامل ببندید و مجددا باز کنید.